2026-08-25, 17:58
Medlem
Hej!

Någon kvinna som har fått igång amningen i 50 års åldern och ammar sin partner? Jag skulle vilja veta hur du/ni gick tillväga för att få igång bröstmjölken?

Mvh kåt 52 årig kvinna
Citera
2026-08-25, 19:31
Medlem
Man 42 här med underbar kk 54 som ammar mig. Vi fick igång mjölkproduktion efter ihärdigt ammande plus att vi använde oss av bröstpump för ytterligare stimulering. Har gjort underverk för oss sen är det ju såklart väldigt individuellt men rekommenderar att prova:
Kram D & M
Citera
2026-08-25, 22:23
Medlem
Hej och tack för svar.
Så underbart att ni fick igång mjölkproduktionen, hur länge fick ni hålla på med ihärdigt ammande o bröstpumps användande?

Min särbo bor i Norge så jag har ingen som kan suga o massera på mina bröst och vårtorna.

Jag har börjat med ihärdigt masserande och typ mjölka mig själv, känns som brösten har fått mer liv i sig sen jag började med det igår. Har även köpt två bröstmjölks pumpar jag snart får hem.

Jag måste bara börja med att få fram bröstmjölk så min man och jag kan njuta av den tillsammans. Vi börjar på en ny nivå i vårat sexliv efter 4 år tillsammans, han är verkligen med mig i detta o det känns fantastiskt.

Kram C & T
Citera
2026-08-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oroligmamma1974
Hej och tack för svar.
Så underbart att ni fick igång mjölkproduktionen, hur länge fick ni hålla på med ihärdigt ammande o bröstpumps användande?

Min särbo bor i Norge så jag har ingen som kan suga o massera på mina bröst och vårtorna.

Jag har börjat med ihärdigt masserande och typ mjölka mig själv, känns som brösten har fått mer liv i sig sen jag började med det igår. Har även köpt två bröstmjölks pumpar jag snart får hem.

Jag måste bara börja med att få fram bröstmjölk så min man och jag kan njuta av den tillsammans. Vi börjar på en ny nivå i vårat sexliv efter 4 år tillsammans, han är verkligen med mig i detta o det känns fantastiskt.

Kram C & T

Är ju väldigt individuellt men tog ett par månader iaf med både pump och mycket sugande från min sida. Men är verkligen en annan nivå av både sexualitet och närhet. Synd vi inte kan skriva med varann provat, tror nog vi skulle ha mycket gemensamt och utbyta erf och tips
Citera
2026-08-26, 21:28
Medlem
Min fru ammade mig dagligen under cirka ett halvår för 3-4 år sedan, då var hon 41-42 och det tog väl 2-3 månader av ”torramning” flera gånger dagligen innan mjölken kom. Vi slutade för att hon jobbade utomlands i ett år och sedan har vi inte kommit igång igen men faktiskt så frågade hon mig igår om vi inte skall göra ett försök att få igång henne igen 😛
Citera
2026-09-07, 13:04
Medlem
Tack för svar :-)
Men vad härligt att ni fick igång mjölkproduktionen, det är ett heltidsjobb må jag säga. Börja igen tycker jag.

Jag har hållt på i 14 dagar med två bröstpumpar flera gånger varje dag, masserar brösten, handmjölkar. Har fått vätska ur brösten när jag handmjölkar men det är små små droppar.
Nu har jag varit hos min man i 8 dagar och han har sugit på bröstvårtorna o ibland får han söt vätska i munnen. Pumparna används mest faktiskt. Han och jag är särbos och jag vet inte när vi ses igen, han bor i ett annat land.
Så nu är det pumpar och händer som gäller för mig, så det eventuellt kan komma mjölk någon gång. Ger inte upp kan jag säga efter allt jobb man gör.
Senast redigerad av Oroligmamma1974 2026-09-07 kl. 13:18.
Citera
2026-09-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generationaxe
Man 42 här med underbar kk 54 som ammar mig. Vi fick igång mjölkproduktion efter ihärdigt ammande plus att vi använde oss av bröstpump för ytterligare stimulering. Har gjort underverk för oss sen är det ju såklart väldigt individuellt men rekommenderar att prova:
Kram D & M

Hör gärna av dig, jag behöver information och råd om detta med relaktion.
Citera
2026-09-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oroligmamma1974
Hör gärna av dig, jag behöver information och råd om detta med relaktion.

Hade gärna hört av mig men går tyvärr inte att skicka privat meddelande förräns du gjort 50 inlägg på flashback tror jag regeln är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in