2026-09-01, 15:57
Medlem
Svavelbryggas avatar
Oj, jag kom hit för jag blev galen på facebook och dess ragebaitande. Saknar nästan den gamla tiden när folk bara la upp bilder på vad de åt.
Citera
2026-09-01, 20:48
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Jag gillar ingen
Jag hatar alla

Fast det är ju värre. Låter riskabelt förhälsan.
Citera
2026-09-02, 14:30
Medlem
Verkar som att trollarmén har övergett Flashback det senaste året för att helt satsa på Facebook. Fler som märkt av samma sak?
Citera
2026-09-02, 15:02
Medlem
Hur stor andel av Facebook-kontona är egentligen avancerade fejkprofiler? Jag syftar på de mer välgjorda trollkontona som har flera uppladdade bilder och hundratals vänner. Jag är helt övertygad om att det är troll som styr dem och att personerna på bilderna, som kanske rentav är AI-genererade, inte är de som faktiskt skriver inläggen.
Citera
2026-09-02, 15:19
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
Verkar som att trollarmén har övergett Flashback det senaste året för att helt satsa på Facebook. Fler som märkt av samma sak?
Jo, de får väl mer uppmärksamhet på Facebook nu. Innan var man tvungen att vara vänner eller åtminstone någon influencer med hyfsad följaskara för att synas. Nu dyker det upp troll, LSS-folk och andra skumma typer i flödet, vare sig man vill eller inte.

Troll/idioter på Flashback tycker jag dock inte har minskat.
Senast redigerad av Man-At-Arms 2026-09-02 kl. 15:23.
Citera
2026-09-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Nu dyker det upp troll, LSS-folk och andra skumma typer i flödet, vare sig man vill eller inte.
Det är rent ut sagt läskigt hur många de är som tar över i princip alla kommentarsfält. Hur mycket lss-folk finns det egentligen i Sverige? Rätt så irriterande att dessa ska dominera de största debattplattformarna. Jag har läst att sociala medier inte speglar majoriteten, utan endast de mest extrema och avvikande åsikter a, men någonstans känns det ändå som att det finns en farligt stor andel urblåsta människor i samhället. Sen är ju politikerna rätt så eftersatta de med, så det kanske bara speglar samhället i stort. Hur ska det här gå nu...
Citera
2026-09-03, 18:19
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Det var väl ungerfär inför valet 2018 man insåg att det är mest galningar på facebook?

Hot, uthängningar, stalking, massanmälningar, drev mot enskilda.

Det har alltid varit totala j-vla miffon på Facebook som är beredda att göra precis vad som helst för en femhundring.

Sen har vi småpåvarna som har jobb och status och som ska humblebragga och dirigera hatet med små pekoraler om sina liv för att få känna sig utvalda och duktiga.

När jag växte upp var villa Volvo och två barn samt 8 timmar på kontor något man skulle försöka undvika om man kunde.

Det roligaste är väl att det folket inte ens fattar när man driver med dem. Riktiga personligheter har ingen plats bland medelmåttorna.

Flashback är och förblir mer intressant, tyvärr är min generation på utdöende och det fylls inte på.

Framtiden ser ut att vara en oerhört grå plats. Smartphones dödade kulturen. AI kommer begrava den. Således :

https://youtu.be/AE1ct5yEuVY?si=cuhFaiVrKbZPZ62s The Jam - Going Underground

"the public wants what the public gets"

Over and out.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in