2026-08-26, 21:38
Medlem
Tror ni det?

Förklara varför ni tror det eller inte i sådana fall.

Jag tror personligen inte social media och psykisk hälsa kan samexistera i ett samhälle.

Man kan antingen ha det ena eller andra men man kan inte ha båda två. I sådana fall en social media
som är ordentligt reformerad så inte psykisk ohälsa kan uppstå alls. Plus åldersgränser på smartphones.

I ett land som Sverige där många människor har estetiska drag och samtidigt små hjärnor plus trendkänslighet så blir TikTok rena bomben i meglomani och sjuka uppfattningar om en "själv.".

Jag ser dom bara som sjuka och TikTok som extremt sjukt, personerna blir extremt pinsamma och efterblivna och jagar det rätta utseendet. Många gymnasietjejer tar flera timmar på sig på morgonen för att fixa frisyren osv. Allt p.g.a. TikTok. Killarna är likadana som har blivit drappade, där ser håret ut som en slemig torsk, airpodsen är ett måste, kanske t.o.m. extremt grova armar ... Dom här människorna vet ingenting om hur de ser ut.

En person som bryr sig så mycket om sitt yttre kan inte må bra, lycka kommer inte från sådant, lycka kommer från självacceptans i det läget. Eller från att vara nöjd, inte leta efter kickar, uppskatta det lilla i livet, det är det som är dom stora grejerna. Lycka är oftast som en hinduisk ko, lugn och nöjd.

Det är inte att vara upp o ner hela tiden. Det är nog en väg vi alla vandrar i livet som människor och de flesta landar nog i samma uppfattning.

Varför tillåter man en jävla app vara kvar som skapar så mycket skit? Så mycket psykisk lidande och så dåliga värderingar som dessa barn får hårdinprentat i sig redan sen barnsben?

En app styr alltså hur vårt samhälle skall se ut och hur människor skall må i framtiden och som det ser ut nu så ska alla må skit med tanke på det jag sa först: Svenskar och vissa svenskarna estetiska drag (eller nordbor) plus låq IQ och trendkänsligheten i en omfattande del av svenska folket.

Vi har alltså totala lufthuvuden som utvecklas till folk med ren meglomani, som har en syn på sig själv som bokstavligen är ett svart hål, de tror faktiskt på riktigt att dom är toksnygga. Vilket dom inte ens är, oftast är det motsatsen med för att låta riktigt jävla gnällig.

Jag säger nu en sak som Tiktokare aldrig någonsin har hört förmodligen: Moderation.

Hur kan idioter bli så störda att det är detta dom landar i?

Bannlys TikTok förfan!
Senast redigerad av Vintageman 2026-08-26 kl. 21:43.
Citera
2026-08-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Tiktok kommer inte att bannlysas. Men du borde dra ned på drickandet.

Alltså denna sidan är väl inte det mest lämpligaste att få svar på, speciellt de bönder som sitter och uppdaterar "aktuellt sidan" och skall svara på allt och inget. Vad vet du om mina alkohol vanor eller inte? Jag tycker du själv uppfattas som ett fyllo som kommer med förolämpningar. Neckbeard kanske?

Tja.. det är ju inte lätt för "folk" idag. De har sina problem...

Har du någon insikt om dessa problem du har???

Nu kommer det säkert ett jätteklokt svar tillbaka.
Senast redigerad av Vintageman 2026-08-26 kl. 22:07.
Citera
2026-08-26, 21:49
Medlem
Ja, det tror jag.
Men kanske snarare p.g.a risken för att Kinas regering myglar via den än den psykiska hälsan. Verkar hur som helst inte komma mycket gott ur den appen ö.h.t.
Citera
2026-08-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Ja, det tror jag.
Men kanske snarare p.g.a risken för att Kinas regering myglar via den än den psykiska hälsan. Verkar hur som helst inte komma mycket gott ur den appen ö.h.t.

Okej, alltså hade man kunnat styra innehållet så hade det varit enormt annorlunda, det om något är den största grejen som är annorlunda med appen i västvärlden jämfört med Kina.

Varför har Kina annat material som visas för dom? Varför är det bara total degeneration och brain rot här? Kina är väl ett trevlig land som inte skulle göra så? Har de någonting i kikaren? Tjänar dom på att folk blir mer hjärndöda, IQ:n fallerar och folk blir mer materialistiska och konsumerande av t.ex. kläder, prylar och smink som allt producerar i Kina?

Jag ser våra politiker som bokstavligt talat har sålt ut vår infrastruktur till Kina, har struntat i Sveriges problem under decennier och försökt förstöra vårt land på varenda sätt som politiker som också inte kommer ta rätt beslut här och bannlysa samt reformera om all social media.

Att det inte händer något är inte chockerande, vi vet ju att de inte bryr sig ett jävla skit om någonting.
Senast redigerad av Vintageman 2026-08-26 kl. 22:04.
Citera
2026-08-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Okej, alltså hade man kunnat styra innehållet så hade det varit enormt annorlunda, det om något är den största grejen som är annorlunda med appen i västvärlden jämfört med Kina.

Varför har Kina annat material som visas för dom? Varför är det bara total degeneration och brain rot här? Kina är väl ett trevlig land som inte skulle göra så? Har de någonting i kikaren? Tjänar dom på att folk blir mer hjärndöda, IQ:n fallerar och folk blir mer materialistiska och konsumerande av t.ex. kläder, prylar och smink som allt producerar i Kina?

Jag ser våra politiker som bokstavligt talat har sålt ut vår infrastruktur till Kina, har struntat i Sveriges problem under decennier och försökt förstöra vårt land på varenda sätt som politiker som också inte kommer ta rätt beslut här och bannlysa samt reformera om all social media.

Att det inte händer något är inte chockerande, vi vet ju att de inte bryr sig ett jävla skit om någonting.
Kan bara instämma, dessvärre.
Citera
2026-08-26, 23:27
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Önska kan man ju... Ser tyvärr inga positiva effekter av TikTok på barn och ungdomar. Handlar ju inte bara om deras psykiska mående utan även alla dessa idiotiska challenges som sprids, som medverkar till att barn och ungdomar skadas eller till och med dör. Ofattbart att TikTok tar noll ansvar för innehåll.

Nu kommer det säkerligen aldrig bli ett totalförbud. Hade gärna sett lokala förbud land för land eller att EU sätter ett förbud för alla medlemsländer. Nä Det enda realistiska man kan hoppas på är väl som de gjorde i exempelvis Australien, en lagstadgad åldersgräns.
Citera
2026-08-27, 07:25
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi citerar the Hives.

Take it, Howl1n' Pelle.

"...tic, toc... Boom! "

Tik:en, är en tickande b0mb som inte längre går stoppa.

Partiet C C C styr redan västvärlden medelst handel & politisk lobby.

Den välbeställda medelklassen, köper glatt deras elbilar & lurar som registrerar allt.

Arma Europa och Amerikat.
Citera
2026-08-27, 16:50
Medlem
TikTok innebär naturligtvis en utmaning mot den ordning där de flesta stora digitala plattformar, globala social media-nätverk och mjukvarujättar är amerikänska. Jag använder inte TikTok och har inget intresse av att göra det ,men den verkliga orsaken till att USA har försökt antingen blockera dem eller annars tvinga plattformen att ge upp sina kopplingar till Kina handlar helt enkelt om inflytande/kontroll över internet.

Det hade kunnat bli samma reaktion från amerikansk sida ifall det varit en fransk plattform.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-08-27 kl. 17:08.
Citera
2026-08-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
TikTok innebär naturligtvis en utmaning mot den ordning där de flesta stora digitala plattformar, globala social media-nätverk och mjukvarujättar är amerikänska. Jag använder inte TikTok och har inget intresse av att göra det ,men den verkliga orsaken till att USA har försökt antingen blockera dem eller annars tvinga plattformen att ge upp sina kopplingar till Kina handlar helt enkelt om inflytande/kontroll över internet.

Det hade kunnat bli samma reaktion från amerikansk sida ifall det varit en fransk plattform.

Så kan det vara, men också att Kina styr innehållet. Det finns inte en chans i världen att det är en "slump" att Kina har helt annat innehåll medans västvärlden bara har total idioti och skit. Att det skulle vara en slump är rejält korkat att tro för dom som nu gör det.

Men denna app tillåter man allafall. Det är hybrid krigsföring, genom detta skapar man psykisk ohälsa och man skapar demoralisering genom att göra folk till idioter. Folk tror mindre på sitt samhälle och även värderingarna försvinner totalt. Kolla bara på Facebook och alla idioter som formades av det och statustänk, vilka jävla muppar.

Som sagt så tror jag inte psykisk hälsa och social media kan existera. Nästa och nästa generation kommer bara gå på det. Det spelar ingen roll om man har en åldergräns på smartphones enbart, folk kommer testa det när dom är 18 och bli till idioter då istället.

Så tragiskt. Hade innehållet censurerats när det gäller Ego bullshit bilder och videos och istället visa det Kina visar sin befolkning: Talang. Då hade appen varit nåt annat. Det hade ju varit mycket mycket bättre allafall. Även om det är bättre att lägga tiden på nåt annat och utvecklas och komma framåt i sitt liv. För de som nu vill de. Alla är ju inte samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in