2026-08-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tror absolut dom kan skrälla.. dom verkar trenda just nu. Var å varannan kommentar och podd handlar om Afs och Gustav Kasselstrand... främst verkar det vara många från SD som hoppar över till Afs.
Jo, mitt flöde är också mycket AFS. men jag är rädd att det bara är algoritmerna, att vi som faktiskt uppskattar det matas med mer än vad som faktiskt är sanningen. Landsförrädarna på vänster får säkert upp mycket propaganda i sina kanaler, problemet är att de inte är källkritiska.
Citera
2026-08-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag skiter i vad de landar på, jag kommer rösta på AfS för att det verkar vara det vettigaste partiet i valet.

Jimmie Åkesson kan slänga sig i den där judiska väggen han kysste i Israel.

Exakt så.
Citera
2026-08-27, 03:08
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Jag är villig att satsa 50.000 kr på att dom inte kommer att få över 0.5% till riksdagsvalet.
Dom har många bra idéer men alldeles för radikala, lägg din röst på SD.Skitkul med en röd regering, fittMaggan som stadsminister till 2030....
Du ska rösta på SD och tror att det heter stadsminister. Säger en del.
Citera
2026-08-27, 03:57
Medlem
Ja fast man bor i en "skitkommun" där AfS knappt existerar på kommun- och regionivå, så tar det jävligt emot att plocka upp SD-valsedeln efter all skit de ställt till med. Jag skulle nog känna mig oerhört smutsig. Så jag antar att jag kommer lägga min röst på AfS i kommun- och regionvalet åtminstone trots att det känns rätt meningslöst haha.
Citera
2026-08-27, 06:38
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enavoss
AFS är väl som Sverigedemokraterna innan de blev sionister och anti-islam.

Dvs nynazister? Eller hur tänker du?

AfS vurmar ju för Iran och Palestinierna, de vill dessutom sluta stödja Ukraina och närma sig Ryssland. Anti-EU, anti-NATO, anser att Ryssland ska ha ett större inflytande över Europeisk politik. Ja just det, och så klart ogillar de die Juden.

Så ja, de låter väl ungefär som alla andra nynazister.
Citera
2026-08-27, 06:54
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

AfS vurmar ju för Iran och Palestinierna, de vill dessutom sluta stödja Ukraina och närma sig Ryssland. Anti-EU, anti-NATO, anser att Ryssland ska ha ett större inflytande över Europeisk politik. Ja just det, och så klart ogillar de die Juden.

Samma som AfD i Tyskland som ligger runt 30% i opinionsundersökningarna. Svenskarna är som vanligt sist på bollen.
Citera
2026-08-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Samma som AfD i Tyskland som ligger runt 30% i opinionsundersökningarna. Svenskarna är som vanligt sist på bollen.

AfD är som SD i Sverige. Alltså ett sionistiskt parti.
Citera
2026-08-27, 11:49
Medlem
Citat:

Nja de skulle jag inte säga... snarare mer för diplomati än hetsa vidare med krig. Afs menar på att väst står för mycket ondska också och måste få ett slut de för att kunna arbeta mer för diplomati. Sen vill Afs blir neutrala som Sverige en gång var förr.
Citera
2026-08-27, 11:59
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nja de skulle jag inte säga... snarare mer för diplomati än hetsa vidare med krig. Afs menar på att väst står för mycket ondska också och måste få ett slut de för att kunna arbeta mer för diplomati. Sen vill Afs blir neutrala som Sverige en gång var förr.

Sverige har aldrig varit neutralt.
Neutralitet har aldrig räddat ett land från att anfallas i krig.

"Hetsa vidare med krig", dvs låta ryssen ta Ukraina, Baltikum, Gotland osv utan motstånd.
AfS diplomati: fjäsk för Putin och låta Ryssland göra som de vill. Det är inte Rysslands agressionskrig mot dess grannländer som är problemet, problemet är att demokratiska stater ingår frivilliga sammarbeten i frågor som rör försvar.
Citera
2026-08-27, 12:23
Medlem
Citat:
Sverige har aldrig varit neutralt.
Neutralitet har aldrig räddat ett land från att anfallas i krig.

"Hetsa vidare med krig", dvs låta ryssen ta Ukraina, Baltikum, Gotland osv utan motstånd.
AfS diplomati: fjäsk för Putin och låta Ryssland göra som de vill. Det är inte Rysslands agressionskrig mot dess grannländer som är problemet, problemet är att demokratiska stater ingår frivilliga sammarbeten i frågor som rör försvar.

Var fanns frivilligheten i NATO inträdet?
Citera
2026-08-27, 12:28
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Var fanns frivilligheten i NATO inträdet?

Representativ demokrati. Kolla upp det.
Eller du kanske menar att någon riktade en pistol mot Sverige och "tvingade" oss att gå med i NATO? Ja du, den enda som kan anklagas för att ha gjort det är ditt älskade Ryssland. Grattis Putin

Vidare så hade vi en klart överlägsen majoritet som stödde NATO-inträdet enligt flera av varandra oberoende undersökningar.

Nu Putinslickare som älskar Ryssland och grinar över NATO får fortsätta rösta på 0,3% partiet AfS.
Citera
2026-08-27, 12:43
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Du ska rösta på SD och tror att det heter stadsminister. Säger en del.
Jag vet att det heter så, beklagar om du tror något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in