2026-08-31, 17:37
Medlem
Ett dödsfall föranledde en stor polisinsats på Sjöbo i fredags.

Nu har två personer begärts häktade för vållande till annans död.
https://www.bt.se/boras/tva-personer-misstankta-efter-dodsfall-pa-sjobo/

Någon som vet mer?

Personen detta gäller ska ha befunnit sig inne i en lägenhet , där två andra larmade om ett misstänkt sjukdomsfall , men när polis såg bostaden ska de ha fattat misstanke om oaktsamhetsbrott (vållande till annans död).
Senast redigerad av Halvtrasch 2026-08-31 kl. 17:50.
Citera
2026-08-31, 19:07
Medlem
Mycket missbrukare och alkisar på Sjöbo.
Citera
2026-08-31, 20:34
Medlem
Utifrån P4 Sjuhärads bilder ser det i alla fall ut att gälla Nolhagagatan. Kan inte avgöra nummer då flera hus ser likadana ut.
Citera
2026-09-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchnarrator30
Utifrån P4 Sjuhärads bilder ser det i alla fall ut att gälla Nolhagagatan. Kan inte avgöra nummer då flera hus ser likadana ut.

Va ett jäkla pådrag iaf. Ingen som vet adressen? Vållande till annans död alltså kan de varit några som knarkat och inte ringt ambulans när den ena uppenbarligen fått en överdos?
Citera
2026-09-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Va ett jäkla pådrag iaf. Ingen som vet adressen? Vållande till annans död alltså kan de varit några som knarkat och inte ringt ambulans när den ena uppenbarligen fått en överdos?
Underlåtande om drogeffekt ?
Jo det kan du ha rätt i , det räknas som oaktsamhetsbrott tror jag.
Citera
2026-09-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Underlåtande om drogeffekt ?
Jo det kan du ha rätt i , det räknas som oaktsamhetsbrott tror jag.

För mig att jag läste oaktsamhetsbrott som sen blev vållande men kan ha inbillat mig också. Hittar inget på Bt.

https://www.bt.se/boras/blaljus-till-sjobo-efter-sjukdomsfall/

Här står de sjukdomsfall. Så då har man enligt polisens misstankar vetat att personen är sjuk men inte ringt på hjälp i tid antar jag. Än så länge en utredning så de kan ju va en försiktighetsåtgärd av polisen att brottsrubricera för att kunna gå till botten med vad som hänt.
Citera
2026-09-01, 13:04
Medlem
Så här skriver Borås tidning. Vid 11.25-tiden larmades polisen till en bostad på Sjöbo i Borås.
Det är en isolerad händelse som är tragisk säger Polisen – Av allt att döma är det ett tragiskt och känsligt ärende.

Min tanke - får mig att tänka ung kvinna.
Citera
2026-09-01, 13:48
Medlem
Min tanke är att ett barn råkat illa ute 🥺 med tanke på dom häktades ålder.
Citera
2026-09-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillchipsargott
Var finns det skrivit åldern på de häktade?
Är de häktade en man och en kvinna?

Edit: såg artikeln nu , kopierar denna.
Häktning: Tisdagen den 1 september 2026 häktades en man och en kvinna i 40-årsåldern, på sannolika skäl misstänkta för grovt vållande till annans död. Slut kopierat.

Eftersom detta handlar om en isolerad händelse - är det möjligen inom en familj - ett barn som du tänkt - kan stämma bra.
Senast redigerad av Halvtrasch 2026-09-01 kl. 15:22.
Citera
2026-09-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchnarrator30

Skulle tro 48 eller 50 då det ser ut att vara vid gångtunneln under den stora vägen precis jämte.
Citera
2026-09-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Skulle tro 48 eller 50 då det ser ut att vara vid gångtunneln under den stora vägen precis jämte.

Tack! Speciellt på 48:a verkar det bo en del par runt samma ålder. Om det nu är så att de misstänkta bor tillsammans.
Citera
Igår, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillchipsargott

Enligt källor är det ett spädbarn på 3 veckor. Jävligt tragiskt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in