2026-08-30, 08:51
Avstängd
Negercps avatar
https://www.tv4.se/just-nu/4LgLyuj0xueut2ZQ36lVfH/tva-poliser-misshandlade-i-finspang
Citat:
Vid 01-tiden på lördagsnatten larmade en polispatrull i Finspång om att de hamnat i underläge, skriver Polisen på sin hemsida.

I samband med en kontroll av en man ska han ha blivit våldsam och gått till attack. Poliserna ska ha fått motta flertalet slag mot huvudet, men ingen ska vara allvarligt skadad.
Vad har vi här då? Polismännen Pernilla och Johanna på 165 cm fick stryk när de försökte utföra sitt arbete?
Citera
2026-08-30, 09:16
Medlem
Riksreptilens avatar
Pernilla hade med sin äldre kollega Torsten som börjat fundera på hur många år det är innan han kommer behöva en rejäl krycka alltid??

De hade en liten musikfestival igår så borde varit lite extra poliser på trakten?

(FB) Finspång Rockfest, 28–29 augusti 2026
Citera
2026-08-30, 09:27
Medlem
Mannen lämnade platsen och en omfattande polisinsats inleddes för att hitta honom. Den misstänkte har ännu inte anträffats. Händelsen rubriceras som våld mot tjänsteman.
Citera
2026-08-30, 09:33
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Mannen lämnade platsen och en omfattande polisinsats inleddes för att hitta honom. Den misstänkte har ännu inte anträffats. Händelsen rubriceras som våld mot tjänsteman.
Rätt otroligt om han faktiskt lyckas undkomma. Slå ned två snutar och sen rymma hem och gå och lägga sig. Han måste ju vakna upp idag med en rejäl bakfylla och tro att det hela var en dröm.
Citera
2026-08-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Rätt otroligt om han faktiskt lyckas undkomma. Slå ned två snutar och sen rymma hem och gå och lägga sig. Han måste ju vakna upp idag med en rejäl bakfylla och tro att det hela var en dröm.

Dröm eller mardröm är frågan!

Ja, trots stor polisinsats med två poliser som kan ge beskrivning av MGM så lyckas han undkomma.
Citera
2026-08-30, 09:45
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Dröm eller mardröm är frågan!

Ja, trots stor polisinsats med två poliser som kan ge beskrivning av MGM så lyckas han undkomma.
Det påminner lite om Polaren Pär. Men för honom gick det ju inte lika bra.
Jag var på väg från krogen gående som jag plär

Jag var som vanligt lätt berusad sade Pär

Då plötsligt kom en mänska fram och kopplade ett grepp

Kom med mig här ett tag sa han Men jag sa: Släpp

Visst var jag väl berusad men jag var kry och rask

Så han fick sig en snyting så han stöp pladask

Jag trodde nämligen sa Pär att han var homofil

Men det var fel Han var polis Fast en civil
https://www.youtube.com/watch?v=NtTcYzQ9NJE

Är det en lokal förmåga så blir han väl igenkänd illa kvickt men är det en besökare till rockfestivalen kanske han kan smyga sig utanför stadens gränser och undkomma lagens långa arm. Spännande att se om han klarar sig och att få höra mer om vad som hände i mötet med polisen.
Citera
2026-08-30, 10:02
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Det påminner lite om Polaren Pär. Men för honom gick det ju inte lika bra.
Jag var på väg från krogen gående som jag plär

Jag var som vanligt lätt berusad sade Pär

Då plötsligt kom en mänska fram och kopplade ett grepp

Kom med mig här ett tag sa han Men jag sa: Släpp

Visst var jag väl berusad men jag var kry och rask

Så han fick sig en snyting så han stöp pladask

Jag trodde nämligen sa Pär att han var homofil

Men det var fel Han var polis Fast en civil
https://www.youtube.com/watch?v=NtTcYzQ9NJE

Är det en lokal förmåga så blir han väl igenkänd illa kvickt men är det en besökare till rockfestivalen kanske han kan smyga sig utanför stadens gränser och undkomma lagens långa arm. Spännande att se om han klarar sig och att få höra mer om vad som hände i mötet med polisen.

Polisen har uppgett att de har en bra uppfattning om vem personen är.
Citera
2026-08-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
https://www.tv4.se/just-nu/4LgLyuj0xueut2ZQ36lVfH/tva-poliser-misshandlade-i-finspang

Vad har vi här då? Polismännen Pernilla och Johanna på 165 cm fick stryk när de försökte utföra sitt arbete?
Stolthet i Poliskåren. 🤔

Jag begriper inte detta, jag gjorde lumpen som vi kallade det, men fan. Kvinnor fick vi bara runka till. Varför begriper inte feminister, att kvinnor är svagare?
Men, att de gör stor nytta som alla människor. Men, på ett annat sätt.

Fan, jag blir upprörd och kränkt. 😄
Citera
2026-08-30, 10:56
Medlem
Ytterst pinsamt och dessa poliser bör nog undersökas om de är lämpliga poliser.
Citera
2026-08-30, 11:06
Medlem
Citat:
Mgm vid rättegången efter polisernas vittnesmål:
- Otroligt, vi har drömt samma sak! Nu vet vi det, kan jag gå hem nu?
-
Citera
2026-08-30, 11:33
Medlem
Vid 10-tiden på söndagen bekräftade polisen att man troligen funnit den eftersökta mannen.
Citera
2026-08-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Vid 10-tiden på söndagen bekräftade polisen att man troligen funnit den eftersökta mannen.

Rätt tramsigt att lägga ner så otroliga resurser på detta.
För inte läggs det samma resurser när en vanlig person åker på smäll en fredagskväll.
Hur många mantimmar har lagts på detta? Masttömning o utredningsarbete.

Polisen måste lära sig att prata istället för att börja veva med batongen. Nu slutade det inte som de hade tänkt sig då man lämnat Stockholms trygga murar. Välkommen till landet.
Konflikthantering är inte bara att dra batong/pistol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in