2026-08-28, 09:31
Medlem
https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/misstanken-man-inom-kyrkan-stalkade-kvinna-horde-dig-andas/

Citat:
Mannen misstänks ha skickat tusentals oönskade meddelanden till en kvinna i nordöstra Skåne.
Han har beställt blommor och lämnat jordgubbar vid hennes bostad. Han ska också ringt till kvinnan från sitt jobb: Svenska Kyrkan.
– Det är omtanke. Det är inte ofredande, säger mannen när polisen frågar om blomleveransen.

Någon som vet mer?
Citera
2026-08-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/misstanken-man-inom-kyrkan-stalkade-kvinna-horde-dig-andas/

Någon som vet mer?
Vilken dåre, jagat henne i 35 år och är sedan upprörd över att hon då inte haft kontakt med honom under tiden (om jag förstår hans vanföreställningar rätt).

Vill inte låta så men hon borde ha blockat honom snabbt. Han har uppenbart erotomani. Gift till på köpet medan han trakasserar kvinnor eller åtminstone en kvinna som han mött på ett diskotek i tonåren 40 år senare. Sanslöst
Citera
2026-08-28, 11:02
Medlem
jakirosmothers avatar
förstår inte problemet? är det olagligt att ge blommor? eller bjuda på jordgubbar? vilket jävla land vi lever i
Citera
2026-08-28, 11:16
Medlem
Vi får väl utgå från att det är sant och för jävligt, sätt åt ett kriminellt svin om det är så.

... Tyvärr har kyrkan också erfarenhet av anställda som har haft svårt med sanningen, finns det inte ett hot så skapar man det själv med brev och mer därtill, som krävt utredning och resurser till skyddsåtgärder. Inte en gång till får vi hoppas för trovärdighetens skull. Ett riktigt offer är något annat.
Citera
2026-08-29, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Vilken dåre, jagat henne i 35 år och är sedan upprörd över att hon då inte haft kontakt med honom under tiden (om jag förstår hans vanföreställningar rätt).

Vill inte låta så men hon borde ha blockat honom snabbt. Han har uppenbart erotomani. Gift till på köpet medan han trakasserar kvinnor eller åtminstone en kvinna som han mött på ett diskotek i tonåren 40 år senare. Sanslöst

Vet du vem han är?
Citera
2026-08-29, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
Vet du vem han är?
Nej jag läste endast i artikeln. Har inte en aning mer om fallet än vad som stod i länken.
Citera
2026-08-29, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Nej jag läste endast i artikeln. Har inte en aning mer om fallet än vad som stod i länken.

Vet inte vilken tingsrätt som har förundersökningen. Inte Kristianstad i alla fall.
Citera
2026-08-29, 09:19
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Stalker, Svenska kyrkan

Ny rubrik: Man inom svenska kyrkan skickade tusentals oönskade meddelande till kvinna (2026)

/Moderator
Citera
2026-09-03, 01:04
Medlem
Är det ingen som vet vem det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in