2026-09-01, 00:09
Medlem
Kronas avatar
Från Expressen:
Citat:
Flicka i tonåren misshandlad av flera personer
En flicka i tonåren har blivit misshandlad av flera personer nära Rågsveds tunnelbanestation, uppger polisen.
[]
När patruller kommer till platsen pågår misshandeln. De griper två pojkar som de ser slår och sparkar mot flickans huvud.
[]
De två misstänkta gärningsmännen är i lägre tonåren. De grips misstänkta för grov misshandel.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=02529954-1874-454a-9bd2-bd854e19eaed

Det här med att man inte ska slå tjejer (eller sparka dem i huvudet) verkar inte gälla i Rågsved. "Lägre tonåren" kan med nyare regler för fängelse ändå innebära kommande FUP och rättegång. Vad vet vi om händelsen?
Citera
2026-09-01, 00:15
Medlem
JustTrollings avatar
Uppenbart begåvningsreserven på upptåg, när MGM blir filmade av Polisens kameror och grips direkt.

Så här skriver Polisen:
31 augusti 19.51, Misshandel, grov, Stockholm

Två tonåringar grips i Rågsved misstänkta för grov misshandel.

En flicka i tonåren blir misshandlad av ett flertal personer i närheten av Rågsveds tunnelbanestation.

Polispatruller kallas till platsen och griper två pojkar i yngre tonåren som ses slå och sparka på målsägande i huvudet, i ett av fallen när hon ligger på marken.

Händelsen har flertalet vittnen samt är fångad av polisens kameror.

Ambulans tillkallas för kontroll av målsägande.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/augusti/31/31-augusti-19.51-misshandel-grov-stockholm/
Citera
2026-09-01, 03:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det kan lika gärna kunna vara något svennegäng från Bandhagen/Stureby som varit i farten.
Kan vara, men rätt sällsynt de misshandlar en ensam tjej om man går efter statistiken. Just flockbeteendet tyder på babbar. Låt mig gissa: De sextrakasserade henne och hon sa ifrån, dra åt helvete då kände de sig kränkta och de alla gav sig på henne som en flock hyenor.

Visst, bara en gissning från min sida
Citera
2026-09-01, 06:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan vara, men rätt sällsynt de misshandlar en ensam tjej om man går efter statistiken. Just flockbeteendet tyder på babbar. Låt mig gissa: De sextrakasserade henne och hon sa ifrån, dra åt helvete då kände de sig kränkta och de alla gav sig på henne som en flock hyenor.

Tror mer på något långvarigt tjafs, och att BO och GM känner varandra sedan tidigare, dom fick synd på/lurade ut henne. Mest med tanke på att dom verkar vara väldigt unga.
Citera
2026-09-01, 06:44
Medlem
halaltarzans avatar

Det vanliga är väl att folk drar när de ser att polisen kommer. Nej, antagligen så vet de att de inte får något straff ändå och därför kan slå och sparka ända till någon tar dem i nackskinnet.

Flera vittnen står det, vågar de inte gå in och bryta, så undrar jag om de vågar vittna?
Citera
2026-09-01, 08:29
Medlem
Och vittnena vågar inte ingripa, och filmar för att lägga ut på YT?
Citera
2026-09-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Och vittnena vågar inte ingripa, och filmar för att lägga ut på YT?

Vi lever inte i en film där samtliga är beredda och kapabla till fight, plus att hyenaungarna kan ha knivar och skjutvapen.
Citera
2026-09-01, 10:23
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

En sak som talar emot din teori skulle möjligtvis vara att ungarna inte ens genomgått puberteten ännu. Jag antar att nedre tonåren innebär under 15 så de kan ju vara nyss fyllda 13 också.
Citera
2026-09-01, 10:40
Medlem
Undrar om de är släppta eller anhållna...
Citera
2026-09-01, 13:22
Medlem
IceEyess avatar
Rågsved är väl inte riktigt vad det var när området stod nybyggt, om man säger så.

Hedersvåld?
Citera
2026-09-01, 15:06
Medlem
Flickan blev utlurad av en person hon trodde hon kunde lita på, blev sen då jagad av ett flertal killar och sen påhoppad.. hennes kompis var med och har vittnat om allt, flickan fördes till sjukhus pga huvudskador
Citera
2026-09-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Undrar om de är släppta eller anhållna...

killarna är under 15 och deras föräldrar fick komma och plocka upp dem från polisstationen…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in