2026-08-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
...
Att som ung attraktiv kvinna gå ensam genom mörka folktomma parker är inte vettigt, och faktiskt ganska naivt.
..
Absolut inte, det är fullt normalt och skall så vara. Rädda människor är farliga människor, särskilt de med vapen. Du är rädd!
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-26 kl. 02:14. Anledning: Tryckfelsnisse
Citera
2026-08-26, 04:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ja nazism passar dig bättre så korkad som du är. Du har väl en bakgrundsbild på Kasselstrand.

Ja, haha, skulle kunna passa om det inte vore så att jag kräks och dör på Tyskar/NAzister. Inte min smak i gommen direkt. Tyskar är otroligt äckliga och dessutom falska eftersom de aldrig vill prata om vilka monster de var under WW2. Jag älskar Ryssland och vill att alla Tyskar ska älska Ryssland, vilket de inte gör eftersom de är TYSKAR OCH NAZISTER - som alla tyskar är, utan undantag. Även dom med tygväskor från Berlin .
Citera
2026-08-26, 04:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Ja, haha, skulle kunna passa om det inte vore så att jag kräks och dör på Tyskar/NAzister. Inte min smak i gommen direkt. Tyskar är otroligt äckliga och dessutom falska eftersom de aldrig vill prata om vilka monster de var under WW2. Jag älskar Ryssland och vill att alla Tyskar ska älska Ryssland, vilket de inte gör eftersom de är TYSKAR OCH NAZISTER - som alla tyskar är, utan undantag. Även dom med tygväskor från Berlin .

Dom där patetiska BErlintyskarna med sina tygpåsar är så otroligt ICKE WW2, man får absolut INTE prata om det förstås, då förstör man den HÄRLIGA stämningen.

Det enda jag inte förstås är hur några judar från Israel kan vilja vara där, för tydligen finns det trots allt en del judar som tycker att Berlin är OK, som går på tyskarnas lögner. Absolut ofattbart.

Till och med jag som icke-jude skyr tyskar som pesten. I Sverige hatar man alla människor som inte älskar Berlin och Tyskland (det är ju så härligt och glöm judeutrotnignen), om man inte ställer upp på det är man en festförstörare. Haha! Är 10000 ggr hellre en festförstörare än ställer upp på nazityskarna och kvasinazisvenskarana jävla skit.
Senast redigerad av christerst 2026-08-26 kl. 04:53.
Citera
2026-08-26, 04:56
Medlem
Pungsvings avatar
TS har själv röstat fram fanskapet till land.
Citera
2026-08-26, 06:20
Medlem
Det påminner mig om en man jag kände , som förklarade varför han röstade på SD.
Jo han brukade handla på loppisar, och då kom det alltid araber och trängde sig före
Citera
2026-08-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
P.g.a. just den här typen av mentalitet ser det ut som det gör.... Tack för hjälpen era pissfittor

Att man försöker reda ut vad som är autentiska (respektive trolltrådar) på Flashback? Moget inlägg btw (jag har aldrig förnekat problem med invandring/integration, om du skulle läsa mina äldre inlägg)
Citera
2026-08-26, 06:54
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Det är nästan fascinerande hur fort ”eget ansvar” blir ett fult ord så fort det handlar om brottsoffer. Naturligtvis ska man kunna gå genom en park utan att bli antastad, men en vuxen människa kan samtidigt förstå att risk inte försvinner bara för att den borde försvinna. Att undvika mörka, folktomma platser, hålla avstånd till människor som uppträder märkligt och lämna en situation som känns fel är inte att ”skylla på offret”. Det är elementär riskhantering och borde präntas in från barnsben, hos såväl pojkar som flickor.

Samtidigt är det rätt märkligt hur snabbt den här tråden går från ”en man hoppade fram ur en buske och skrämde en kvinna” till hudfärg, invandring och partival. Jag hälsar själv på människor jag möter på gatan där jag bor. Ett hej är ett hej. Om man behöver hudfärgen för att förklara varför hälsningen blev skrämmande har man sannolikt redan börjat lägga in mer i händelsen än vad man faktiskt vet.

Staten kan lagstifta, polisen kan ingripa och politiker kan påverka risknivån. Men staten kan inte gå bredvid varje vuxen människa med en livvakt. Eget ansvar är inte ett alternativ till samhällsansvar. Det är den sista försvarslinjen.

Inte så konstigt ändå med tanke på att rubriken handlar om just partival.

Hur brukar du hälsa på grannarna? Brukar du lyfta handen, vinka och ropa hej? Eller brukar du dra upp luvan, gömmas dig i en buske och hoppa fram och överraska dem när de tömmer brevlådan?

Om du anser att TS avser hudfärgen som det centrala "skrämmande" elementet tror jag du har problem med läsförståelsen.
Citera
2026-08-26, 07:04
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Att man försöker reda ut vad som är autentiska (respektive trolltrådar) på Flashback? Moget inlägg btw (jag har aldrig förnekat problem med invandring/integration, om du skulle läsa mina äldre inlägg)

Låter som en tidskrävande sysselsättning att läsa historiska inlägg i äldre trådar varje gång man väljer att svara på någons uttalande...

Finns noll anledning att misstro berättelsen och hävda troll initialt.
Citera
2026-08-26, 07:08
Medlem
Citat:
Låter som en tidskrävande sysselsättning att läsa historiska inlägg i äldre trådar varje gång man väljer att svara på någons uttalande...

Finns noll anledning att misstro berättelsen och hävda troll initialt.

Du gör som du vill, men att det "hemska" bestod i att mannen hoppade fram och sa "hejhejhej" (utan uppföljning) fick mig att höja på ögonbrynen (men det är bara jag, du får tolka som du vill)
Citera
2026-08-26, 07:16
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Du gör som du vill, men att det "hemska" bestod i att mannen hoppade fram och sa "hejhejhej" (utan uppföljning) fick mig att höja på ögonbrynen (men det är bara jag, du får tolka som du vill)

Det "hemska" tycks ha bestått i överraskningsmoment, det udda i att hoppa fram ur en buske för att hälsa och att personen i fråga uppfattades som delvis maskerad med uppdragen luva.

Hur brukar du hälsa på andra individer?
Brukar du anpassa ditt hälsande beroende på om du hälsar på barn, tonåringar, pensionärer, arbetsgivare, lärare eller präster?
Eller ställer du dig oftast bakom en dörrpost och hoppar fram när de kommer?
Citera
2026-08-26, 07:20
Medlem
Citat:
Det "hemska" tycks ha bestått i överraskningsmoment, det udda i att hoppa fram ur en buske för att hälsa och att personen i fråga uppfattades som delvis maskerad med uppdragen luva.

Hur brukar du hälsa på andra individer?
Brukar du anpassa ditt hälsande beroende på om du hälsar på barn, tonåringar, pensionärer, arbetsgivare, lärare eller präster?
Eller ställer du dig oftast bakom en dörrpost och hoppar fram när de kommer?

Jag skulle inte bli så förtvivlad att jag behövde gå hem och berätta (i tårar) om hur en okänd person hoppade fram ur en buske och sa "hej" (utan att det ledde till att jag blev jagad, rånad eller likande)
Citera
2026-08-26, 07:27
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Jag skulle inte bli så förtvivlad att jag behövde gå hem och berätta (i tårar) om hur en okänd person hoppade fram ur en buske och sa "hej" (utan att det ledde till att jag blev jagad, rånad eller likande)

Du tillhör kanske inte den mest utsatta och försvarslösa gruppen heller?
Man måste inte förlöjliga någon annans upplevelse bara för att man själv inbillar sig att man hade reagerat annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in