2026-09-01, 09:09
Medlem
Infams avatar
Låst artikel

Hur stort är detta att asylhoppa vidare i Sverige? 1000-tals eller mer? Kan Sverige skydda sig?

https://www.sydsvenskan.se/malmo/pojken-vaxte-upp-i-danmark-blev-dumpad-i-sverige-och-tillsagd-att-spela-ensamkommande/

Citat:
Pojken växer upp i Danmark. En dag skjutsar hans pappa honom till Migrationsverket i Sverige. Han säger till sonen att spela ensamkommande flykting från Irak. Sedan åker pappan.Det här är historien om hur en familj i Danmark lyckas lura hela Myndighetssverige med falska adresser och namn. I kölvattnet av asylfusket finns traumatiserade syskon och en försvunnen syster.
Citera
2026-09-01, 11:17
Medlem
anarkias avatar
Har alltid undrat hur barnen kan ljuga så bra, under så lång tid, utan att avslöja sig?
Ett annat exempel är de apatiska barnen som senare visade sig vara fullt friska men lyckades dupera läkare och myndigheter.
Är föräldrakontrollen, rädslan, lojaliteten, så stark?

Hur hittade pappan pojken på den nya orten där han jobbade som diskare?
Citera
2026-09-01, 12:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infam
Låst artikel

Hur stort är detta att asylhoppa vidare i Sverige? 1000-tals eller mer? Kan Sverige skydda sig?

https://www.sydsvenskan.se/malmo/pojken-vaxte-upp-i-danmark-blev-dumpad-i-sverige-och-tillsagd-att-spela-ensamkommande/

Jag har ett flertal MIG anställda i min bekantskapskrets och trode jag hört allt, men detta ?
Den var ny
Citera
2026-09-01, 12:50
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarkia
Har alltid undrat hur barnen kan ljuga så bra, under så lång tid, utan att avslöja sig?
Ett annat exempel är de apatiska barnen som senare visade sig vara fullt friska men lyckades dupera läkare och myndigheter.
Är föräldrakontrollen, rädslan, lojaliteten, så stark?

Hur hittade pappan pojken på den nya orten där han jobbade som diskare?
Det är inte svårt att lura den som vill bli lurad…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in