2026-09-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Motivet till sexchattande framgår ur ordets tre första bokstäver.

Der första jag tänker på är sublimering av homosexuell identitet. Alltså att han kapar identiteter för att kunna sexchatta med män och på så vis slippa acceptera att han är homosexuell. Det känns dock långsökt med tanke på hur accepterande samhället är kring homosexualitet idag.

Någon form av fetishism är väl mer troligt.

Vissa män är konstiga.

Vissa män blir våldsamma och misshandlar kvinnor som inte svarar på deras inviter.

Vissa män är psykopater som istället spelar "vän" och sedan spenderar massa tid på att förstöra någons liv och kränka.
Citera
2026-09-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ja

Hur kände de varandra?
Citera
2026-09-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ja
Men om jag förstått det rätt så har han "bara" sexchattat som henne och inte skickat eller postat bilder och sånt som han gjort med de andra stackars tjejerna denna svårt störda man?
Citera
2026-09-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
Hur kände de varandra?
Oklart då vi inte har fupen meeen GM va en period på skills academy uppe i sthlm, BA är ambassadör/tränat där. Kan vara ett sätt de möts/stött på varandra alt han fått koll på henne
Citera
2026-09-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Oklart då vi inte har fupen meeen GM va en period på skills academy uppe i sthlm, BA är ambassadör/tränat där. Kan vara ett sätt de möts/stött på varandra alt han fått koll på henne
Ja tyckte jag läste att de bara träffat varandra några få ggr.
Men jag vet inte det är ännu något oklart men de andra tjejerna har han ju känt mycket bättre inte minst E**en.
Citera
2026-09-21, 14:10
Medlem
Går denna svårt störda människa fri? Nästa gång vi läser om honom lär det vara pga ett ännu värre brott, vilken psykopat!
Citera
2026-09-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Men om jag förstått det rätt så har han "bara" sexchattat som henne och inte skickat eller postat bilder och sånt som han gjort med de andra stackars tjejerna denna svårt störda man?
Ett tag sedan jag läste denna FUP men ja, som jag minns det var kontakten med henne helt annorlunda i jämförelse med hur det såg ut med de andra tre.
Citera
2026-09-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
Hur kände de varandra?
Stod nog i FUP hur de hade fått kontakt. Men jag minns inte och orkar inte ladda hem den igen.
Citera
2026-09-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja tyckte jag läste att de bara träffat varandra några få ggr.
Men jag vet inte det är ännu något oklart men de andra tjejerna har han ju känt mycket bättre inte minst E**en.

Citat:
Stod nog i FUP hur de hade fått kontakt. Men jag minns inte och orkar inte ladda hem den igen.
Exakt, även domen nämner hur det varit relationer med de andra men inte BA.
Pallar du ladda upp FUP sen vore de guld
Citera
2026-09-21, 15:33
Medlem
chran508s avatar
Något som slår mig i dessa fall, och det gäller även vid "vanliga" stalker-fall, är hur otroligt mycket tid som förövaren lägger ner. Hur fan har de tid att bolla ett sånt dubbelliv, utan att någon märker det dessutom?
Citera
2026-09-21, 19:31
Medlem
Fick läsa FUP av en granne som hade beställt hem den, men fick ej dela den vidare som helhet. Det var intressant att höra om fällan som den mest utsatta kvinnan gillrade.

Hon hade känt Sebastian sedan de var små och en av de lurade männen började hjälpa kvinnan att luska. Hon testade att ge Sebastian några väldigt specifika detaljer om hennes förehavanden närmsta dygnet och kort därefter fick mannen exakt samma info från kontot som utgav sig för att vara henne. Ingen annan kunde veta så specifika detaljer. Personen var hittad.

Vad gäller fotbollsproffset som blev utsatt så är det extra obehagligt enligt mig. Personen hade haft Sebastian som tränare år 2022 när hon bara var 15 år i ett fotbollscenter i Stockholm. Någon annan koppling än så hade de två inte med varandra, så väldigt obehagligt och märkligt att han bestämde sig för att utsätta henne för detta. I förhör har tjejen berättat om hur oerhört otäckt det kändes när hon insåg dels att det var en person hon hade träffat men särskilt att det var en fd tränare.
Citera
2026-09-21, 20:09
Medlem
Lång artikel i Aftonbladet idag, som senare valde att lägga den som ”plus”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wrkmnd/ellen-utsattes-for-sexterror-i-fem-ar-av-nara-vannen-linus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in