2026-09-01, 11:18
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Heroin chick var ett mode bland tjejer. Inga killar tänder på sådant.

Det beror på vad du menar. Jättesmala och helt raka pojkkroppar är inte så attraktivt på kvinnor men en del av dessa smala modeller var och är ju ganska heta.

Citat:
Angelina Jolie ett annat missfoster som bara tjejer tycker är snygga.

Vilket trams. Som ung var hon inte alls dum. Inte som äldre heller, innan det blev massa operationer och grejer(antar jag att hon liksom alla kändisar har gjort). Kolla när hon var runt 20 år. I den skitkassa filmen "Hackers" t.ex.

Intervju med Jolie från 1995.

https://youtu.be/jedCSUL1R80?si=DG6EPMQWL8XtBrLC

Hon är inte exakt "min typ" men ändå väl inom det spektrum av ansiktsform och ansiktsdrag jag alltid har känt mig mest dragen till. Det är lite Mick Jagger/Steven Tyler-varning på hennes mun där, men man kan inte få allt precis på pricken.

Jag gillar utseendetypen. Det är någonting med ansiktsdragen. Jag har alltid varit svag för lite rundare eller fyrkantiga ansikten och rundade eller lätt kantiga former, bredare kindben, mindre näsor och så på kvinnor ("Drang nach Osten" kanske en del skulle kalla det ). Andra utseenden kan tilltala mig också och vissa kvinnor jag har varit attraherad av och varit med har inte sett ut så, men det är något som triggar mig med en viss utseendetyp.

Jag hade en flickvän/sambo för ganska många år sedan som hade ungefär samma typ av utseende som Jolie när hon var 20 (fast blond, blåögd och äkta blondin från topp till tå med väldigt ljusa/bleka färger). Hon var även lik Scarlet Johansson som hon såg ut runt 20 års ålder. Hon var också lik Vermeers tavla "flicka med pärlörhänge". Jag outar mig kanske bara genom att skriva detta, då flera personer påtalade den slående likheten när det begav sig, men skit samma. Jag älskade henne (hon är borta sedan länge, men jag tänker ofta på henne) och jag gillar den typen av utseende. En annan tjej som jag var rejält och olyckligt kär i under sena tonåren och lite till hade också nästan samma utseende, med samma typ av ansiktsdrag, fast brunett.

Jag tror att de specifika preferenser och den kvinnosmak jag alltid verkar ha haft är genetisk. Jag ratar och är helt oberörd av många kvinnor som allmänt anses som snygga och som de flesta män verkar gå igång på. Jag kan se och hålla med om att en del av dem är snygga, att de t.o.m. är vackra, men vissa utseendetyper berör mig bara inte alls.
Citera
2026-09-01, 11:33
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Tror bestämt att du känner andra genom dig själv.

Jag ser ut som en marathonlöpare, bmi underviktig. Gissa vad jag finner attraktivt..

Jag ser verkligen inte ut som en marathonlöpare men är relativt smärt(bmi runt eller strax över "normal" men har lite muskler i alla fall). Mina barn är dock aktiva inom en löpningsbaserad sport och en av de kvinnliga ledarna (gift med en toksmal elitlöpare och har flera barn) där är väldigt snygg men jag har alltid uppfattat henne som kanske lite väl tunn och mager, så där "lätt och svävande" som vissa halvanorektiska löpartyper är i kroppen. Nyligen så var träningen för alla grupper vid en sjö och efteråt var det en del som badade. Plötsligt fick jag se henne i bikini (har sett henne i 5 år men alltid bara i långbyxat löparställ) och det var nästan så jag fick hjärtklappning. Rumpa, ben och midja var, tja, spontant väldigt tilltalande. För mig i alla fall.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-01 kl. 11:43.
Citera
2026-09-01, 11:39
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Nja, alla män gillar inte jättetuttar, för mig är en handfull nog. Å som snart 60 ser jag ju, de med stora i unga år har dem ända ned på magen idag. Det naturliga slår alla gånger det fejkade. Redan smink kan gränsa till sas falsk marknadsföring. Men det är jag å de preferenser jag dragit på mig genom livet.

Håller med till fullo. Halvstora runda tuttar kan ju vara trevligt men hellre lite mindre/små än för stora. Särskilt när kvinnorna blir äldre som sagt.

Håller också med om smink. Lite lagom kan piffa upp men jag kan gilla helt utan också. Likaså naglar. Långa vassa naglar har jag svårt för.
Citera
2026-09-01, 13:15
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Genetik vs kultur. Tror inte ens yttersta forskningen kan sätta en skarp gräns. Lika lite som den kan säga vem som kommer gilla vem.

Lek lite med tanken. Två singlar i medelålder, båda har barn, båda har en släkthistoria där 100-åringar inte är ovanligt. Onekligen god genetik. Men inget i det säger att de skulle se varann som attraktiv.

Yes antingen så tänder vi på generna hos en kvinna och vi vill para oss med henne. Eller så tänder vi på kvinnor för att stärka banden till dom. Dvärgschimpanser knullar som fan hela tiden och vi är väldigt lika genetiskt 😂
Citera
2026-09-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Yes antingen så tänder vi på generna hos en kvinna och vi vill para oss med henne. Eller så tänder vi på kvinnor för att stärka banden till dom. Dvärgschimpanser knullar som fan hela tiden och vi är väldigt lika genetiskt 😂
Haha, när man upptäckte bonobo-apor så fick kyrkan moralpanik. Genetiskt är vi lika mycket "släkt" med dem som med chimpanser. Kallas ibland för make love not war apor, de löser tom bråk med sex, även samkönat och de knullar även i missionären ibland.
Citera
2026-09-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Jag ser verkligen inte ut som en marathonlöpare men är relativt smärt(bmi runt eller strax över "normal" men har lite muskler i alla fall). Mina barn är dock aktiva inom en löpningsbaserad sport och en av de kvinnliga ledarna (gift med en toksmal elitlöpare och har flera barn) där är väldigt snygg men jag har alltid uppfattat henne som kanske lite väl tunn och mager, så där "lätt och svävande" som vissa halvanorektiska löpartyper är i kroppen. Nyligen så var träningen för alla grupper vid en sjö och efteråt var det en del som badade. Plötsligt fick jag se henne i bikini (har sett henne i 5 år men alltid bara i långbyxat löparställ) och det var nästan så jag fick hjärtklappning. Rumpa, ben och midja var, tja, spontant väldigt tilltalande. För mig i alla fall.
Somliga gillar rejält runda, andra de mycket smala. En universell gräns åt båda håll går troligen vid hälsa. Finns någon för alla och det handlar ju om så mycket mer. Somliga kan ju inte ens vistas i samma rum utan att irritera varann. Omvänt finns ju liknande, alla kvinnor attraheras inte av grova hunkar. Personkemi är ofta ett mysterium.
Citera
2026-09-01, 17:03
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Haha, när man upptäckte bonobo-apor så fick kyrkan moralpanik. Genetiskt är vi lika mycket "släkt" med dem som med chimpanser. Kallas ibland för make love not war apor, de löser tom bråk med sex, även samkönat och de knullar även i missionären ibland.

Haha riktigt bra! Ja man vet ju vilket djur man vill vara i nästa liv 😅
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in