2026-08-28, 09:36
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Alla ord är påhittade, idiot.
Så jävla märkligt att kalla folk för idiot när jag aldrig citerade dig eller överhuvudtaget pratat med dig. Så nog kan man betrakta det som att du är den större idioten då.
Citera
2026-08-28, 10:00
Medlem
Tycker det är bra att de förbjuder det, det där klädesplagget är hemskt och går emot allt det jag står för som feminist. Jag tycker synd om alla kvinnor som är tvingade och har blivit påverkade av sina män att sätta på sig det där, så det är bra att europeiska länder står emot och säger att det är sjukt och inte okej.
Citera
2026-08-28, 10:12
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det enda halalslakteriet som för närvarande finns i landet uppfyller kraven som ställs av svensk djurskyddslagstiftning.
De importerar kosher och halal till landet. Så det du säger är orelevant.

Nolltollerans är det enda som funkar. Annars kommer halal säljas i alla butiker och fläsk och vanligt kött förbjudas för skandinaven bara rycker på axlarna medans den otolerante muselmanen alltid kräver att alla andra rättar sig i leden.

Återigen, förbjud halal och möt er farhåga — muselmanen.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-08-28 kl. 10:38.
Citera
2026-08-28, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Så jävla märkligt att kalla folk för idiot när jag aldrig citerade dig eller överhuvudtaget pratat med dig. Så nog kan man betrakta det som att du är den större idioten då.
Fine, jag kan väl nyansera mig lite då. Vad jag menade var att du signalerar ett idiotiskt förhållningssätt gentemot språk. Men du har säkert goda sidor också.
Citera
2026-08-28, 11:10
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Fine, jag kan väl nyansera mig lite då. Vad jag menade var att du signalerar ett idiotiskt förhållningssätt gentemot språk. Men du har säkert goda sidor också.
Eller så kunde du bara låtit bli att citera. Klart att jag vet att alla ord är lånade ord. Men islamofobi är nåt nytt påhittat för att använda till motståndaren för ty få dom att backa, typ.
Citera
2026-08-28, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Eller så kunde du bara låtit bli att citera. Klart att jag vet att alla ord är lånade ord. Men islamofobi är nåt nytt påhittat för att använda till motståndaren för ty få dom att backa, typ.
Skriver man i en diskussionstråd på flashback är det märkligt att bli upprörd när man bemöts med replik. Jag förstår att du av privata ideologiska skäl är skeptisk mot islam samt kritisk mot meningsmotståndare som försvarar islam, men oavsett vad du tycker så är ordets användning och innebörd relevant för språket.
Citera
2026-08-28, 11:35
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Skriver man i en diskussionstråd på flashback är det märkligt att bli upprörd när man bemöts med replik. Jag förstår att du av privata ideologiska skäl är skeptisk mot islam samt kritisk mot meningsmotståndare som försvarar islam, men oavsett vad du tycker så är ordets användning och innebörd relevant för språket.
Jag blir inte upprörd över en replik. Jag anser att det är onödigt att kalla folk för idiot när man aldrig ens har pratat med den personen. Det är alltså 2 helt skilda saker. Men nog om det nu. Jag är inte här för att jiddra med randoms.
Citera
2026-08-28, 14:44
Medlem
andan0s avatar
fantastiskt!

nu återstår det bara att kriminalisera islamen helt i europa
Citera
2026-08-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Denna gång Portugal:

https://www.euronews.com/my-europe/2026/08/20/portugal-enacts-burqa-law-banning-face-coverings-in-public-space

Varför är burkan ett hot? Ökar eller minskar lagen islamofobi? Bör liknande lagar införas i Sverige?

Burka är ett uttryck för extremism.
Normala muslimer bär inte burka.

Det är bra att Portugal gör det obekvämt för den typen av extremister att leva där. Nu får de incitament till att flytta därifrån.
Citera
2026-08-28, 16:49
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Burka är ett uttryck för extremism.
Normala muslimer bär inte burka.

Det är bra att Portugal gör det obekvämt för den typen av extremister att leva där. Nu får de incitament till att flytta därifrån.

Tja, Sverige välkomnar alla.
Citera
2026-08-28, 16:57
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Tja, Sverige välkomnar alla.

Spanien också..
Citera
2026-08-28, 16:58
Medlem