Hej allihop,
Kört MAC och Mac os nu de senaste nästan 15 åren.
Tänkte gå tillbaka till PC för två specifika ändamål.
1) Ha en bra backup, och dels så fotar jag en del och behöver bra utrymme och annat till detta. Redigerar dock ej,
2) Har ett specifikt intresse, för en lite äldre flygsimulator, Fs9, varför jag också behöver en CD/DVD som kan läsa bägge. I övrigt är RAM- minne ganska viktigt och ett hyffsat bra grafikkort även om just FS9 inte kräver så mycket alls nuförtiden.
Ja det är klart att det blir Win11, men jag skulle egentligen helst vilja använda Win7, min favorit. Det är väl egentligen bara att begränsa vissa inkommande portar och i övrigt skydda sig väl så borde det funka bra?
Nu till den egentliga frågan.
Vill ha en desktop. Storlek under maxi- och nedåt, alltså medium-tower och nedåt.
Absolut ingen "flashig" låda med massa töntiga ljus och bågar med ljus etc. Ej heller åt Alienware-hållet utan en sleak-design, enkel och gärna enfärgad. Svart helst, eller silver.
Vilken affär skulle ni välja? Komplett, Inet, Webhallen eller Power, även om det känns som att det sistnämnda är lite b och för enkelt?
Kan även plocka ihop delar själv och bygga ihop, men då det var länge sedan skulle jag nog låta en butik göra det. Pris runt 8 - 10 max. Gärna med skärm. Har allt annat.
Och nej, jag gillar inte Fs2024. Det är ingen riktig simulator
//Ozzelott