Citat:
Det beror på vad du menar. Jättesmala och helt raka pojkkroppar är inte så attraktivt på kvinnor men en del av dessa smala modeller var och är ju ganska heta.
Citat:
Angelina Jolie ett annat missfoster som bara tjejer tycker är snygga.
Vilket trams. Som ung var hon inte alls dum. Inte som äldre heller, innan det blev massa operationer och grejer(antar jag att hon liksom alla kändisar har gjort). Kolla när hon var runt 20 år. I den skitkassa filmen "Hackers" t.ex.
Intervju med Jolie från 1995.
https://youtu.be/jedCSUL1R80?si=DG6EPMQWL8XtBrLC
Hon är inte exakt "min typ" men ändå väl inom det spektrum av ansiktsform och ansiktsdrag jag alltid har känt mig mest dragen till. Det är lite Mick Jagger/Steven Tyler-varning på hennes mun där, men man kan inte få allt precis på pricken.
Jag gillar utseendetypen. Det är någonting med ansiktsdragen. Jag har alltid varit svag för lite rundare eller fyrkantiga ansikten och rundade eller lätt kantiga former, bredare kindben, mindre näsor och så på kvinnor ("Drang nach Osten" kanske en del skulle kalla det
). Andra utseenden kan tilltala mig också och vissa kvinnor jag har varit attraherad av och varit med har inte sett ut så, men det är något som triggar mig med en viss utseendetyp. Jag hade en flickvän/sambo för ganska många år sedan som hade ungefär samma typ av utseende som Jolie när hon var 20 (fast blond, blåögd och äkta blondin från topp till tå med väldigt ljusa/bleka färger). Hon var även lik Scarlet Johansson som hon såg ut runt 20 års ålder. Hon var också lik Vermeers tavla "flicka med pärlörhänge". Jag outar mig kanske bara genom att skriva detta, då flera personer påtalade den slående likheten när det begav sig, men skit samma. Jag älskade henne (hon är borta sedan länge, men jag tänker ofta på henne) och jag gillar den typen av utseende. En annan tjej som jag var rejält och olyckligt kär i under sena tonåren och lite till hade också nästan samma utseende, med samma typ av ansiktsdrag, fast brunett.
Jag tror att de specifika preferenser och den kvinnosmak jag alltid verkar ha haft är genetisk. Jag ratar och är helt oberörd av många kvinnor som allmänt anses som snygga och som de flesta män verkar gå igång på. Jag kan se och hålla med om att en del av dem är snygga, att de t.o.m. är vackra, men vissa utseendetyper berör mig bara inte alls.