2026-08-27, 12:06
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=W3M9Elbshe0

It's the brand new post-apocalyptic Grand Strategy Game from Paradox Development Studio!

Gissningsvis har Paradox tagit intryck av Fallout hypen och modden Old World Blues till spelet HOI 4 och har valt att utveckla ett nytt strategispel med intryck av BGS spel och modden till sitt eget strategispel.

En del kommentatorer på J-tube säger att de verkar ha kopierat lite lätt från Fallout New Vegas, d.v.s. olika grupperingar som påminner om dem i spelet.
Citera
2026-08-27, 13:27
Medlem
triptykens avatar
"as of yet unannounced release date" .... ooooof
Citera
2026-08-27, 13:33
Medlem
zBr9s avatar
Ähh, förutom att UIt hör till dom fulaste man någonsin sett känns hela konceptet lite krystat. Visst Paradox är bra på att göra den här typen av spel, men känns det inte som att dom redan täcker in hela spektrat av olika varianter man kan tänkas vilja ha, från tidig medeltid i CK till framtidens galaxutforskande i Stellaris.

Är som att dom tittat på olika klyschor för spelmiljöer och bara valt en på måfå som dom ännu inte har gjort ett spel för än.

Finns liksom ingen efterfrågan efter ett sånt här spel, det enda önskemål som täcks in iom detta släpp är Paradox vilja att kunna sälja på folk nya värdelösa DLCs i all evighet för att deras ständigt halvfärdiga spel ska bli någorlunda spelbara för de stackarna som köpt dom.
Citera
2026-09-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ähh, förutom att UIt hör till dom fulaste man någonsin sett känns hela konceptet lite krystat. Visst Paradox är bra på att göra den här typen av spel, men känns det inte som att dom redan täcker in hela spektrat av olika varianter man kan tänkas vilja ha, från tidig medeltid i CK till framtidens galaxutforskande i Stellaris.

Är som att dom tittat på olika klyschor för spelmiljöer och bara valt en på måfå som dom ännu inte har gjort ett spel för än.

Finns liksom ingen efterfrågan efter ett sånt här spel, det enda önskemål som täcks in iom detta släpp är Paradox vilja att kunna sälja på folk nya värdelösa DLCs i all evighet för att deras ständigt halvfärdiga spel ska bli någorlunda spelbara för de stackarna som köpt dom.

Jag tror det kan bli bra
Citera
2026-09-21, 20:18
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9

Håller inte alls med! Just precis ett sådant här spel har jag nämligen längtat efter i åratal.

Visst, det finns andra strategispel i postapokalyptisk miljö (Frostpunk, Endzone ...), men då i betydligt mer begränsad skala. Jag vill dock verkligen kunna känna att jag har en hel värld att utforska och återuppbygga.

Fast sedan är det ju tyvärr så att Paradox har en historik av att lägga ner intressanta projekt och släppa ifrån sig spel vilka inte är i närheten av vad spelarna förväntade sig, så jag försöker att inte glädja mig allt för mycket...
Citera
2026-09-21, 20:27
Medlem
Melange5738s avatar
Verkar rätt tomt i nuläget, men jag kommer ihåg Stellaris var extremt tanigt i början också. Jag tycker Stellaris fortfarande är lite väl micro och det känns med som ett brädspel än 4x men det är väl det bästa i sin genre antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in