Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Min gissning är att det beror på att vi fortfarande har en stenåldershjärna. Vi söker oss till dom människor där vi upplever att vi får högst status. Stenåldershjärnan tror att det är ens flock och att ha bra status i gruppen förbättrar ens läge.
Jag tror inte sakfrågan spelar så stor roll som vi tror. Om en person snubblar in i en grupp antinatalister och märker att han får bra status i den gruppen så kommer han gilla att vara antinatalist. Det kunde lika hjärna varit fotboll, hockey eller att slåss på stan han körde på om det gav högst status för honom.
det stämmer nog det du säger där.
Dock har det inte fungerat på mig senaste tiden.. Jag kände några gånger att jag hade hög status (fast jag inte hade det egentligen kanske) av olika anledningar, det kändes ganska bra, men jag tror jag vart lite dryg just för att jag kände så. Vilket gjorde så att jag tappade statusen.
Dock har jag mer pengar, nyare bil m.m nu, men nu känner jag ingen som helst status över huvud taget. Känns bara normalt.. Status beror nog mest på hur andra uppfattar en, så syns man inte så har man ingen status oavsett hur ens liv är.