2026-08-30, 17:22
Medlem
Det var en tanke som slog mig varför en muslim alltid röstar rött,det finns inget i L,KD,SD samt M som gynnar deras vardag. Håller ni med?
Citera
2026-08-30, 17:27
Avstängd
Det är inte många som kan se något positivt med tidö förutom de rika
Citera
2026-08-30, 17:29
Medlem
Crabbofixs avatar
Muslimer röstar inte alltid rött vilket gör din frågeställning felaktig från början.

T ex kom det tiotusentals muslimer från forna Jugoslavien till Sverige under 90-talet, dessa har levt i Sverige i flera generationer sen dess och är etablerade, har jobb, företag osv och röstar på alla möjliga partier.
Citera
2026-08-30, 17:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Vissa utlänningar som kommit hit och nu försöker göra något bra av sitt liv med utbildning och jobb är även de rätt trötta på de invandrare som inte sköter sig.
Det är lätt att dra alla över en kam men det finns faktiskt bra utlänningar också som vill leva som oss svenskar. De som sköter sig får ändå sneda blickar då andra förstör för dem.

De kan mycke väl rösta på tidö för att bli av med skräpet de också.
Citera
2026-08-30, 17:43
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det var en tanke som slog mig varför en muslim alltid röstar rött,det finns inget i L,KD,SD samt M som gynnar deras vardag. Håller ni med?
Det existerar faktiskt muslimer som arbetar och gör rätt för sig, betalar världens högsta skatter osv. Finns t.o.m. muslimer som är egna företagare.

Finns även muslimer som vill ha lag och ordning, speciellt de som är äldre och kommer ihåg "gamla Sverige".

Finns t.o.m. muslimer som tycker att kriminellt pack ska utvisas.
Citera
2026-08-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Det är inte många som kan se något positivt med tidö förutom de rika
Det har du fullständigt rätt i, och det ger mig faktiskt en känsla av hopp när du nämner det. Det innebär ju att Flashbackare inte är så hjärndöda som jag trodde.
Citera
2026-08-30, 18:05
Medlem
Citat:

Är du en skötsam muslim som arbetar så har du precis som vilken arbetare som helst allt att vinna på Tidö. För arbetaren innebär vänstersidan enbart att du kommer få det svårare ekonomiskt när alla skatter sedan höjs och bensinen åker upp till 40/50kr litern = matvarupriser och alla produkter kommer bli dyrare.

Många muslimer har dessutom flytt den Islamistiska skiten som växer sig allt starkare hos vänstern. Så är man muslim och inte vill ha tillbaka det Islamistiska helvete som man har flytt ifrån så rösta på TIDÖ.

TIDÖ = vill göra sig av med invandrare som inte sköter sig.
Vänstern = vill importera mer kaos / flörtar med islamister
Senast redigerad av korvstofft 2026-08-30 kl. 18:11.
Citera
2026-08-30, 18:10
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:

Beror på hur muslimsk muslimen är. Om Islam är det enda viktiga för herr muslim så nej.
Citera
2026-08-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det existerar faktiskt muslimer som arbetar och gör rätt för sig, betalar världens högsta skatter osv. Finns t.o.m. muslimer som är egna företagare.

Finns även muslimer som vill ha lag och ordning, speciellt de som är äldre och kommer ihåg "gamla Sverige".

Finns t.o.m. muslimer som tycker att kriminellt pack ska utvisas.

Typ muslimer från Malaysia?
Citera
2026-08-30, 19:11
Medlem
Citat:

Hade jag varit muslim så hade det tagit emot att rösta på ett parti som har en ledande företrädare som Jomshof som sprider hat mot muslimer.

Israelfjäsket hade också stört. Så väl från SD som från KD och L. Det stör mig även nu, men hade jag varit muslim antar jag att det hade stört ännu mer.

Kanske att jag röstat M som muslim. För de rödgröna vill att brottslingar skall få härja ostört i kvarteren där muslimer bor. Som hederlig muslim hade jag ogillat det.

Så kanske det fått bli M. Som står för mer ordning och reda än de rödgröna men som inte går lika långt som SD, KD och L varken med muslimhat eller Israelfjäsk.
Citera
2026-08-30, 19:16
Medlem
Citat:
Typ muslimer från Malaysia?

Varför just Malaysia? Det första som slår mig är de som kom från forna Jugoslavien som arbetskraftsinvandrare
Citera
2026-08-30, 19:54
Medlem
Redan premissen är ju fel. Muslimer är inte en homogen väljargrupp som ”alltid röstar rött”. Varför skulle religion automatiskt bestämma ens syn på skatter, företagande, kärnkraft, kriminalpolitik eller ekonomi?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in