2026-08-30, 17:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fattar ej. Utlänningslagen ändrades inte pga covid. Kvotflyktinguttagandet ändrades inte pga covid. Utveckla gärna ditt svar.

Att stänga gränsen fysiskt innebär att ingen får komma in utan att ha giltiga skäl. Det är alltså själva företeelsen att stoppa människor från att bara ohejdat åka, gå eller flyga över gränsen.

Att ha kontroll av alla som kommer över gränsen, och avvisa de som inte har giltiga skäl att vistas i landet, går att lösa på maximalt en veckas tid.

Det hela har alltså ingenting att göra med vem som får uppehållstillstånd eller svenskt medborgarskap. Det är helt andra frågor som inte löses vid gränspassagen.
Citera
2026-08-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Tycker nog det korta klippet från KF som visas här räcker för att visa vilken typ av människa han är.
Skit i "vilken typ av människa" du tror att politikerna är. Helt onödigt att ens fokusera på, det du borde se efter är ju vad för politik de driver.

Jag tycker Allard är en frisk fläkt, men förstår att mer känsliga personer tar anstöt av hans sätt att uttrycka sig. Men vad spelar det för roll ärligt talat? Väljer man bort en politiker för tonen den har men egentligen gillar politiken är man ju måttligt efterbliven och borde inte ha rösträtt.

Tyvärr detta som gör att vi har politiker som vägrar svara på frågor och bara upprepa sig eller inte kan föra ett resonemang, det är pga sådana som dig.
Citera
2026-08-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Väljer man bort en politiker för tonen den har men egentligen gillar politiken är man ju måttligt efterbliven och borde inte ha rösträtt.

Har inte hört eller sett en käft säga något i stil med "Jag älskar ÖP:s politik, men jag tycker Allard har tråkig ton så det blir ingen röst..."

De som gillar ÖP kissar på sig så fort Kung Allard säger batikhäxa på tiktok, och de som ogillar honom ogillar också hans politiska vision. Kan inte säga att jag noterat särskilt mycket "ambivalens" i frågan.
Känns precis som USA-valet 2016. Horder av människor som satt och mumsade fläskfilé och bara "han säger sanningen", "rensa träsket", "frisk fläkt" "gött gött", "alla är emot honom" osv. Och så andra halvan som ondgjorde sig och var trött på honom från dag ett. Det brukar bli så med demagoger, de vet att de tjänar på att piska upp sektig "vi mot dem-känsla".
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-30 kl. 18:13.
Citera
2026-08-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Åh, han antydde bara att sossen var fet alltså! Att antyda att en politiker man jobbar med i kommunfullmäktige är fet är ju bra mycket mer relevant än att säga att man tycker han är fet. Bra inlägg i den politiska debatten! KUNG ALLARD!

Lmao.

Vara med i facket = att vara fet? Tack för upplysningen, även om jag tror det säger mer om dig och dina egna fördomar än något annat.
Citera
2026-08-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mexs
Vara med i facket = att vara fet? Tack för upplysningen, även om jag tror det säger mer om dig och dina egna fördomar än något annat.

Jaha, Allard antydde ingenting? Han pratade bara om facket, och SD-gubben trodde av någon anledning att han anspelade på vikt?

Vilken tokig SD-Gubbe! Typisk SD att desinformera i DN sådär.

Lmao
Citera
2026-08-30, 18:12
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Hur gammal är du?

Bra, då vet vi varför du är så arg på Allard. Han har sagt dumma saker till dig, stackare.

Citat:
Nej, vi svenskar vill ha politiker som kallar korrupta oduglingar för korrupta oduglingar. Anledningen till att du vill ha någon i ditt flöde som skriker tjockis och babbe ibland är att du tycker det är tråkigt med folk som pratar på vanlig svenska, och gillar lättsmält underhållning på din skärm.

Om en politiker är korrupt och oduglig ska väljare och andra politiker kritisera honom för det.

Om du tycker att en politiker väger mycket eller lite så ska du hålla käften tills du har något att säga om politik, precis som ungjävlar förr i tiden lärde sig att hålla käften när de inte hade något att tillföra samtalet annat än "glass e gott", "kossan bajsar" och "jag har kissat i blöjan". Det har du säkert gjort, men du lyfter inte lön i kommunfullmäktige för att stå och gagga om det i talarstolen.

Du har delvis rätt. Jag är trött på att politiker står och är snälla mot varandra.

En folkförrädare som står och säger Sverige behöver fler blattar och negrer ska man givetvis vara så otäck som möjligt mot.

Om en sådan jävel både är tjock och ful så ska man lägga till det för att göra så stor emotionell skada som möjligt.
Citera
2026-08-30, 18:14
Medlem
Citat:
Jaha, Allard antydde ingenting? Han pratade bara om facket, och SD-gubben trodde av någon anledning att han anspelade på vikt?

Vilken tokig SD-Gubbe! Typisk SD att desinformera i DN sådär.

Lmao

Inte för att du kommer vara intresserad, men bakgrundshistorien (enligt Allard) var att gå upp och säga "Du har verkligen auran av en fackpamp" men som istället blev "jag ser på dig att du har varit med i facket".

Fackpamp i sammanhanget är visserligen nedlåtande, men används ju främst för att beskriva de med makt som tappat kontakten med, och perspektivet av "det vanliga folket".
Citera
2026-08-30, 18:19
Medlem
Citat:
Har inte hört eller sett en käft säga något i stil med "Jag älskar ÖP:s politik, men jag tycker Allard har tråkig ton så det blir ingen röst..."

De som gillar ÖP kissar på sig så fort Kung Allard säger batikhäxa på tiktok, och de som ogillar honom ogillar också hans politiska vision. Kan inte säga att jag noterat särskilt mycket "ambivalens" i frågan.
Känns precis som USA-valet 2016. Horder av människor som satt och mumsade fläskfilé och bara "han säger sanningen", "rensa träsket", "frisk fläkt" "gött gött", "alla är emot honom" osv. Och så andra halvan som ondgjorde sig och var trött på honom från dag ett. Det brukar bli så med demagoger, de vet att de tjänar på att piska upp sektig "vi mot dem-känsla".
Majoriteten av kritiker mot Allard är ju hans ton? Jag menar ju så här: skit i tonen och säg vad i politiken du inte gillar.

Jag tycker att han avbryter lite mycket ibland också och kan gå över gränser ibland, men jag skiter väl i att några debattörer eller politiker blir ledsna? Det är ju totalt ointressant för vilka lagar vi har och hur landets skattepengar ska spenderas.
Citera
2026-08-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Bra, då vet vi varför du är så arg på Allard. Han har sagt dumma saker till dig, stackare.

Har aldrig träffat Allard, och bor långt ifrån Örebro. Men det var något med att du i politikforumet började snacka om att "bli ägd" av en partiledare som fick mig att börja fundera på om jag pratar med typ en 21-åring, eller kanske yngre? Det påverkar ju isf diskussionen om jag pratar med ett barn.

Hur gammal på ett ungefär?

Citat:
Du har delvis rätt. Jag är trött på att politiker står och är snälla mot varandra.

Politiker ska varken vara snälla eller elaka mot varandra. Politiker ska framföra sin politiska vision, och ge fan i att slösa våra skattepengar på att stå och skrika att någon är feg/tjock/idiot/kärring eller vad fan det nu kan vara, och istället uttrycka sig tydligt, effektivt och respektfullt om det man vill uppnå under sin tid som (jävligt välavlönad) förtroendevald.

Sedan ska man fortsätta hålla käften, och gå till sitt kontor och börja jobba.

Man ska inte sitta och klippa videos till tiktok, man ska inte springa runt som nån jävla cirkus och skrika babbe som en urspårad tarzan, man ska hålla huvudet nere och jobba för skattepengarna. Precis som Allard hela tiden tjötar om att han vill tvinga resten av transferiatet, dvs de som precis som han lever på skattepengar, att göra.

Citat:
En folkförrädare som står och säger Sverige behöver fler blattar och negrer ska man givetvis vara så otäck som möjligt mot.

Jag tror någon borde varit lite otäckare mot dig när du var barn och lärt dig att man inte kallar afrikaner för negrer, din osnutne ungjävel. Väx upp om du vill prata i politikforumet.

Citat:
Om en sådan jävel både är tjock och ful så ska man lägga till det för att göra så stor emotionell skada som möjligt.

Du ska ge fan i att prata om en politikers kropp eller utseende om du är en politiker som lever på folkets skattepengar. Du har inte betalt av oss alla för att prata om vikt och utseende på diverse människor, du har betalt för att hålla käften och jobba fram politiska förslag.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-30 kl. 18:25.
Citera
2026-08-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Nej han kommer bara gapa en massa skit utan lösningar och hans svagbegåvade fans börjar klappa likt publiken på Samhalls julfest för de tycker Markus är duktig när han gapar och skriker.
Tror att du är en snöflinga som inte kan fokusera när nån höjer rösten, lyssnar du en på det han säger
Citera
2026-08-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mexs
Inte för att du kommer vara intresserad, men bakgrundshistorien (enligt Allard) var att gå upp och säga "Du har verkligen auran av en fackpamp" men som istället blev "jag ser på dig att du har varit med i facket".

Fackpamp i sammanhanget är visserligen nedlåtande, men används ju främst för att beskriva de med makt som tappat kontakten med, och perspektivet av "det vanliga folket".

Och detta fick SD-gubben till "och du din jävla tjockis ska bara hålla käften"?

Curious! lmao
Citera
2026-08-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Att han inte själv fattar att hans jargong faktiskt gör att han får motståndarna emot sig, för ju att hans politik hade vunnit på en något lugnare framtoning. (Jag menar inte att han borde rätta sig in i ledet som alla andra, men lite trevligare hade absolut gjort framsteg för hans politik.
Va inte så känslig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in