Citat:
Javisst vet jag hur statistiken ser ut. Jag vet även att majoriteten av våldtäkter sker i hemmen. Av ens partner. Liksom annat våld mot kvinnor. Inte på öppen gata. Och att där är svenska män i topp.
Och jag vet även att få personer vill polisanmäla sin partner. Det är "lättare" att anmäla en överfallsvåldtäkt när personen är okänd. Det är ett enormt mörkertal gällande alla de svenska män som våldtar. Enskilt och i grupp.
För ingen vill anmäla ens man. Eller killkompisarna. Du kan skriva emot mig hur mycket du vill. Jag diskuterar det gärna men inte om du tar dig friheten att kalla mig än det ena eller det andra. Om du är man, eller kvinna, och vill visa på någon skillnad från alla de andra du beskyller för saker och ting, kan du ju börja med dig själv? Var en bra förebild kanske?
Och ja. Jag är fruktansvärt emot all form av våld. Oavsett etnicitet på gärningsmän. Och det våld som den här tråden avser är helt jävla horribelt. Någon blev ihjälslagen. Självklart vill jag som alla andra, att de personerna straffas. Men jag har aldrig påstått att GM är svenskar eller utlandsfödda och jag är inte emot olika etniska grupper.
Däremot har jag ifrågasatt påståenden. Och spekulationer. Precis som du också gör, eller hur? Och jag gör det för att nyansera bilden som målas upp här som blir så extremt svartvit.
Att kunna erkänna att också vi svenskar beter oss som skit är väl bara sunt? Är vi några helyllepersoner som aldrig gör något? Nej.
Jag hoppas, oavsett vilka som gjort detta, att de fälls rejält i domstol.
Och jag vet även att få personer vill polisanmäla sin partner. Det är "lättare" att anmäla en överfallsvåldtäkt när personen är okänd. Det är ett enormt mörkertal gällande alla de svenska män som våldtar. Enskilt och i grupp.
För ingen vill anmäla ens man. Eller killkompisarna. Du kan skriva emot mig hur mycket du vill. Jag diskuterar det gärna men inte om du tar dig friheten att kalla mig än det ena eller det andra. Om du är man, eller kvinna, och vill visa på någon skillnad från alla de andra du beskyller för saker och ting, kan du ju börja med dig själv? Var en bra förebild kanske?
Och ja. Jag är fruktansvärt emot all form av våld. Oavsett etnicitet på gärningsmän. Och det våld som den här tråden avser är helt jävla horribelt. Någon blev ihjälslagen. Självklart vill jag som alla andra, att de personerna straffas. Men jag har aldrig påstått att GM är svenskar eller utlandsfödda och jag är inte emot olika etniska grupper.
Däremot har jag ifrågasatt påståenden. Och spekulationer. Precis som du också gör, eller hur? Och jag gör det för att nyansera bilden som målas upp här som blir så extremt svartvit.
Att kunna erkänna att också vi svenskar beter oss som skit är väl bara sunt? Är vi några helyllepersoner som aldrig gör något? Nej.
Jag hoppas, oavsett vilka som gjort detta, att de fälls rejält i domstol.
Även svenskar begår brott men våra myndigheter vägrar föra statistik utifrån etnicitet. Det anses rasistiskt. Vi vet helt enkelt inte i hur stor utsträckning som invandrare och deras ättlingar, i synnerhet från MENA och Afrika begår brott i jämförelse med riktiga svenskar.
Som ett resultat av den stora invandringen har vi en typ av systemhotande kriminalitet, droger i varenda stad och mindre samhälle samt förnedringsrån, och gruppvåldtäkter på ett sätt som vi aldrig skulle haft hade Sverige varit ett etniskt homogent land.
I detta specifika fall tycker jag att samtliga i tråden ska avvakta tills det kommit ut ny information innan man drar förhastade slutsatser. Om gärningsmän visade sig ha invandrarbakgrund måste folk i tråden ha rätt att ställa legitima frågor angående våld och antisocialt beteende från människor med invandrarbakgrund i synnerhet från MENA och Afrika.