2026-08-25, 20:13
Medlem
Tänk om drömmar bara är vi själva som ser på andra versioner av oss själva i ett parallellt universum?
Citera
2026-08-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Tänk om drömmar bara är vi själva som ser på andra versioner av oss själva i ett parallellt universum?

Ja tänk om. Och sen då?
Citera
2026-08-25, 20:19
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag drömde i natt att jag segelflög, det var sjukt kul. Verkligen skitkul hade jag. Drömmer sällan roliga saker, än mindre minns drömmarna. Om din tes stämmer så har mitt parallella jag utan tvekan ett roligare liv.
Citera
2026-08-25, 20:26
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Nej så är det inte, ser du på mycket film och serier innan du går och lägger dig så reflekteras mycket av det du såg i drömmar också. Nu vet du, gratulerar.
Citera
2026-08-25, 20:26
Avstängd
Merwinnas avatar
Nä. Min erfarenhet är, att om man tänker efter så hittar man alla elementen i nattens drömmar, i något som man upplevt, pratat om, sett, läst om eller bara tänkt på under det eller de senaste dygnen innan man drömde om det. Finns inget mystiskt där, det är bara hjärnans sätt att sortera minnen.
Citera
2026-08-25, 21:09
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Du är nog inte helt fel ute. Fast lägg till symboliskt i det där också så kommer man nog närmre sanningen.

Men jag skulle tro att din teori/fantasi inte endast gäller för drömmar, utan för hela den inre världen, dvs alla inre upplevelser man har.

Men sånt här flum är väl inte för alla att tro på... =)
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-08-25 kl. 21:14.
Citera
2026-08-25, 21:14
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Nej så är det inte, ser du på mycket film och serier innan du går och lägger dig så reflekteras mycket av det du såg i drömmar också. Nu vet du, gratulerar.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä. Min erfarenhet är, att om man tänker efter så hittar man alla elementen i nattens drömmar, i något som man upplevt, pratat om, sett, läst om eller bara tänkt på under det eller de senaste dygnen innan man drömde om det. Finns inget mystiskt där, det är bara hjärnans sätt att sortera minnen.

Varför skulle det faktum att det är hjärnans sätt att sortera minnen utesluta att det också kan vara något mystiskt?
Citera
2026-08-25, 21:18
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför skulle det faktum att det är hjärnans sätt att sortera minnen utesluta att det också kan vara något mystiskt?
Personen är med stor sannolikhet narkotikamissbrukare eller sinnessjuk i sådana fall.
Citera
2026-08-25, 21:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Personen är med stor sannolikhet narkotikamissbrukare eller sinnessjuk i sådana fall.

Menar du att när en person tycker att drömmar är mystiska så ligger det något patologiskt bakom? Eller missuppfattar jag dig?
Citera
2026-08-25, 21:27
Medlem
Citat:
Så kan det vara, men den senaste tiden kan jag endast se att det jag drömt enbart handlat om min vardag. Det du beskriver kan ju vara en förlängning och en fortsättning på det?
En kan ju bara hoppas!👍
Citera
2026-08-25, 22:25
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Menar du att när en person tycker att drömmar är mystiska så ligger det något patologiskt bakom? Eller missuppfattar jag dig?
Ja, jag förstår inte hur du skulle kunna uppfatta mitt inlägg på något annat vis ärligt talat.
Citera
2026-08-25, 23:27
Medlem
J.Doessons avatar
Ja vem vet hur det egentligen är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto