2026-08-28, 11:34
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Förr i världen byggde ungdomen om rakapparater och använde Pelikanbläck. Samma beteende bland samma typ av ungdomar så det är inte något nytt under solen. Ni var inte bättre själva.
Citera
2026-08-28, 11:58
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Jävla klåpare - tatueringarna lär ju se förjävliga ut hur som helst.
Tatueringar ser förjävliga ut på alla människor. Ser ut som trash. Men är också en trashmarkör. Trash som söker para sig med trash, ser direkt vem som är trash och aveln av nästa generation idioter kan börja.
Citera
2026-08-28, 12:01
Medlem
Förstår inte hur folk i min ålder (jag är 18) kan vara så dumma? Visst de är unga men jag är också ung och skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att tatuera in billack i kroppen?!

Men ja de gör väl det för att de är ivriga och vill tatuera sig nu nu nu. Att vänta tills man är äldre är en ung persons värsta mardröm.
Citera
2026-08-28, 12:07
Medlem
ItsWednesdays avatar
Tatuera sig med billack och slå sönder käkbenen med en hammare. Vi går en strålande framtid till mötes.
Citera
2026-08-28, 12:18
Medlem
.nilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
En grej som var het när jag var ung var att sniffa lim/thinner och boffa tändargas. Detta hör man inget om nuförtiden. Jag tror det är betydligt mer hälsosamt att tatuera sig med billack än att sniffa sig askalas på lösningsmedel.

Tydligen extremt poppis att sniffa Axedeo och dylikt idag, same shit different name.

Folk förvånas att ungdomen blir mer och mer puckad men jag undrar i all ärlighet om det som egentligen förvånar oss är att det aldrig blir en förbättring?

Jag skulle säga att dagens ungdom är inte mer korkat än vad vi var, helt ärligt. Det sjuka är att med all information, med all teknik - att vi inte sett en stadig förbättring.
Citera
2026-08-28, 12:42
Medlem
norther1s avatar
Så går det när TikTok står för allmänbildandet av ungdomen. Kanske dags att göra något åt saken?
Citera
2026-08-28, 13:19
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mushroompop
Förstår inte hur folk i min ålder (jag är 18) kan vara så dumma? Visst de är unga men jag är också ung och skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att tatuera in billack i kroppen?!

Men ja de gör väl det för att de är ivriga och vill tatuera sig nu nu nu. Att vänta tills man är äldre är en ung persons värsta mardröm.
Troligen folk med diagnoser som inte förstår bättre och är fara för sig själva som bevisats nu
Citera
2026-08-28, 13:59
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Först blir man fundersam vem som ens kommer på tanken att testa detta och om någon iallafall började med att läsa innehållsförteckningen på billack. Tydligen var det heller ingen som funderade när det var ett par stycken märken som indikerar fara på på förpackningen.

Man blir fan mer och mer förvånad vad våra ungdomar väljer att stoppa i sig, det slickas på grodor, man beställer piller från internet utan en aning om vad innehållet egentligen är, man köper lustgas och suger i sig för att stoppa syretillförseln och mycket mer.
Med tanke på allt de kan hitta på nätet så borde även risken med alla dessa idiotideer dyka upp någon gång i flödet.

Kan tyvärr inte tycka synd om någon av dessa människor då de helt enkelt tycks vara för dumma för att finnas på denna värld.

Men de dricker mindre alkohol! CAN jublar 👍 Undrar vad det kan bero på
Citera
2026-08-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Troligen folk med diagnoser som inte förstår bättre och är fara för sig själva som bevisats nu
Nja det beror nog på diagnos, då jag är själv diagnostiserad med autism men förstår hur du menar
Citera
2026-08-28, 16:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Men de dricker mindre alkohol! CAN jublar 👍 Undrar vad det kan bero på

😂Det gör ju att barerna går på knäna när ungdomarna sitter hemma och suger lustgas istället.
Citera
2026-08-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.sverigesradio.se/artikel/unga-i-stromsund-tatuerar-sig-hemma-nu-varnar-skolan

Hur är man funtad om man tatuerar sig med billack?

Låtar bra och hälsobefrämjande. Kanske skulle prova att dricka billack också och på så vis byta färg på hela kroppen.
Citera
2026-08-28, 23:12
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag kan inte mycket om tatueringar. Min kunskap om billack sträcker sig till att jag har garagelackat tre stycken ungdomsbilar och bättringslackat delar av kanske en handfull till. Jag har också varit med en kompis som köpte lack på en lackbutik, jag förstår att man går in med ett färgprov, en färgkod, en bit av den gamla färgen och så blandas det till en lack med exakt rätt kulör, dvs, lacksälgaren blandar i pigment i en lackbas på nåt vis.

Det får mig att anta att med "billack" avses en viss komponent, företrädesvis själva pigmenten, som är en del av den färdiga produkten billack.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in