Man kan väll sammanfatta frågeställningen till att svara med kolla på ”The secret”.
Jag gillar The Secret, det är en cool ”dokumentär” eller vad man nu ska kalla den för, en typ av spirituell personlig utveckling.
The Secret är grymt bra på det sättet att folk begränsar sig själv genom hur de tänker. Många kan faktiskt göra mycket mer av sina liv än vad de gör.
Det är viktigt inom målformulering att inte direkt tänka, ja det vore jättebra om jag uppnådde det här, men det går inte pga xyz.
Våga drömm.
Sen när det kommer till att faktiskt börja ”manifestera” målet i ens liv så måste man göra. Det kommer att krävas handling, precis enligt Tony Robins eller Brian Tracy.
Den stora kritiken mot The Secret är just detta med att det inte räcker med bara önsketänkande och det håller jag med om. Men jag ser också att The Secret självklart har en plats i personlig utveckling av det jag beskriver här.
Så där finns styrkan i sånt här tänk som ts beskriver, att tänka utanför boxen om sig själv och skapa känslomässig attraction till målet. Sen måste disciplin och handling finnas.
”A goal without disciplined achivement is just a daydream”
”Discipline is the bridge between goal and achivement.”
Lycka till