2026-08-26, 20:20
Medlem
Biffgrytas avatar
De skulle ha lämnat a-kassan ifred, men det var de för dumma för
Citera
2026-08-26, 20:21
Medlem
carlpetersen73s avatar
Det blir såklart blått. Viktigt att vi alla tar ansvar för Sverige nu!
Citera
2026-08-26, 20:26
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Gränsen skulle ha stängts helt men icke, folkutbytet fortsätter.

Markus Allard kallar det för "Jimmiegration från Indien"
Citera
2026-08-26, 20:40
Medlem
TallPinneKottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
De stora positiva förändringarna de senaste fyra åren är anmärkningsvärda inom många områden. . Så kort tid så mycket gjort. Sabba inte Sverige nu med vänsterröst. . Snälla.

Nej, jag kommer inte rösta höger detta val, för jag vill inte fortsätta trenden av de NEGATIVA saker de åstadkommit på de senaste åren. De har aktivt påbörjat en nedmontering av våran demokrati och försvagar våra rättigheter.

Det fanns en gång i tiden en rimlig höger med politiker som var måna om Sveriges demokrati och rättssäkerhet, men på det senaste har alla partier på den sidan skalan glidit så långt mot extremen att jag knappt känner igen dom längre. Min morfar var Moderat när han levde, och han skulle skämmas något extremt för hur de har utvecklats sen han dog!

Om det är en vänsterröst som krävs för att Sverige ska förbli demokratiskt och rättssäkert så är det för mig en självklar vänsterröst. Jag vägrar tumma på mina rättigheter!
Citera
2026-08-26, 20:41
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
De stora positiva förändringarna de senaste fyra åren är anmärkningsvärda inom många områden. . Så kort tid så mycket gjort. Sabba inte Sverige nu med vänsterröst. . Snälla.
Instämmer. Allting pekar åt rätt håll. De enda som är sura är några tjocka latmaskar som lever på bidrag. Skit i dom och rösta höger nu.
Citera
2026-08-26, 20:48
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det blir såklart blått. Viktigt att vi alla tar ansvar för Sverige nu!

Blått var alltså emot att sådana som du överhuvudtaget skulle ha rösträtt.

De är emot att du får ha kollektivavtal, och de är emot att du har rätt till semester, eller ersättning vid sjukdom.. De är emot välfärd, för dig och alla du känner.

Och ett sådant fientligt parti, röstar du på? Hål i huvudet.
Citera
2026-08-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Högerns, förutom AfS, stora problem är att de sitter i knäna på USA och Israel istället för att sätta Sverige främst. Så, nej tack!

Alternativet är bl.a. Vänsterpartiet, som in på 1990-talet stödde Sovjet, fortfarande kallar varandra "kamrater" på partikongressen, och med många företrädare som är antisemiter.
Citera
2026-08-26, 20:59
Medlem
Sveriges lågutbildade högerpack ska inte få jubla. Därför byter jag från M till C.
Citera
2026-08-26, 20:59
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:

Håller med!

Under Tidö har alla fått det bättre!

Klarar L spärren får vi förmodligen ett Tidö 2.0.

Om inte = tillbaka till kaos.
Citera
2026-08-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabatmater
Alternativet är bl.a. Vänsterpartiet, som in på 1990-talet stödde Sovjet, fortfarande kallar varandra "kamrater" på partikongressen, och med många företrädare som är antisemiter.

Nej, alternativet är AfS som verkligen vill Sveriges bästa. Om alla som röstar på SD, ett parti som har tungan mellan Israels smutsiga skinkor, istället lägger rösterna på AfS så är problemet löst. Antisemit kallas man för när man kritiserar Israel.
Citera
2026-08-26, 21:02
Medlem
TallPinneKottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabatmater

Precis som du själv skrev. "Bland annat". Det finns fler alternativ. Man måste inte rösta på just V bara för att man inte vill rösta höger...
Citera
2026-08-26, 21:02
Medlem
Jag var och röstade utomlands idag.

SD!!!!!!!! 🇸🇪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in