Citat:
Ursprungligen postat av
Sicero
Har sålt av alla mina tillgångar utomlands och fick runt 14miljoner i kr. Jag är intresserad av två saker. Det är att operera mina ögon så slipper man gå i glasögon fast att jag skiter i att gå i det. Är nästan blind men glasögon vägrar jag gå i. Sen vill jag fixa Hollywood Smile efter ha sett Jurgen Klopp efter hans jävla reklam på tv Trivago. Gör mig irriterad varje gång han visar upp sina fina tänder. Reklamen handlar inte om billigare hotel utan om att visa upp sina krit vita tänder som är av perfektion.
Min kvinna säger varför gör man inte det här i Sverige med garanti. För att det kostar 1/3 pris där borta var jag hade tillgångarna men har inga kontakter inom sjukvården. Varför slösa pengar i onödan. 14millar är inte mycket 2026. Man behöver minst det 3 dubbla för slippa oroa sig. Är fortfarande orolig, det räcker inte. Jag måste fortfarande jobba. Fast huset är betalt. Har leasing bil som företaget betalar. Inga lån eller avbetalningar på något.
Är man mycket snål eller är man smart för jag tänker 3 steg längre fram hela tiden ???
Du pratar inte som någon som är god för 14 miljoner. Först säger du att du hade tillgångar utomlands, sedan gör du en del av att huset är betalt och att du har förmånsbil?
Du behöver inga jävla kontakter för att göra en LASIK-operation, det är bara att gå in och boka tid, eller ring. Du kan betala i kontanter om du så vill. Men kolla Groupon så att du får ett bra pris. $5000 ligger det på här i USA tror jag.
"Slippa oroa sig"? Det beror väl helt och hållet på hur du lever. Om du inte dricker och spelar kan du leva på $10000-15000 förutsatt att du äger ditt boende och inte har en massa dyra avbetalningar. Du kan antingen skaffa försäkringar för oväntade utgifter eller välja att ha en buffer för oväntade utgifter. Vad är det för oväntade utgifter du befarar ens?
Du kan även flytta till Thailand eller Sydafrika där pengarna räcker längre.