Citat:
Ursprungligen postat av
Opuskrokus
Va?
Texten är kopierad från Missing Peoples signalement.
Jag tror det är någon sådan där "fjortis-grej" som var populärt på 90-talet bland pojkar som skulle "leka halvkriminella gangsters".
Jag minns dom väl. Deras idoler var gangster-rappare som glorifierade kriminalitet.
Dom var klädda i byxor som hängde ner till knävecken (så halva arslet var synligt när dom böjde sig framåt), mörka luvtröjor/hoodies med uppdragen luva och keps under luvan, och brukade driva omkring ute på stan sent om kvällarna och stöka högljutt.
Dom försökte använda en egen nyskapad "gangsterattityd" även i språket genom att mixa in ord som "vettu", "chilla" "brushan" "softa" osv i varannan mening, och att spotta var otroligt populärt, minst ett spott var femte steg och ju mer man spottade och svor desto tuffare ansågs man vara...
Dom hade även ofta långa kedjor till sina nycklar - vanligtvis var kedjan fastknäppt baktill i sidan på byxan, och nycklarna låg i fickan så hela kedjan skulle hänga utanför och synas. En del drog kedjan runt midjan. Andra höll den i handen och vevade runt med för att visa sig tuffa.
Nu vet jag inte om den försvunne tillhör kategorin som följer gammalt fjortis-mode eller har problem med minnet och behöver en "strategi" för att hålla koll på sina nycker eller något annat. Min bästa gissning är att det är en normal nyckelkedja.
Han är 32 år, bör således vara född omkring 1994 +/- lite marginal beroende när på året han fyller år.