Nick Alinia har släppt sin intervju med Örebropartiets Markus Allard. Avsnittet avslutas som alltid med tittarfrågor. Markus får bland annat frågan om vad han tycker om Afs.
Markus är inte nådig. Han säger att han inte vill ha med Afs att göra, och att partiet är klängigt och förstår hans trådar på X. Han säger till och med "håll käften, Afs.". Han drar också upp Afs debakle med när de lurade Glenn Hysén inför EU-valet 2024, och han driver med Kasselstrands judenoja.
Och han säger att han inte har tid till att debattera mot Kasselstrand.
Nick frågar Markus om han ändå inte har vissa saker gemensamt med Afs politiskt, och då svarar Markus att det har han med sossarna också.
Intressant är att SD-toppen Tobias Andersson inte alls var lika hård sin kritik mot Afs, när han fick frågan av Nick.
Hur kommer Kasselstrand svara på detta? Kommer ÖP vinna eller förlora välja nu?
Hörde precis den delen, tyckte inte det var så illa han totalsågar ju alla partier och saker ungefär likadant inklusive sig själv ibland - Allard rantar på helt enkelt
Kan göra politik engagerande/kul att följa för en gångs skull nu i riksdagen i samband med att han också vill jobba för självklarheter som etabelade partier på "något" jävla sätt "missat" hela bunten. 🤦♂️
Gränsen behöver STÄNGAS från långtbortistan-länder.
De som kommit hit för att syssla med brott, plundra landet eller jihadda har inte här att göra och ska UT!!
Hur fan kan det vara svårt att förstå för dessa förrädiska nickedockor typ Ulf och Maggan med flera av dessa som vill ha invandring på invasionsnivå år efter år oavsett hur många brottsoffer de orsakat helt i jävla onödan eller hur mycket som plundras från de som byggt upp landet och arbetarna i dag & som sätter, har satt både land och folks säkerhet på spel!
(denna gränsöverskridande korruption som drabbar land efter land efter land, med få undantag i Europa. men även Australien, Japan, Kanada, m.fl. Irland och Sverige tror jag är de som drabbats av störst invandring, invasionsmigration sett till befolkningsmängd) Finns Inget logiskt försvarbart med det. (Skrivit om det förut orkar inte nu, finns en del i singatur för save Europe act. )
Ompröva och dra tillbaka medborgarskapen som uppenbart är felaktigt utdelade av idiotaktivister och infiltrerade jihadister (ok förmodligen en hel del hot/utpressning och våld inblandat med) senaste typ 30 åren - "nyanlända ensamkommande" och "flyktingar" i hundratusentals om året in i ett litet land som Sverige med solklart fientlig ideologi där "otrogna" till och med uppmanas att mördas!? dessa ska inte kunna tillåtas kapa landet från befolkningen i sverige och länder i Europa med ändlöst flöde av migrationsjihadister från mycket större länder som de nära på nästan gjort i vissa! 😤 Helt felaktigt har "medborgarskap" getts ut helt lättvindigt nyanländ på hotellvistelser, vad som med all rimlighet borde vara helt ogiltiga röster (någon jurist borde kolla upp om detta jag kan inget om juridik.mrn hur fan kan det vara lagligt), fan många kan inte ens svenska, alsrig jobbat här, kommer med en kult mentalitet med skrivna och uttalade mål om erövring och det genom brutala metoder också, - och dessa ska få rösta!? För partier som såklart fortsätter ösa på med fler jihadister. Att ens islams läror/ideologier och uppmaningar är lagliga att sprida och lära ut här. iofs har väl Säpo fått stänga ned en del skolor och moskeer men..
(Eller just det det var "vi behöver arbetskraften" vi behövde sa de om och om igen medan man sätter dessa, hundratusentals från långtbortistan till att få plundra bidragssystemen från dag ett och i årtionden!? 😤
Militären borde ju se att det är en invasion(!), ett försök till erövring av främmande makt, och ha plikt att gå in och stoppa det! Oavsett vad korrupta fan som "inga gränser" Ulf, Maggan, inga murar löfven, öppna reinfeldt, osv säger som följer sina manus & går andras intressen rakt emot Sveriges befolknings väl och säkerhet.
Ulf och 8klövern som nu Massimporterar folk från Indien och Pakistan och bangladesh av alla ställen också trots de kända skandalerna med jihad"grooming"gängen med stora antal offer för övergrepp, gruppvåldtäkter och tortyr, utpressning m.m. från "män", skamlösa jihadister från just dessa regioner, som gett och ger sig på hur många småtjejer som helst - alltså medvetet utsätter Ulf & 8k-lednigndn Massor av fler tjejer och kvinnor för att riskera brutala övergrepp i vårat land innanför våra gränser!? (dessa gäng finns garanterat här med.) Och mediamaskinen mörkar problemen i årtionden med.. 😤
JÄVLAR vad de har noll respekte för landet och folket, de ser ned på oss, spottar på befolkningens ungar, och de som byggt upp landet över många generationer! Gör det otryggt som fan jämfört med hur det var för bara en två.generationer sedan med sånt sjukt och sen säger att nämen vi behöver också invandringen av på absurda nivåer för ni vill inte skaffa ungar längre. 🤦♂️
Fan man kan bli mordisk för mindre.
-Och nej det spelar för fan ingen roll att inte alla invandrare är så, givetvis inte, men till och med Indiens utrikesminister säger att det kommer mängder från Indien med med falska dokument, intyg, pass, utbildningar, folk med kriminellt förflutet, organiserade kriminella nätverk ute efter att etablera sig på nya marker och ÄNDÅ ....
Att tillåta invandring från regioner/kulturer som tidigt uppvisat överrepresentation i brottslighet är oacceptabelt, då gör man medvetet som sagt landet mer otryggt och orsakar massa trauma & lidande här helt jävla illsint. Och det gjkrde man, istället för att stoppa det så.ökadd man takten istället och drev propaganda och mörkning av fakta, kallade Kritikerna för extrema(?!) När det är deras förrädiska politik som drivits som är helt stört extrem!
Det kan inte vara så att de jobbar åt främmande maktintressen sin skiter helt i Sverige och är helt jävla rubbade, psykopatiska(??) inte bryr sig alls om sina första plikter som ledande politiker för ett land - som att ha säkra gränser istället för att låta en bokstavlig invasion av en öppet fientlig kult in i absurdum. Som att man bara vill se brottsligheten öka, folk utsättas, ge skäl till mer kontrollapparat eller fan till och med driva Sverige ocg europa mot inbördeskrig, till och med riskera att det leder till försök till folkmord till slut!?
nä jag orkar inte fortsätta. blev längre än jag tänkte skriva har fan svårt att inte dra iväg. Men så mycket vad etablerade partier och politiker sysslat, sysslar med är riktigt svårt att tolka som annat än landsförräderi. Att inte ens ha vettiga regler på plats först innan man tar in ens måttliga mängder invandrare liksom...
STÄNG GRÄNSEN och UT med packet som bevisligen inte har här att göra!
Hoppas verkligen att Örebro gör vad de kan för att rösta in Örebropartiet på den gula lappen till riksdagen!
Allard kan göra mycket bra för att ändra riktningen, intresset diskussion, engagemanget och handling bland folk som också fått nog av det här, tror jag.
(edit; Jag har iaf blivit mer taggad av att se några klipp från Örebro. Där SÄPO hittat ett sånt där jihadförskole-bedrägeri motsvarande Somali learing center i Minnesota som ÖP ville stänga direkt! Men som resten av partierna drog ut på sin bara fan! i flera år!!!
( undrar också hur många såna islamistbedrägeriförkolor det finns i Sverige)
Hoppas det finns några där hjälper till med att sätta upp/tejpa upp flygblad också över hela regionen med, sprida klipp osv till alla vänner familj & bekanta däromkring. Valperioden är Nu främst men också 4 år framåt....
Och kolla in Save Europe Act med. Som sagt det är många länders folk i samma sits och vi kan samarbeta för att lösa vissa saker och driva på en fullt nödvändig förändring om vi ska rädda Europa, Sverige prio härifrån såklart från katastrof.. stänga gränsen, påbörja deporteringar! skriver på lur, säkert en del slarv men måste dra.
Senast redigerad av Room531 2026-08-26 kl. 04:00.
Allard är rolig att följa när han skriker och går på från talarstolen, men när det kommer till kritan så är han ganska arrogant och en känslomänniska som har svårt att hantera kritik.
Gustav som är lugn, sansad och påläat är där hans raka motsats.
De AFSare som han säger förstör hans trådar på X är ju väljare snarare än partimedlemmar, men dessa kommer han ju inte kunna vinna med denna attityden.
Lustigt förövrigt att Allard nu har en podd med Berglund, samma Berglund som tidigare körde podden Den kokta grodan med just Gustav Kasselstrand.
Vilken jävla högoddsare att du skulle starta en tråd om detta, då du måste ha totalt pissat ner dig av glädje så du kunde skapa en tråd om AfS som lever helt hyresfritt i din SD-hjärna.
Nej hans respons var knappast märklig, och jag förstår faktiskt hur han känner och resonerar. Det är förmodligen Örebropartiet som har mest momentum just nu och han har givetvis inget att vinna på att debattera mot ett ännu hårdare parti som dessutom troligen är mindre än de själva och som i huvudsak konkurrerar om samma typ av väljare. Och även om ÖP inte skulle ha mest momentum så sitter de på bättre kort, tack vare sin starka bas i Örebro. Så hur riksdagsvalet än går för Allard så kommer Örebropartiet bli rejält mycket större i Örebro och han kan falla tillbaka på det. AfS å andra sidan har ingen lokal bas där de är starka, så de är på betydligt halare is.
Sedan tycker jag personligen att en debatt mellan ÖP och AfS hade känts rätt meningslöst. Exakt vad skulle de debattera om? Klimatet? De tycker ungefär samma om det som deras väljare bryr sig mest om.
Sedan är Allard som Allard är, på gott och ont, men mest gott. Jag är varken en AfS- eller ÖP-fanboy, jag har rätt rejäl kritik mot båda dessa partier, fast olika sådana. Men att rösta på ett riksdagsparti är ju helt jävla uteslutet och inget annat litet parti är ens relevant för mig, så det får bli något av dessa två.
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han verkar så fruktansvärt korkad och barnslig. Och varför pratar han Rinkebysvenska?
Vad fan dillar du om? Rinkebysvenska? Har du någonsin i ditt liv hört Rinkebysvenska? Verkar onekligen inte som det.
Senast redigerad av Patch1 2026-08-26 kl. 04:58.
Märkligt att han inte lyfte det faktum att afs indirekt samarbetar med putins parti genom sina samarbeten med ryssvänliga partier i Europa. Det är personligen där skon klämmer med afs. Dels det och deras låg-iq orten antisemitism och deras global southism.
Märkligt att han inte lyfte det faktum att afs indirekt samarbetar med putins parti genom sina samarbeten med ryssvänliga partier i Europa. Det är personligen där skon klämmer med afs. Dels det och deras låg-iq orten antisemitism och deras global southism.
Du tror Allard med sin bakgrund är mindre vänligt inställt till Ryssland än AFS?
Lustigt att det som gör att "skon klämmer" är att AFS inte är en kopia av SD, det räcker med ett sionistiskt låtsasnationellt parti, AFS är något annat och det är det som ger dem existensberättigande.
Allard och ÖP å sin sida är ett populistiskt missnöjesparti utan någon nationalistisk grundsyn, de fyller också ett behov men de är inga direkta konkurrenter till AFS.
Du tror Allard med sin bakgrund är mindre vänligt inställt till Ryssland än AFS?
Lustigt att det som gör att "skon klämmer" är att AFS inte är en kopia av SD, det räcker med ett sionistiskt låtsasnationellt parti, AFS är något annat och det är det som ger dem existensberättigande.
Allard och ÖP å sin sida är ett populistiskt missnöjesparti utan någon nationalistisk grundsyn, de fyller också ett behov men de är inga direkta konkurrenter till AFS.
Förmodar att du inte lyssnat på Allard alla gånger han sagt att han vet helt dum i huvudet som gapade inga fascister på våra gator. Tror inte du kan så mycket om Benitio Mussolini och hans historia heller.
Förmodar att du inte lyssnat på Allard alla gånger han sagt att han vet helt dum i huvudet som gapade inga fascister på våra gator. Tror inte du kan så mycket om Benitio Mussolini och hans historia heller.
Jag har följt Allard i många år, så jag har nog bättre koll på honom än de flesta, jag har heller inte påstått att han är vänster eller något liknande, bara att det är hög sannolikhet att han inte har din syn på Ryssland.
Och jo jag har minst en biografi om Mussolini i bokhyllan, om du syftar på att han också hade en vänsterbakgrund, så är det old news och säger inte mycket om din kunskap rörande honom eller fascismen som ideologi.
Jag har följt Allard i många år, så jag har nog bättre koll på honom än de flesta, jag har heller inte påstått att han är vänster eller något liknande, bara att det är hög sannolikhet att han inte har din syn på Ryssland.
Och jo jag har minst en biografi om Mussolini i bokhyllan, om du syftar på att han också hade en vänsterbakgrund, så är det old news och säger inte mycket om din kunskap rörande honom eller fascismen som ideologi.
Jag vet att det är old news men det var du som drog det som argument. Ligger din kritik mot Allard i att han är marxist?