2026-08-27, 15:22
Medlem
https://www.vf.se/karlstad/inga-pridetag-pa-karlstads-forskolor/

Citat:
Under tidigare prideveckor har vissa av Karlstads förskolor anordnat egna pridetåg för barnen. Men så blir det inte i år, efter ett beslut från Justitieombudsmannen (JO) i somras.
– Vi vill inte att barn ska manifestera någonting som de kanske inte har förståelse för, säger Ann-Christin Andersson, utbildningschef för förskolan i Karlstads kommun

Det är pridevecka i Karlstad, och under tidigare år har vissa förskolor anordnat egna pridetåg till en lekpark, utanför lokalen eller i de befintliga lokalerna. Men i år blir det inga sådana tåg. Anledningen är ett utslag från Justitieombudsmannen i somras där en rektor i Kalmar fick kritik för att ha ordnat en prideparad för förskolebarn.

Helt rätt enligt mig. Barn skall inte hjärntvättas på det här sättet.

Vad tycker ni?
Citera
2026-08-27, 15:25
Medlem
Sinnessjukt att de har gjort det tidigare, vilken jävla hjärntvätt.
Citera
2026-08-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen

Vad tycker ni?

Helt korrekt!
Barn ska inte indoktrineras.
Om det varit ett tåg för kärlek och fred mm då hade det varit OK.
Citera
2026-08-27, 15:27
Medlem
Onanikrems avatar
Barn förstår inte innebörden av pride, homosexualitet eller transor. Låt de vara barn så länge de är barn. Man behöver inte sexualisera barn. Tids nog kommer de i kontakt med rövsex och annat på diverse porrsidor på nätat.
Citera
2026-08-27, 15:30
Medlem
Libertarismuss avatar
Helt sjukt att man gjort detta tidigare. Snacka om att sexualisera barn.
Citera
2026-08-27, 15:35
Medlem
Citat:
Under tidigare prideveckor har vissa av Karlstads förskolor anordnat egna pridetåg för barnen.
– Vi vill inte att barn ska manifestera någonting som de kanske inte har förståelse för, säger Ann-Christin Andersson, utbildningschef för förskolan i Karlstads kommun

Så plötsligt efter flera år får Ann-Christin en uppenbarelse om att barn kanske inte ska vara med och manifestera något som de inte har förståelse för. Jag är imponerad, hon har säkert helt klart för sig hur förskolan i Karlstad ska agera för att barnen ska bli självständiga, tänkande vuxna vad det lider.
Citera
2026-08-27, 15:39
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Oj voj.

Wokevänstern, kommer gå bananas.

Det kommer heta från de röda, att "högern politiserat J O " och "nu nedmonterar de bruna rättsstaten".

Kommer J O nu bli J O-anmäld?

Vår Kristallnattkula spår upprop på sociala medier med krav på att "det hom0foba beslutet rivs upp.
Citera
2026-08-27, 15:40
Medlem
Galet att dom ens har haft.
Citera
2026-08-27, 15:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Låt för helvete barn vara barn och de ska absolut inte få gå i något pridetåg innan de själva ens förstår vad kön är och skillnaden på dessa.
Varför ska vi dra in våra barn i denna skit för, låt dem själva bestämma hur de vill göra när de kommit upp i mogen ålder, runt 20. Innan dess tycks inte ungdomar kunna ta hand om sig själva längre.

När en annan var liten så fick titta i boken "Mamma, pappa och minimum" eller vad den nu hette och inte fan var det någon information om HBTQ i den boken och ändå blev iallafall vi 70-tallister rätt normala.
Citera
2026-08-27, 15:51
Medlem
Innerfittefetts avatar
Bra beslut! Barn ska inte behöva umgås med perversa typer i ett pridetåg
Citera
2026-08-27, 15:53
Avstängd
Helt absurt att några satans idioter ska behöva få detta berättat för dem!!!

Jag är höger och SD men jag skulle inte vilja ha barnen gå i tåg för högern heller, eller annat jag tror på, det ska de lära sig själva, dvs om de ska vara sjuka i huvet å bli vänsterblivna, eller behålla vettet på högerkanten..
Vi är inte Gaza..

Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen

Vad tycker ni?
Citera
2026-08-27, 16:27
Medlem
Europes avatar
Som redan har skrivits, så är det rätt sjukt att det redan har skett. Ungarna borde inte tvingas på några manifestationer överhuvudtaget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in