Idag, 12:18
Medlem
Det säger sig självt egentligen, men jag funderar på vad det har för konsekvenser i längden. Jag tänker på dynamiken mellan den typiska människan och inte på storpolitiska spel.

Den största "smältdegeln" om man ska tänka på antalet olika kulturer är USA, så det blir lite svårt att analysera.

I Israel ser man att dynamiken mellan palestinier och israeler inte är alls bra.

I Sverige verkar det som att etniska svenskar ett tag blivit låtsasöverkörda mentalt men inte ekonomiskt, och brottsstatistiken ser ut som den gör.

Om vi fokuserar på Sverige då, vad kan vi säga om dynamiken och hur den kommer utveckla sig för den typiska människan i längden?
Senast redigerad av secretary Idag kl. 12:41.
Citera
Idag, 12:32
Medlem
mikaelss avatar
I Israel ser man att dynamiken mellan israeler och palestinier är bättre än t ex i Gaza eller på Västbanken.
Det finns åtskilliga partier i Israel, även muslimska: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_political_parties_in_Israel

Det finns inga judiska partier i grannländerna. Knappt ens fria val.

Och dynamiken i Sverige är att det går lika uselt att integrera muslimer här som överallt annars.
Citera
Idag, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
I Israel ser man att dynamiken mellan israeler och palestinier är bättre än t ex i Gaza eller på Västbanken.
Det finns åtskilliga partier i Israel, även muslimska: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_political_parties_in_Israel

Det finns inga judiska partier i grannländerna. Knappt ens fria val.

Och dynamiken i Sverige är att det går lika uselt att integrera muslimer här som överallt annars.

Jag syftade främst på dynamiken i Gaza och på Västbanken men skrev fel, men det kan vara intressant att se hur det är för den typiska människan i Israel också.

Hur är det mer i detalj för den typiska människan i Sverige, sett på sikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in