2026-09-01, 12:00
Medlem
LKKINGENs avatar
Stå och gapa på muhamedaner och negrer i hela dagarna och dö i förtid av hjärtkärlsjukdom, magtarmsjukdom eller annat stress relaterat?

Jag ser faktikt inte hur någon överhuvudtaget kan funderar på detta yrke. Berätta gärna hur du som vill bli eller är lärare tänker.

Skolans primära uppgift idag tycks vara att lära ut trams som tex HBTQ+++/allas lika värde och leva i #metoo andan oaktat vad verkligheten säger om dess påverkan på samhället.
Sen att inte ha undervisning utan istället satsa på att elverna själv få utforma sin skola bort från kateder undervisining.

Allt detta tillåts fortgå samtidigt som resultaten talar sitt tydliga språk i form av kunskapsnivåer och elevers mående.
Citera
2026-09-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Barngrupperna minskar men samtidigt går många lärare i pension så det kanske jämnar ut sej.

Får hoppas det.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Men är det verkligen så idag ? Jag har kompisar som gick på gamla hederliga Lärarhögskolan i Stockholm på 1990 talet och den var katastrof. Han kunde jobba heltid samtidigt som han pluggade heltid. Så slött var det. Trodde det var bättre idag ?

Tror utbildningens kvalitet beror på vilket lärosäte.
Citera
2026-09-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TryggTorn3

Tror utbildningens kvalitet beror på vilket lärosäte.

Så har jag ochså hört.

Vet lärare som läst i Sundsvall. Hon hade inte ens gymnasiebetyg utan kom in på
" bedömning eller validering av reell kompetens "

Enligt henne var det omöjligt att bli kuggad, man fick skriva om tentor hur många ggr som helst och
tillslut satt en lärare med och "stöttade" eleven under tentan till man fick godkänt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in