2026-08-26, 22:19
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Om jag är erfaren inom diverse störjobb såsom restaurang men vill jobba inom något annat mer chill vad hade ni sagt att jag skulle välja för bransch? Jag pallar inte stressa sönder mitt liv på en arbetsplats och vill inte bli drogtestade pga att jag röker cannabis eller dricker sprit.

Vilka jobb bör jag söka mig till enligt er?
Citera
2026-08-26, 22:21
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Om jag är erfaren inom diverse störjobb såsom restaurang men vill jobba inom något annat mer chill vad hade ni sagt att jag skulle välja för bransch? Jag pallar inte stressa sönder mitt liv på en arbetsplats och vill inte bli drogtestade pga att jag röker cannabis eller dricker sprit.

Om du inte vill riskera drogtest så rekommenderar jag att du startar eget.
Citera
2026-08-26, 22:36
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Biblioteksmedarbetare – arkivassistent – museivärd – vakktmässtare/fattighetsskötare –
Citera
2026-08-26, 23:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Fortsätt rök på du så åker du till slut dit, första gången blir du av med jobbet eller blir satt på avvänjning och sen är det kontroller med jämna mellanrum. Åker du dit igen så kanske du åker in och sen kommer det bli jävligt svårt att hitta nytt jobb då fängelsekunder inte ligger värst högt i kurs.

När detta skett, antingen redan vid steg ett eller så kommer det vid steg två så kommer du sitta här och gråta ut över att du knarkar, inte får något jobb, har inga pengar och livet är skit.

Du bestämmer hur du vill ha det.
Citera
2026-08-26, 23:37
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Kyrkvaktmästare vore ett chill jobb för dig där kan du gå och röka bland gravarna!
Citera
2026-08-27, 09:02
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fortsätt rök på du så åker du till slut dit, första gången blir du av med jobbet eller blir satt på avvänjning och sen är det kontroller med jämna mellanrum. Åker du dit igen så kanske du åker in och sen kommer det bli jävligt svårt att hitta nytt jobb då fängelsekunder inte ligger värst högt i kurs.

När detta skett, antingen redan vid steg ett eller så kommer det vid steg två så kommer du sitta här och gråta ut över att du knarkar, inte får något jobb, har inga pengar och livet är skit.

Instämmer. Måste du röka på så var beredd på att ta konsekvenserna.
Citera
2026-08-27, 12:21
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:

Har fått grova böter och repressalier för detta men jag fortsätter ändå.
Citera
2026-08-27, 12:24
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Instämmer. Måste du röka på så var beredd på att ta konsekvenserna.
Att det är olagligt att röka cannabis i Sverige eller ens ha THC i sitt blod är så jävla absurt. Konsekvenser jag får dom men ändå står jag trogen.
Citera
2026-08-27, 14:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Har fått grova böter och repressalier för detta men jag fortsätter ändå.

Bli då inte förvånad om du spärras in nästa gång då. Återfallsförbrytare vill vi inte ha springandes ute.
Citera
2026-08-27, 15:52
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Bli då inte förvånad om du spärras in nästa gång då. Återfallsförbrytare vill vi inte ha springandes ute.
Vad fan är ditt problem? Ringa narkotikabrott är en absurd företeelse. I många länder är cannabis en legaliserad drog. Sverige har högst narkotikadödlighet i hela Europa man borde göra en total förändring. Vill du att jag ska sitta i fängelse för att jag röker cannabis i perioder? Jag hade fått detta på recept mot sömnsvårigheter om jag bodde i Nederländerna av en läkare.

Du är en jävla mobbare som borde skämmas för ditt beteende.
Citera
2026-08-27, 18:21
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Vad fan är ditt problem? Ringa narkotikabrott är en absurd företeelse. I många länder är cannabis en legaliserad drog. Sverige har högst narkotikadödlighet i hela Europa man borde göra en total förändring. Vill du att jag ska sitta i fängelse för att jag röker cannabis i perioder? Jag hade fått detta på recept mot sömnsvårigheter om jag bodde i Nederländerna av en läkare.

Du bidrar till grov organiserad brottslighet med ditt knarkande, det sa polisen på nyheterna...
Citera
2026-08-27, 22:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Bor du i ett land där det är lagligt att röka cannabis?

Finns länder där helt andra lagar gäller. I vissa länder är det dödsstraff för grova narkotikabrott så det finns alla möjliga.

Har tyvärr svårt att tycka synd om människor som åker dit när de vet att de bryter mot lagen. Du får ingen medömkan av mig och med tanke på att du redan åkt dit ett par gånger så kommer också bli tuffare nästa gång.
Upp till dig att bestämma hur du vill göra. Möjligheten finns alltid att flytta till holland och även bli holländsk medborgare på en gång. Men se då till att lära dig holländska då vi här isverige inte gillar flyktingar som knte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in