2026-08-28, 14:05
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Till SVT:s fördel?

Du kan väl tänka själv?
Citera
2026-08-28, 14:06
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Likväl som jag kan gå ur svenska kyrkan, vill jag kunna gå ur SVT/SR, jag vill inte finansiera det jag inte tror på!
Håller med! Tror flera känner så.
Citera
2026-08-28, 14:07
Medlem
9zs avatar
Follow the money - skulle svt tjäna mer på att sossarna skulle vinna valet?
Citera
2026-08-28, 14:09
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Du kan väl tänka själv?

Jo, fast jag liksom andra i tråden anser ju att reportaget var oväntat neutralt och Allard nog tjänade några röster. Blir ju lite konstigt när du då börjar prata om SVT:s "fördel" och ber oss tänka själva. Det är ju din åsikt som avviker.
Citera
2026-08-28, 14:11
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Jo, fast jag liksom andra i tråden anser ju att reportaget var oväntat neutralt och Allard nog tjänade några röster. Blir ju lite konstigt när du då börjar prata om SVT:s "fördel" och ber oss tänka själva. Det är ju din åsikt som avviker.

Det är så ni vänsterhjon resonerar på saker och ting. Rör inte min kompis!
Citera
2026-08-28, 14:13
Medlem
Citat:
Vad tjänar du på att komma med en egen, vinklad bild till SVT:s fördel?

Det framgår att någon med darrig stämma säger "han slog av mä glasögonen" i ett smartphoneklipp där man ser en kavaj, sedan klipp till Allard när han står i talarstolen och kallar någon för idiot.

Vilket också är vad som hände, en moderat försökte ta mobilen från ÖP:s tiktokansvarige, och glasögonen ramlade av, varpå Allard står i talarstolen och skriker fegis och idiot till moderaten. Vilket SVT redan har rapporterat om och sänt inspelningar av: https://www.svt.se/nyheter/video/5887e3401fc57952-har-ar-braket-som-stoppade-kommunfullmaktige-se-videon/qlwa42

Vad skulle vara till "SVT:s fördel" menar du?
Citera
2026-08-28, 14:16
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Det är så ni vänsterhjon resonerar på saker och ting. Rör inte min kompis!

Så jag är ett "vänsterhjon" och Allard är din "kompis"? 🥹
Citera
2026-08-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
SVT har gjort ett inslag om Örebropartiet och Markus Allard och att dom är påväg in i Riksdagen (24 000 röster Örebro län så är han inne).

Man har varit på plats i Örebro och intervjuat honom.

I inslaget får man höra hur Allard är så arg och aggressiv. Och så får vi se och höra klipp på Allard i talarstolen. Samtidigt får man höra ”Han slog av mig glasögonen!”.

SVT framställer alltså att det är Allard som är fysiskt våldsam mot andra politiker. Faktum är att klippet kommer från Örebropartiet där dom blir fysiskt attackerade av en moderat.

Ca 1 minut in i detta klipp:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/orebropartiets-markus-allard-ni-tillhor-klagget

Vad tycker ni om att SVT vinklar på detta sätt?

Tänkte också på det.. riktigt fult.. svt slutar aldrig förvånas på ett negativt sätt dessvärre...
Citera
2026-08-28, 14:18
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Så jag är ett "vänsterhjon" och Allard är din "kompis"? 🥹

Du är visst inte så begåvad, så låter jag dig vara ifred..

Senast redigerad av East.Clintfood 2026-08-28 kl. 14:22.
Citera
2026-08-28, 14:20
Medlem
Citat:
Jo, men det är ju lite därför man undrar om det kommer mer? Man har ju låtit Allard stå oemotsagd hyfsat från alla håll och kanter och i intervjun i DN antyddes det att någon eller några är ute efter Allard.

Att någon ("eliten") är "ute efter" den okorrumperade sanningssägaren, som dessutom är "vanligt folks" bästa kompis, är väl ett hyfsat klassiskt narrativ för populister som Allard.

Citat:
Utöver det är han ju med i olika "debattprogram" där hans framträdanden mer och mer känns som lyteskomik.

Hans främsta taktik när det kommer till kampanjande har väl alltid varit att försöka skapa mycket viralt "content". Det är därför han säger "babbe" och "batikkärring" så mycket han kan, för han vet att det genererar trafik att leka edge lord.

Citat:
Gissar att Örebropartiet kommer med något uttalande avseende inslaget, alltid finns det väl nåt att gnälla på. Att det inte framgår tydligt att han dricker Monster Energy™ i kopiösa mängder?

Han gillar att slaska energiläsk på jobbet, ja.

Citat:
Man börjar ju nästan undra om han är sponsrad.

Han är sponsrad. Större delen av ÖP:s kampanjpengar är en donation från techmiljonären David Berntsson: https://kvartal.se/nyheter/artiklar/techprofil-gav-fem-miljoner-till-orebropartiet/cG9zdDoxMzgxNDE
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-28 kl. 14:27.
Citera
2026-08-28, 14:23
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Du är visst inte så begåvad, så låter jag dig vara ifred..

Jag säger som Allard: Fö fan, du kan väl svara på frågan iaf? Jävla fegis. Mäh.
Citera
2026-08-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
eftersom som du mycket riktigt vet egentligen är en örebropartist som blir fysiskt attackerad av en moderat.

Detta framgår av SVT:s rapportering här: https://www.svt.se/nyheter/video/5887e3401fc57952-har-ar-braket-som-stoppade-kommunfullmaktige-se-videon/qlwa42

Varför försöker inte SVT dölja detta om de är ett partipolitiskt propagandaorgan som hatar Örebropartiet?

Här är vad som framgår i klippet:

Det framgår att någon med darrig stämma säger "han slog av mä glasögonen " i ett smartphoneklipp där man ser en kavaj, sedan klipp till Allard när han står i talarstolen och kallar någon för idiot.
Vilket också är vad som hände.

Det framgår inte att Allard utövar något fysiskt våld.

Hur du kan tolka denna fem minuter långa reklamfilm för ÖP som på något sätt "negativ för ÖP" är fullständigt obegripligt.

Varför ska bara ett parti få ett fem minuter långt "hemma hos"-reportage där journalisten inte ställer några kritiska frågor överhuvudtaget, såhär två veckor till valet?

Jag vill att SVT åker och myser med AfS, Piratpartiet och Kommunistiska partiet, och berättar för svenskarna att de har en chans till riksdagsplats om de får tillräckligt många röster i enskild valkrets. Sedan ska partiledarna förstås få prata lite om sin politiska vision utan att få några granskande följdfrågor också. Säga att det sprutar bajs ur det svenska samhällets rör osv.

Fem minuter per parti, annars är det orättvist. Det är ju valår.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-28 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in