2026-08-27, 02:17
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ah jag förstår, du har den där bokstavskombinationen att du tar allting bokstavligt, ja då måste vardagen bli svår för dig. Om någon säger att de ska hoppa över fikat så antar jag att du tolkar det som att man ska fysiskt hoppa över fikabordet, eller att någon säger "det finns hundra anledningar till detta" att du förväntar dig att personen ska rabbla upp hundra anledningar. På samma sätt om jag skriver "Det är Tidöclownerna som har förstört allting" så menar jag inte att de bokstavligen förstört ALLT på bokstaven ditt jävla särbarn.

Vadå bokstavskombination?

Jag har inte tolkat dig bokstavligt över huvud taget. Det är totalt efterblivet att tro att något som ens bildligt talat kan kallas för "förstört allt" har inträffat den senaste mandatperioden.

Vidare: Det enda du skrev var att "Tidö förstört allt" och sedan tre exempel som inte utpekar Tidö-politik: Alla oppositionspartier har i närtid förespråkat hög invandring (och sossarna med sitt kappvändande och sina två-tre fortsatt invandringspositiva stödpartier hade omöjligen gjort bättre ifrån sig i det avseendet), majoriteten av partierna i båda blocken är odelat för EU och majoriteten i båda blocken var för inträde i Nato (och även S röstade ja till DCA-avtalet). Alla problem du tar upp hade varit likadana, eller möjligen värre, med det andra regeringsalternativet. Du har inte på något sätt förklarat varför Tidöpartierna är sämre än de övriga partierna i riksdagen, enligt de kriterier du själv tar upp.

Du fattar ju absolut ingenting om det här. Mycket viktigt att du inte röstar. Din totala brist på förståelse kompenserar du med en replik som enbart består av förolämpningar. Vem är särbarnet av oss två din lilla fitta?
Senast redigerad av Mjäll 2026-08-27 kl. 02:21.
Citera
2026-08-27, 02:33
Medlem
Marginella skillnader vad man röstar på. Folket blir ställd mellan två val, höger eller vänster, i tron om att man är med och bestämmer. I själva verket vet vi alla vilka som sitter på den egentliga makten.

Citat:
Through the press propaganda, through the use of the organs of information, it was possible in England to found the great model parties. Already in those early days they saw to it shrewdly that here were always two or three groups apparently hostile to each other, but in fact all hanging on a gold thread, the whole designed to take account of a human characteristic—that the longer a man possesses an object, the more readily he grows tired of it. He craves something new: therefore one needs two parties. The one is in office, the other in opposition. When the one has played itself out, then the opposition party comes into power, and the party which has had its day is now in its turn the opposition. After twenty years the new party itself has once more played itself out and the game begins afresh. In truth this is a highly ingenious mill in which the interests of a nation are ground very small. As everyone knows, this system is given some such name as ‘Self-Government of a People.’” / A.H
Citera
2026-08-27, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag har inte tolkat dig bokstavligt över huvud taget. Det är totalt efterblivet att tro att något som ens bildligt talat kan kallas för "förstört allt" har inträffat den senaste mandatperioden.

Du vet alltså inte skillnaden mellan bokstavligt och bildligt. Du vet inte ens vad jag menar när jag säger bokstavskombination heller. Det är inte mitt fel att du verkar vara helt obildad.

Citat:
Vidare: Det enda du skrev var att "Tidö förstört allt" och sedan tre exempel som inte utpekar Tidö-politik: Alla oppositionspartier har i närtid förespråkat hög invandring (och sossarna med sitt kappvändande och sina två-tre fortsatt invandringspositiva stödpartier hade omöjligen gjort bättre ifrån sig i det avseendet), majoriteten av partierna i båda blocken är odelat för EU och majoriteten i båda blocken var för inträde i Nato (och även S röstade ja till DCA-avtalet). Alla problem du tar upp hade varit likadana, eller möjligen värre, med det andra regeringsalternativet. Du har inte på något sätt förklarat varför Tidöpartierna är sämre än de övriga partierna i riksdagen, enligt de kriterier du själv tar upp.

Du fattar ju absolut ingenting om det här. Mycket viktigt att du inte röstar. Din totala brist på förståelse kompenserar du med en replik som enbart består av förolämpningar. Vem är särbarnet av oss två din lilla fitta?

Amen duuuråååå. De rödgröna har varit dummare, samtidigt som du helt ignorerar Reinfeldt och högerpartiets historia. Jag ska alltså rösta på clowner som inte gjort något meningsfullt i precis alla frågor som jag bryr mig mest om, för att kanske andra gruppen kommer göra saker marginellt värre. Om det är 89 000 uppehållstillstånd eller 110 000 är ingenting som jag kommer stånga mig blodig över, båda är illa nog och jag kommer inte aktivt rösta på något som gör saker marginellt mindre efterblivet och destruktivt din jävla clown.

Tidöpajaserna har haft majoritet i fyra år men har inte gjort något som jag vill att de ska göra, och du gråter över att jag inte kommer ge dessa fortsatt stöd, är du helt jävla efterbliven haha? Seriöst, jag är uppenbarligen inte deras väljare så du kan lika gärna grina gentemot vänstermuppar att de inte röstar på dina karriärspolitiker som lurar och bedrar dig. Påstår du att de rödgröna plus vänstern har styrt Sverige de senaste fyra åren, för det låter nästan som att du antyder det. Vad dessa muppar anser och vill är inte det minsta relevant när de inte haft makten till att börja med. Men visst, du väljer aktivt att bli spottad i ansiktet istället för att bli pissad i ansiktet. Jag väljer ingetdera. Jag är ingen jävla slav och jag vägrar ställa upp på att välja mellan pest eller kolera. Om båda sidor är katastrofala så kommer jag inte stödja något av dem, för jag är ingen idiot. Hellre då att landet förstörs snabbare än att jag är en aktiv del av förstörelsen.

Sedan är väldigt väldigt komiskt att du grinar om förolämpningar, när du själv uppmanade en annan användare att denne skulle förolämpa dig ordentligt, och sedan från ingenstans förolämpade mig. Förolämpa inte andra om du inte tål det själv.
Senast redigerad av Patch1 2026-08-27 kl. 02:43.
Citera
2026-08-27, 02:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Du vet alltså inte skillnaden mellan bokstavligt och bildligt. Du vet inte ens vad jag menar när jag säger bokstavskombination heller. Det är inte mitt fel att du verkar vara helt obildad.

Amen duuuråååå. De rödgröna har varit dummare, samtidigt som du helt ignorerar Reinfeldt och högerpartiets historia. Jag ska alltså rösta på clowner som inte gjort något meningsfullt i precis alla frågor som jag bryr mig mest om, för att kanske andra gruppen kommer göra saker marginellt värre. Om det är 89 000 uppehållstillstånd eller 110 000 är ingenting som jag kommer stånga mig blodig över, båda är illa nog och jag kommer inte aktivt rösta på något som gör saker marginellt mindre efterblivet och destruktivt din jävla clown.

Tidöpajaserna har haft majoritet i fyra år men har inte gjort något som jag vill att de ska göra, och du gråter över att jag inte kommer ge dessa fortsatt stöd, är du helt jävla efterbliven haha? Seriöst, jag är uppenbarligen inte deras väljare så du kan lika gärna grina gentemot vänstermuppar att de inte röstar på dina karriärspolitiker som lurar och bedrar dig. Påstår du att de rödgröna plus vänstern har styrt Sverige de senaste fyra åren, för det låter nästan som att du antyder det. Vad dessa muppar anser och vill är inte det minsta relevant när de inte haft makten till att börja med. Men visst, du väljer aktivt att bli spottad i ansiktet istället för att bli pissad i ansiktet. Jag väljer ingetdera. Jag är ingen jävla slav och jag vägrar ställa upp på att välja mellan pest eller kolera. Om båda sidor är katastrofala så kommer jag inte stödja något av dem, för jag är ingen idiot. Hellre då att landet förstörs snabbare än att jag är en aktiv del av förstörelsen.

Sedan är väldigt väldigt komiskt att du grinar om förolämpningar, när du själv uppmanade en annan användare att denne skulle förolämpa dig ordentligt, och sedan från ingenstans förolämpade mig. Förolämpa inte andra om du inte tål det själv.

Bokstavligt och bildligt är motsatser, vilket var vad jag åsyftade. Du hävdade att jag tolkade dig bokstavligt när jag avfärdade ditt påstående. Jag kontrade att du inte heller i någon tänkbar bildlig mening hade rätt i ditt påstående. Hur får du det till att jag inte vet skillnaden mellan bildligt och bokstavligt? Det här är mycket enkel läsförståelse.

Varför antar du att jag inte känner till Reinfeldts destruktiva inflytande? Så är inte fallet.

Tidöpartierna har inte kunnat förväntas vara emot EU eller Nato. Tvärtom har majoriteten av Tidöpartierna varit tydligt positiva till EU och Nato sedan innan förra valet. Även jag är kritisk till detta, men jag får inte utbrott och skriver irrationella saker för det.

Det är uppenbarligen du som "gråter". Kolla på hur du själv skriver. Du är även för upprörd för att ens tillämpa grundläggande läsförståelse, om du nu inte bara är för korkad.

Nej jag påstår inte att vänstern styrt senaste mandatperioden Var får du det ifrån? "Vad dessa muppar anser och vill" blev relevant iom att du skrev att du föredrar deras styre.

Jag röstar inte heller på något av Tidöpartierna, eller något av riksdagspartierna över huvud taget. Har t.o.m redan skrivit det i tråden. Ännu ett antagande taget ur luften pga att du är personlighetsstörd och projicerar saker i anslutning till djupa aggressionsproblem.

Jag grinade inte över att du förolämpade mig. Jag påpekade att ditt inlägg totalt saknade substans, och istället bestod enbart av förolämpningar. Är den enkla distinktionen svår för dig att greppa? Finns väl 10-åringar som utan problem hänger med i sånt där.

Ditt inlägg är en kavalkad av konstigheter att bemöta, men det blir för rörigt att angripa varje detalj. Det är en nästan imponerande densitet av dumheter du presterar.
Senast redigerad av Mjäll 2026-08-27 kl. 03:01.
Citera
2026-08-27, 03:05
Medlem
Pruttars avatar
Nej. Jag ska rösta på Vänsterpartiet.
Citera
2026-08-27, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nu ljuger du.
Tidö har hjälpt vanligt folk genom höjd lön, höjd pension, billigare mat, bensin, el, förskoleavgift, kollektivtraffikskort osv.

Höjd lön? Du menar mindre skatt?

Sen resten du rabblar är ju finansierat med lånade pengar. Vilka tror du ska betala tillbaka dessa pengar?

https://www.di.se/nyheter/regeringen-vill-miljardlana-for-sankt-bensinskatt/

Citat:
Finanspolitiska rådet har tidigare kritiserat regeringen för att ha lagt fram för många ofinansierade förslag

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/experten-om-tidopartiernas-elpristak-valflask

Sen nämner du inte att flertalet av dessa sänkningar är tillfälliga. Luktar bränt valfläsk här.
Citera
2026-08-27, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Bokstavligt och bildligt är motsatser, vilket var vad jag åsyftade. Du hävdade att jag tolkade dig bokstavligt när jag avfärdade ditt påstående. Jag kontrade att du inte heller i någon tänkbar bildlig mening hade rätt i ditt påstående. Hur får du det till att jag inte vet skillnaden mellan bildligt och bokstavligt? Det här är mycket enkel läsförståelse.

Nej. Bokstavligt och bildligt är definitivt inte motsatser. Bokstavligt är bokstavligt som det är skrivet. Bildligt är bildligt, dvs metaforiskt där man inte ska ta ett påstående på orden utan bara andemeningen av det, och i min värld så har de sabbat allt. Och med "de" menar jag givetvis SD. Som det största partiet i uppgörelsen så hade de kunnat haft en rejäl slagkraft genom att verkligen sätt hårt mot hårt. Men nejdå, vilket jag förvisso trodde på förhand vilket är varför jag inte röstade på dem förra valet till att börja med. Men det är ändå irriterande att se det hända med egna ögon i realtid.

Citat:
Tidöpartierna har inte kunnat förväntas vara emot EU eller Nato. Tvärtom har majoriteten av Tidöpartierna varit tydligt positiva till EU och Nato sedan innan förra valet. Även jag är kritisk till detta, men jag får inte utbrott och skriver irrationella saker för det.

Det är uppenbarligen du som "gråter". Kolla på hur du själv skriver. Du är även för upprörd för att ens tillämpa grundläggande läsförståelse, om du nu inte bara är för korkad.

Jag skriver alltid såhär, mer eller mindre. Och tro det eller ej, men jag sitter inte hela dagarna och kokar över, utan tenderar bara att använda svordomar, vilket jag även gör i verkligheten. Men ja mot dig specifikt kan jag ju inte påstå att jag känner mig så munter när du inledde med en jävligt otrevlig ton mot mig. Vill du ha en trevligare samtalston så är det ingen bra idé att inleda det på ett otrevligt sätt. Helt jävla onödigt också när du själv inte ens stöder Tidö.

Jag har inte levt i någon illusion. Jag röstade inte på Tidöpartierna förra valet heller, men jag säger bara som det är, och det är att dessa clowner har förstört landet än mer. Inte en enda fråga av betydelse har de förbättrat för mig, och i min värld har de "förstört allt" i bemärkelsen att de inte gjort ett piss åt saken, trots att SD hade rejäl potential som ett 20 procentsparti. Så länge borgarna inte stängde gränsen så bör SD ha hotat med att fälla regeringen, det påstås trots allt ha varit deras kärnfråga men det kan man ju verkligen tvivla på idag. Hade MP haft den positionen så hade det hänt grejer, för man kan anklaga MP för mycket, men de kan ändå sätta hårt mot hårt vilket mupparna i SD helt saknar förmåga till. Sedan om borgarna eller sossarna bedriver massinvandring är verkligen skitsamma.

Citat:
Nej jag påstår inte att vänstern styrt senaste mandatperioden Var får du det ifrån?
Man kunde nästan tro det när du börjar gnälla och dilla om dem när de inte ens suttit vid makten de senaste fyra åren. Helt irrelevant med andra ord. Du kan gnälla på dem under nästa mandatperiod. Och bara för att de rödgröna är värre, gör det inte Tidöpartierna nödvändigtvis till ett bra alternativ.

Citat:
Jag röstar inte heller på något av Tidöpartierna, eller något av riksdagspartierna över huvud taget. Har t.o.m redan skrivit det i tråden. Ännu ett antagande taget ur luften pga att du är personlighetsstörd och projicerar aggressionsproblem.

Jag har bättre saker för mig att lusläsa varenda jävla tråd, och om du själv inte röstar på Tidö varför är du då på mig för då? Du är ju själv en del av problemet som "släpper fram" de hemska rödgröna som du menar är mycket värre än de "inte lika katastrofala" Tidöpartierna.
Senast redigerad av Patch1 2026-08-27 kl. 03:27.
Citera
2026-08-27, 04:06
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Aldrig i h-vete

Ropen skalla tidö skall falla

Ropen skalla tidö skall falla
Citera
2026-08-27, 04:17
Medlem
F.D.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
En parasit bör inte suga ur sin värdorganism fullständigt om den ska kunna överleva på sikt. För att en mask ska kunna överleva måste värddjuret kunna återskapa vävnad och blod. Samma sak gäller med den svenska högern. För att den ska kunna överleva måste perioder av uppbyggnad av värddjuret ske, om det inte ska tömmas helt, och dö.

I Sverige byggs landet upp av vänstern och bryts ner av högern. För många och tätliggande perioder av högerstyre är allt för destruktivt, och till och med högern förlorar i långa loppet på det. Det finns då inget kvar att suga ut.

Det är nu dags för en period av uppbyggnad av landet igen efter åratal av parasiternas härjningar.

Sådana som du som förstör Sverige.
Citera
2026-08-27, 04:32
Medlem
Vilken enda svensk vill ha en vårtig statsminister är min fråga.
De senaste 4 åren har varit alldeles underbara med vad som hänt med svensk framtidstro.
Man kan älta och älta , men effektivare regering har inte setts någon gång i Sverige förut.
Det måste bli ett slut på alla de som inte tycker lika - inför strängare levnadsvillkor för alla som inte röstar SD.
En riktig dagismiljö är det. Vuxna män och kvinnor röstar SD. Svenska samhället kryllar fortfarande av sviniga vårtbarn.
Citera
2026-08-27, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Man kan älta och älta , men effektivare regering har inte setts någon gång i Sverige förut.
Beror på hur man mäter effektivitet. Om du menar förmåga att trycka igenom jättemånga ogenomtänkta beslut på kort tid så har du absolut rätt.
Citera
2026-08-27, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Beror på hur man mäter effektivitet. Om du menar förmåga att trycka igenom jättemånga ogenomtänkta beslut på kort tid så har du absolut rätt.
Du menar såklart SD , saken är den att när svensk äkta mentalitet , ser sin framtid inom räckhåll - då backar du och vill gräva i det förflutna? Är det rätt uppfattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in