2026-08-28, 00:06
Medlem
Länk: https://youtu.be/VXzihX-9ocM

Klimatdebatt mellan Allard, Liberalerna, Miljöpartiet, Centerpartiet, Moderaterna och Återställ våtmarker.

Allard växer och växer för varje dag. Jag tror själv jag ska rösta på Örebropartiet.

Allard verkar ha en helt klockren klimat och miljöpolitik. Allard anser att dagens klimatrörelse är en religion som självspäker sig själv genom höga skatter som inte ger någon konkret nytta. ”Hur mycket is har man sparat på Nordpolen för skatterna?” Frågar sig Allard retoriskt när han menar att vi får ingenting av skattepengarna förutom högra priser vid pump och att EU-pampar klappar Sverige på hjässan.

Allard menar att det är idiotiskt att kasta klimatcertfierat vigvatten på bygglovsavdelningar istället för att ha BB, satsa på skola, billigare bränsle och billigare el.

Vad tycker ni om debatten?
Citera
2026-08-28, 00:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Allard har helt rätt. Miljöalarmismen är endast en religion idag för vänstermänniskor som runkar till Greta Thunberg. Kommer rösta på ÖP.
Citera
2026-08-28, 00:17
Medlem
tobbeskinheads avatar
Allard är en skrikande clown utan lösningar i vanlig ordning.
Citera
2026-08-28, 00:18
Medlem
Moderaten säger bara samma saker varje gång han får prata. Han låter som en skiva som hakat upp sig. Känns inte som att det riktigt är någon hemma däruppe hos honom.
Citera
2026-08-28, 00:28
Medlem
Romina Pourmokthari är faktiskt en riktigt vass och skicklig politiker.
Citera
2026-08-28, 00:53
Medlem
SMART4SSs avatar
Det är väldigt bra och uppfriskande att han ställer dom andra fula och odugliga som lever i sin skyddade politikerverkstad mot väggen.

Ingen annan har gjort det som Allard och det ska han ha stor respekt för!

Bara det att att han lever som han lär, skänker bort mycket av sin egen lön och vill på riktigt sänka kommunpolitikers löner säger mycket, inte fan ska dom ha 80.000 i månaden för det jobbet dom gör, och om dom vill väldigt lite jobb, man bestämmer liksom själv.

Politikers löner ska vara precis som i den privata sektorn, baserade på prestation och resultat!
Citera
2026-08-28, 00:58
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Han är en populist, det är hans grej.

Att Allard gjort en massa stuff i sin ungdom som är rätt väldokumenterade och genanta gör ju att jag bara väntar på att nån vänsterlallare ska få psykbryt på honom

Samtidigt har ju dom flesta i dom kretsarna en aversion mot att hänga ut folk som är/var på vänsterkanten (vilket han ändå tekniskt sett är och definitivt var) så det krävs nog en jävla massa förens det händer.

Hans mål är ju att få tillräckligt mycket röster lokalt för att få ekonomiskt stöd och kör på tyska vänsterns metoder för att nå dit (tänker på AfD's vänsterfalang)

För att vara riiiiktigt ärlig tycker jag det kunde vara gött med litet mer riv. Både vänstern och högern har beröringsskräck för vissa frågor där man tycker "andra sidan redan paxat dom" och att ha en handgranat som lobbas in i politiken brukar vara sunt för demokratin (tänker på USA och valet mellan Bush och Clinton där Perot dök upp som gubben i lådan och skakade om vad som då och i viss mån nu är ett tvåpartisystem)
Så även om jag tycker karln är en pruttfull populist som är beredd att säga vad fan som helst för två röster och en till burk Monster (med spons) så varför inte?

Bättre en demokrati som har utrymme för litet kaos än en utan om man nu ska ha den

Att Allard gjort en massa stuff i sin ungdom som är rätt väldokumenterade och genanta

Intressant, lista gärna allting, är det väldokumenterat så lär det inte vara svårt!?
Citera
2026-08-28, 01:24
Medlem
Såg den, väldigt gapig debatt men Allard har helt rätt i vanlig ordning och han har även min röst.
Citera
2026-08-28, 02:01
Medlem
Tavastehuss avatar
Smart av Voffvoff att ha en vit tröja till sitt illröda ansikte. Han liknar en tupperwareform det varit köttfärssås i.

”Roxy”. Hon vill alltså ha 60 miljöpartister i ett skrå som bestämmer Sveriges klimatpolitik.

Fem som tycker i princip samma mot en som tycker radikalt annorlunda. Man hade kunnat byta ut den armsvage miljönissen mot en sverigedemokrat för en bättre debatt.
Citera
2026-08-28, 02:12
Medlem
Hoppas Allard fortsätter att ligga i riktigt jävla ordentligt ända fram till valdagen. Vanligt folk älskar detta och jag är övertygad om att han kommer klara enprocentsspärren nationellt, och det är väldigt realistiskt att han klarar 12 % i riksdagsvalet i Örebro län, och därmed tar plats i riksdagen.
Citera
2026-08-28, 02:27
Medlem
Tavastehuss avatar
Denna debatt är faktiskt bra reklam för L. Romina är överlägsen alla andra. Jag vet inte om hon har rätt, men hon framför sina åsikter absolut bäst.

Allard var sämst. Han vann inga nya röster denna gång.

Det är dåligt skött av Studio 3. De har nog fram till nu levt på att ha en ”kontroversiell” gäst för att öka tittarsiffrorna. Efter detta debacle blev det tydligt hur obefintlig modereringen varit från de två gymnasisterna.
Citera
2026-08-28, 06:58
Medlem
3munkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Romina Pourmokthari är faktiskt en riktigt vass och skicklig politiker.
Ja, en av få jag sett som faktiskt lyckas argumentera emot Allard väl även om det är en låtsasdebatt för det är ju faktiskt som Allard säger, hade vi sprängt bort Sverige så hade det haft noll påverkan på klimatet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in