Igår kväll hittades ett misstänkt föremål som visade sig vara skarpt. En person ska vara anhållen.
Bredvid Rådhusparken finns alla valstugor radade men polisen ser tydligen ingen koppling.
I lördags var det
Pridefestival, varvid Rådhusparken är den stora mittpunkten så att säga, där festen fortsätter efter tåget.
Min spontana tanke är om det kan ha lämnats redan då?
Jag som är (överdrivet?) orolig för terrorattacker satt i lördags och var tacksam över att mina tonåringar var hos pappa i stället för i stan.
Var lite olustigt nu att läsa om det skarpa föremålet som hittats.
Samtidigt har Magdalena Andersson idag besökt Jönköping och besökte Per Brahegymnasiet som ligger precis bredvid.
Men polisen verkar säkra på att det
inte är politiskt..
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-farligt-foremal-hittades-i-radhusparken
"Rådhuset i centrala Jönköping spärrades av på måndagskvällen efter fyndet av ett misstänkt föremål som nu bekräftas ha varit skarpt. En person har gripits och anhållits av åklagare"
"Polisen uppgav under tisdagsmorgonen att föremålet inte hade någon koppling till valstugorna i Rådhusparken, något Lindblad även betonar.
– Det är inte kopplat till valrörelsen, det har inget med det att göra, säger han till JP."