2026-08-28, 15:15
Medlem
sugmag-ses avatar
Hej Flashback! Jag har skapat ett spel som jag gärna vill visa upp och få feedback på. Det finns en topplista som ni kan skriva in era namn på också.
Länk till spelet här: https://www.sugmag.se/operation-presentation/
Det funkar även med VR så om du har ett VR headset så testa gärna den. Man går in på samma länk genom webbläsaren i VR-headsetet och trycker på knappen "Starta VR". Det finns online multiplayer-funktion. I multiplayer så är en spelare tjuven som blir jagad, och den andra spelaren är jagaren.

Jag har även en Gameboy-version av spelet med multiplayer-funktion genom länkkabel. Det funkar precis som original-versionen men på Gameboy. Ni kan spela det på en emulator eller lägga in det på en flashcart och spela på ett riktigt Gameboy. Funkar med både Gameboy Color och original Gameboy. Länk till Gameboyspelet här: https://www.sugmag.se/operation-presentation.gbc

Om någon har ett gameboy med flashcart (jag har ej det) så skulle jag mycket mycket gärna vilja se en video på spelet på ditt gameboy. Allra coolast skulle vara om ni hade två och kunde visa multiplayer-spelet på originalhårdvara.

Testa gärna spelen och ge feedback på dem! Jag förutsätter att alla här vet hur man får tag på en emulator, men om inte så kan ni fråga så länkar jag er en emulator. Om folk är rädda för att ladda ner en fil så kan ni be mig embedda den på webben.
Citera
2026-08-28, 16:24
Medlem
pn222jws avatar
Fina färger - kul spel!
Citera
2026-08-28, 17:08
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Fina färger - kul spel!
Tack Jag är särskilt stolt över gameboy-spelet. Jag har gjort lite små spel här och där men aldrig lyckats få till "spelbarheten". Alltså att det finns ett riktigt spel i det. Och det tycker jag att jag har lyckats med här. Man kan lätt köra detta spelet och till och med Gameboy-versionen i 10-20 minuter. Men detta spelet har också ett tema som jag inte har förklarat och är alldeles för invecklat för att ens börja försöka.

För 17 år sedan började jag med ett litet spel som har en rolig gimmick som jag faktiskt ska slutföra och lägga ut på Steam nu nästan 20 år senare (gratis eller väldigt billigt, det är inte det bästa spelet i världen). Men den har iallafall en kul gimmick och är faktiskt kul att spela igenom (kort spel).

Så förutom det spelet så har jag aldrig lyckats få till "spelbarheten" så därför är jag speciellt stolt över Gameboy-spelet. Enspelarläget är kul och tvåspelarläget är också kul med en kompis. Och hur coolt är det inte att spela sitt eget spel på Gameboy med länkkabel tillsammans? Jag ska lägga det spelet på en riktig Gameboy-kasett med en egen klisterlapp på kasetten och allt. Det kommer vara coolt att ha i samlingen.
Citera
2026-08-28, 23:11
Medlem
Vädligt enkelt men bra.

På mobilen så är där lite popups som är i vägen de första sekunderna. Hade varit najs med 20% mer zoom ut men det blir kanske för lätt då?

Vilket game engine/program har du gjort spelet i?
Citera
2026-08-29, 02:45
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Vädligt enkelt men bra.

På mobilen så är där lite popups som är i vägen de första sekunderna. Hade varit najs med 20% mer zoom ut men det blir kanske för lätt då?

Vilket game engine/program har du gjort spelet i?
Vad är det för popups, minns du? Det ska inte finnas popups där överhuvudtaget 🤔

Det är gjort i Three.js och Javascript
Citera
2026-08-29, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Vad är det för popups, minns du? Det ska inte finnas popups där överhuvudtaget 🤔

Det är gjort i Three.js och Javascript

Kommer inte ihåg, typ reglerna eller instruktioner. Det var på mobil. Varade i ett par sekunder men var i vägen då spelet gått i gång. Gjorde det svårare att se då skärmen inte är som på pc.
Citera
Igår, 02:05
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Kommer inte ihåg, typ reglerna eller instruktioner. Det var på mobil. Varade i ett par sekunder men var i vägen då spelet gått i gång. Gjorde det svårare att se då skärmen inte är som på pc.
Ok, jag tror jag kanske vetar vad du menar. Tack för feedbacken, ska fixa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in