Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag föreslår att du läser krönikan. Den är inte som du tror.

Det var exakt som jag trodde.
Delar varenda ord till 100% .
Som sagt , det är utsiktslöst att förutspå avd som händer om 3-4 generationer, det har alla domedagsmän med fina titlar bevisat utom all tvivel.
Problemet är ju att vi är fast i nutiden och vi tenderar uppfatta stora kommande förändringar som 100% negativt därför att vi använder våra samtida referensramar och projicerar det framåt 3-4 generationer.
Det är helt meningslöst i sig och i synnerligen onödigt att gå och oroa sig . Utan att försöka vara käck eller så -Det ordnar sig alltid . Allt får en ny balans . Människorasen lär överleva oavsett .
På sätt och vis kanske ännu bättre framöver då den meningslösa masskonsumtionen har kommit till vägs ände och nya generationer hittar nya vägar . Att kanske leva ett mer friare och självständigt liv utan stämpelklocka .
Detroit tycker jag är ett exempel på det i det lilla. Staden med den högsta medianinkomsten av alla amerikansk städer. Dödsdömd spökstad när den automobilindustrin packade ihop 80-talet till 2000 tal
Idag ett blomstrande tillhåll för nybyggare av en grön lokal ekonomi med över 2200 trädgårdar, växthus + mycket mer verksamheter. När rovkapitalisterna drar iväg drar nybyggare in och startar om