2026-09-01, 23:34
Medlem
Jag är extremt noggrann när jag ska lämna tillbaka en vara på öppet köp. Så pass att jag fotar paketeringen så jag kan packa ner det i rätt ordning. Försöker vara så försiktig som möjligt med att öppna påsar och behålla skyddsplast. Har även packtejp hemma och har vid minst två tillfällen lyckats övertyga personalen om att jag inte ens öppnat förpackningen. Har aldrig blivit nekad ett återköp.

Men hur noga kollar personalen egentligen? Jag minns att jag för många år sen lämnade igen elektronisk utrustning och upptäckte långt senare att jag glömt packa ner en viktig kabel. Produkten var rätt dyr men jag hörde aldrig nåt av butiken.

Så hur noggranna är ni? Har ni varit med om att ni blivit nekade att lämna tillbaka varan?
Citera
2026-09-02, 00:04
Medlem
Man kan vara ganska frikostig på elektronikkedjor, oftast standardplastpåsar osv som butiken har lager av eller kan beställa hem från fabrikören.

Är det underkläder/hörlurar osv som man inte får ta ur förpackningen måste man naturligvis vara väldigt noggrann med att lägga tillbaka som det var innan och eventuellt dölja svett/fläckar osv.
Citera
2026-09-02, 08:20
Medlem
Connykrims avatar
Har nog inte retunerat nägot på 20 år..

Eller bytte en tröja till en större storlek jag fick i present för nåt år sedan. Men då hade jag ju inte ens satt på mig tröjan.

Jag köper ju inget som jag inte vill ha? Aldrig förstått grejen.. sluta impulsköp saker.
Citera
2026-09-02, 08:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Ekonomi: övrigt --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
2026-09-02, 11:42
Medlem
busy-signals avatar
Kommer inte ihåg när jag behövde returnera nåt senast, och köper aldrig hem grejer "för att testa".

Har gjort det en gång för många år sedan, på en tysk sajt som har en generös returpolicy, men det kändes så tattigt att jag fick avsmak. Returen godkändes, men jag skämdes över mig själv när jag hittade manualer och annat som jag hade missat att skicka tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in