Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Din syn på autister, på homosexuella, på dom med utvecklingsstörning, på dom som har svårt att läsa, dom med psykisk ohälsa, visar tydligt att du drivs av hat och förakt mot dom som har det svårt, mot dom som lider.
Du drivs av hat, och är motsatsen till kristen, och älskar därför högern / Tidö. Så självklart hatar du svenska kyrkan, precis som du hatar alla andra, utom onda giriga människor som skapar lidande.
Varför vill du samtidigt låtsas som om du är kristen? Jesus skulle ju slagit ut dina tänder om han mött dig.
Jag tycker bara inte att alla i kyrkan kan ha autism.
Det är ju orsaken till att vi får dessa politiska diskussioner och totala feltolkningar av bibeln.
JAg påpekar bara att alla inom kyrkan kan inte vara honosexuella. Då blir pride viktigare än det kristna budskapet. Och vilken överraskning att SVK hyllar pride före Gud.
Vilken tur att det är Gud som dömer mig om jag nu kallar mig kristen och inte du.
Vare sig man tror på Gud eller inte kan man inte ifrågasätta SVKs historiska uppgift:
Det var SVKs uppgift att lära svenskarna moral
Idag går SVK i bräschen för sexualiseringing av barn?
Vad fan hände?
Att acceptera är inte med automatik omsorg eller kärlek om sin nästa.
Att stötta folk att börja med heroin eller skaffa en tatuering i pannan är inte omsorg om sin nästa.