2026-08-31, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Heroin chick var ett mode bland tjejer. Inga killar tänder på sådant.

Angelina Jolie ett annat missfoster som bara tjejer tycker är snygga.

När det fanns herrtidningar var alla utvik rundade i formerna för det är vad män gillar.

Man skall inte heller undervärdera designerna.
De är samtliga bögar och vill att modellerna skall se ut som 16 åriga pojkar.
Kvinnor och kvinnliga former är äckligt.
Tror bestämt att du känner andra genom dig själv.

Jag ser ut som en marathonlöpare, bmi underviktig. Gissa vad jag finner attraktivt..
Citera
2026-08-31, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Att "heroin chick" var mode betyder möjligtvis att många tjejer blev inspirerade av att se såna ut (tydligen är det tidningen Cosmopolitan som tjejer läser sig till sina trender i), men det betyder såklart inte per automatik att män också började tända på sådant.
Ja, det är ju något annat, än det man själv finner attraktivt hos andra könet. Tjejer försöker bräcka andra tjejer i vad de tror är attraktivt. Bröstförstoringar, stora jävla negerarschlen, läppar som om de fått fläskläpp. Ses mest som missfoster av män.

Män å andra sidan sysslar med att bräcka andra män med statusprylar, bilar, båtar, flashiga adresser, skuldsatta upp över öronen. Möjligen kriminella.

Men det är OT.
Citera
2026-08-31, 02:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Vad är mode och vad är grundläggande rent genetiskt gällande attraktion?

Tonåren och tidiga kärlekar, vilken påverkan har de? Både visuellt och personlighetsmässigt?

Ett tag var "heroin chick" på modet, så smala kvinnor att det slog över i sjukdom för de som ville efterlikna. Sjukdom är troligen universellt oattraktivt. Eller tänk tatueringar.. På 80-tal och tidigare var det bara råbarkade sjömän å fängelsekunder, sen kom serier som LA-Ink å liknande, påverkan av TV.

Folk skapar alltid sina egna subkulturer, men de egna preferenserna växer väl igenom.

Jag kan bara säga att tjejerna jag älskar är råsnygga fast de är på väg mot att bli 60, och utan smink. De är inte heller alls likadana. Jag hade förresten en granne som väl är 67 nu, en svenska, och hon ser väldigt bra ut, på ett naturligt sätt.

Mode kan väl vara stil, som kanske gyarutjejer.

De spökar ut sig och är förstås jättesöta, men jag tror inte att de blir extra intressanta för en gubbe som mig.

Det motsatta finns också, vi män är också objekt, och ett antal män kan tjäna pengar på sexualitet, om det så är en bar Shenzhen eller en film i Nordeuropa.
Citera
2026-08-31, 05:12
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ja, det är ju något annat, än det man själv finner attraktivt hos andra könet. Tjejer försöker bräcka andra tjejer i vad de tror är attraktivt. Bröstförstoringar, stora jävla negerarschlen, läppar som om de fått fläskläpp.

Speciellt på kvinnodominerade arbetsplatser verkar det vara en himla hönsgård full med härskartekniker. De lurar varandra att klippa håret kort, skvallrar och söker status i allt.

Men bröstförstoringar, hallå? Vill inte vi män ha stora bröst på tjejer nu helt plötsligt???

Vad gäller läpparna så ja, de är FÖR stora de första dagarna. Vissa tjejer tycker det är lustigt, och det är de bilderna incels har sett på instagram och stör sig på. Du får helt enkelt knulla henne med påse över huvudet och ta av den efter tre dagar. Då har hon fina lagom stora läppar i minst en månad efteråt.
Citera
2026-08-31, 08:55
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Tror bestämt att du känner andra genom dig själv.

Jag ser ut som en marathonlöpare, bmi underviktig. Gissa vad jag finner attraktivt..
Så alla herrtidningar hade fel?
Jag nämner ju inte min smak alls.

Du ser ingen skillnad på mäns ideal man kan utläsa av herrtidningar?
Och kvinnors ideal man kan utläsa av modetidningar?

OCh du kan heller inte läsa (läsförståelse) och märker att jag refererar till något utanför mig själv?
Citera
2026-08-31, 17:42
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Vad är mode och vad är grundläggande rent genetiskt gällande attraktion?

Tonåren och tidiga kärlekar, vilken påverkan har de? Både visuellt och personlighetsmässigt?

Ett tag var "heroin chick" på modet, så smala kvinnor att det slog över i sjukdom för de som ville efterlikna. Sjukdom är troligen universellt oattraktivt. Eller tänk tatueringar.. På 80-tal och tidigare var det bara råbarkade sjömän å fängelsekunder, sen kom serier som LA-Ink å liknande, påverkan av TV.

Bra gener är det absolut viktigaste, det gäller för alla djur och allt i naturen. Sen som du säger så förändras det kulturellt mest attraktiva, men det är alltså mindre viktigt.
Citera
2026-08-31, 18:36
Medlem
Citat:
Så alla herrtidningar hade fel?
Jag nämner ju inte min smak alls.

Du ser ingen skillnad på mäns ideal man kan utläsa av herrtidningar?
Och kvinnors ideal man kan utläsa av modetidningar?

OCh du kan heller inte läsa (läsförståelse) och märker att jag refererar till något utanför mig själv?
Javisst, givetvis, helt självklart, du har rätt. Smaken kan givetvis inte variera, alla tycker egentligen lika som du.
Citera
2026-08-31, 18:38
Medlem
Citat:
Man skall inte heller undervärdera designerna.
De är samtliga bögar och vill att modellerna skall se ut som 16 åriga pojkar.
Var god ge källa på det.
Citera
2026-08-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Bra gener är det absolut viktigaste, det gäller för alla djur och allt i naturen. Sen som du säger så förändras det kulturellt mest attraktiva, men det är alltså mindre viktigt.
Genetik vs kultur. Tror inte ens yttersta forskningen kan sätta en skarp gräns. Lika lite som den kan säga vem som kommer gilla vem.

Lek lite med tanken. Två singlar i medelålder, båda har barn, båda har en släkthistoria där 100-åringar inte är ovanligt. Onekligen god genetik. Men inget i det säger att de skulle se varann som attraktiv.
Citera
2026-08-31, 19:04
Medlem
Citat:
Speciellt på kvinnodominerade arbetsplatser verkar det vara en himla hönsgård full med härskartekniker. De lurar varandra att klippa håret kort, skvallrar och söker status i allt.

Men bröstförstoringar, hallå? Vill inte vi män ha stora bröst på tjejer nu helt plötsligt???

Vad gäller läpparna så ja, de är FÖR stora de första dagarna. Vissa tjejer tycker det är lustigt, och det är de bilderna incels har sett på instagram och stör sig på. Du får helt enkelt knulla henne med påse över huvudet och ta av den efter tre dagar. Då har hon fina lagom stora läppar i minst en månad efteråt.
Har jobbat inom ett stort företag i decennier. Historiskt var det rätt uppdelat, kvinnligt dominerade avdelningar främst på kontor och män "på golvet". När någon kom till kontoren snorig, hostande å snörvlande, uppenbar influensa. Då stängdes dörrar, tissel tassel, prat bakom ryggen. På golvet mer rakt - Ingen tackar dig för att komma sjuk på jobbet, ska jag skjutsa hem dig?

Nja, alla män gillar inte jättetuttar, för mig är en handfull nog. Å som snart 60 ser jag ju, de med stora i unga år har dem ända ned på magen idag. Det naturliga slår alla gånger det fejkade. Redan smink kan gränsa till sas falsk marknadsföring. Men det är jag å de preferenser jag dragit på mig genom livet.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-31 kl. 19:05. Anledning: Tryckfelsnisse
Citera
2026-08-31, 23:20
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Nja, alla män gillar inte jättetuttar, för mig är en handfull nog. Å som snart 60 ser jag ju, de med stora i unga år har dem ända ned på magen idag. Det naturliga slår alla gånger det fejkade. Redan smink kan gränsa till sas falsk marknadsföring. Men det är jag å de preferenser jag dragit på mig genom livet.

Isåfall är kirurgin helt fel gjord. Grejen med bröstkirurgi är ju tvärtom att brösten INTE ska vara hängiga utan sitta uppe vid halsen helst.

När du beklagar dig över stora bröst är det lite grann som att flyga till söderhavet och klaga på att sanden är vit och vattnet för blött.
Citera
2026-09-01, 00:33
Medlem
Citat:
..
När du beklagar dig över stora bröst är det lite grann som att flyga till söderhavet och klaga på att sanden är vit och vattnet för blött.
Säger nog mer om dig än mig.

Små tuttar, smala höfter, platt mage, skicka gärna PM ;-)
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-09-01 kl. 00:37. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in