Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Bokstavligt och bildligt är motsatser, vilket var vad jag åsyftade. Du hävdade att jag tolkade dig bokstavligt när jag avfärdade ditt påstående. Jag kontrade att du inte heller i någon tänkbar bildlig mening hade rätt i ditt påstående. Hur får du det till att jag inte vet skillnaden mellan bildligt och bokstavligt? Det här är mycket enkel läsförståelse.
Nej. Bokstavligt och bildligt är definitivt inte motsatser. Bokstavligt är bokstavligt som det är skrivet. Bildligt är bildligt, dvs metaforiskt där man inte ska ta ett påstående på orden utan bara andemeningen av det, och i min värld så har de sabbat allt. Och med "de" menar jag givetvis SD. Som det största partiet i uppgörelsen så hade de kunnat haft en rejäl slagkraft genom att verkligen sätt hårt mot hårt. Men nejdå, vilket jag förvisso trodde på förhand vilket är varför jag inte röstade på dem förra valet till att börja med. Men det är ändå irriterande att se det hända med egna ögon i realtid.
Citat:
Tidöpartierna har inte kunnat förväntas vara emot EU eller Nato. Tvärtom har majoriteten av Tidöpartierna varit tydligt positiva till EU och Nato sedan innan förra valet. Även jag är kritisk till detta, men jag får inte utbrott och skriver irrationella saker för det.
Det är uppenbarligen du som "gråter". Kolla på hur du själv skriver. Du är även för upprörd för att ens tillämpa grundläggande läsförståelse, om du nu inte bara är för korkad.
Jag skriver alltid såhär, mer eller mindre. Och tro det eller ej, men jag sitter inte hela dagarna och kokar över, utan tenderar bara att använda svordomar, vilket jag även gör i verkligheten. Men ja mot dig specifikt kan jag ju inte påstå att jag känner mig så munter när du inledde med en jävligt otrevlig ton mot mig. Vill du ha en trevligare samtalston så är det ingen bra idé att inleda det på ett otrevligt sätt. Helt jävla onödigt också när du själv inte ens stöder Tidö.
Jag har inte levt i någon illusion. Jag röstade inte på Tidöpartierna förra valet heller, men jag säger bara som det är, och det är att dessa clowner har förstört landet än mer. Inte en enda fråga av betydelse har de förbättrat för mig, och i min värld har de "förstört allt" i bemärkelsen att de inte gjort ett piss åt saken, trots att SD hade rejäl potential som ett 20 procentsparti. Så länge borgarna inte stängde gränsen så bör SD ha hotat med att fälla regeringen, det påstås trots allt ha varit deras kärnfråga men det kan man ju verkligen tvivla på idag. Hade MP haft den positionen så hade det hänt grejer, för man kan anklaga MP för mycket, men de kan ändå sätta hårt mot hårt vilket mupparna i SD helt saknar förmåga till. Sedan om borgarna eller sossarna bedriver massinvandring är verkligen skitsamma.
Citat:
Nej jag påstår inte att vänstern styrt senaste mandatperioden

Var får du det ifrån?
Man kunde nästan tro det när du börjar gnälla och dilla om dem när de inte ens suttit vid makten de senaste fyra åren. Helt irrelevant med andra ord. Du kan gnälla på dem under nästa mandatperiod. Och bara för att de rödgröna är värre, gör det inte Tidöpartierna nödvändigtvis till ett bra alternativ.
Citat:
Jag röstar inte heller på något av Tidöpartierna, eller något av riksdagspartierna över huvud taget. Har t.o.m redan skrivit det i tråden. Ännu ett antagande taget ur luften pga att du är personlighetsstörd och projicerar aggressionsproblem.
Jag har bättre saker för mig att lusläsa varenda jävla tråd, och om du själv inte röstar på Tidö varför är du då på mig för då? Du är ju själv en del av problemet som "släpper fram" de hemska rödgröna som du menar är mycket värre än de "inte lika katastrofala" Tidöpartierna.