2026-09-01, 07:11
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Andreas Ahlqvist (SD) följde ett konto på Tiktok som sprider rasistiska budskap och nazistiska symboler, kan P3 Nyheter avslöja. Ahlqvist är oppositionsråd i Halmstad och Sverigedemokraternas förstanamn i kommunvalet.

https://www.sverigesradio.se/artikel/ahlqvist-sd-foljde-konto-pa-tiktok-som-delar-nazistsymboler

Vad säger ni om det här? Lämpligt av en politiker att inte ha koll på vad han följer?
Citera
2026-09-01, 11:24
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.sverigesradio.se/artikel/ahlqvist-sd-foljde-konto-pa-tiktok-som-delar-nazistsymboler

Vad säger ni om det här? Lämpligt av en politiker att inte ha koll på vad han följer?
Ytterst olämpligt och klantigt.
Citera
2026-09-01, 11:46
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag håller faktiskt med, även om jag absolut inte stödjer SD. Men man bör följa mer än de man samtycker med. Man bör ta del av alla sidors argument. Jag följer personligen alla möjliga, från vänsterpartister till stollar på andra kanten, just för att jag vill veta och förstå. Ingen blir smartare av att sitta i sin filterbubbla och runka åt kompisarnas cirkelresonemang.
Hur blir man smartare av att följa ett tiktok-konto som sprider nazistpropaganda från terrorklassade Nordiska motståndsrörelsen?
Citera
2026-09-01, 11:48
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Hur blir man smartare av att följa ett tiktok-konto som sprider nazistpropaganda från terrorklassade Nordiska motståndsrörelsen?
Man får insikt i hur dessa människor tänker och kan bilda sig en egen uppfattning? Är inte det bra? Eller du föredrar att få en filtrerad verklighet presenterad för dig?
Citera
2026-09-01, 11:51
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Man får insikt i hur dessa människor tänker och kan bilda sig en egen uppfattning? Är inte det bra? Eller du föredrar att få en filtrerad verklighet presenterad för dig?
Så folkvalda SD-politiker ska följa konton på tiktok som sprider nazistpropaganda från terrorklassade grupperingar för att få insikt i hur dessa människor tänker? Man behöver dessutom inte trycka på följ för att se vad kontot publicerar.
Citera
2026-09-01, 11:55
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Så folkvalda SD-politiker ska följa konton på tiktok som sprider nazistpropaganda från terrorklassade grupperingar för att få insikt i hur dessa människor tänker? Man behöver dessutom inte trycka på följ för att se vad kontot publicerar.
Ja, jag tycker att folkvalda politiker från alla partier ska få följa precis vad de själva vill. Det är inte fel att bilda sig även gällande politiska motståndare. Men så har jag heller inte beröringsskräck gällande ämnen och personer. Det borde ingen annan heller ha.
Citera
2026-09-01, 13:06
Medlem
Stark-Senaps avatar
Återkom när någon lyckats hitta en SDare som helt saknar koppling till nazismen.
DÅ lovar jag bli förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in