2026-08-26, 17:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Har Ryssland inlett en fullskalig invasion av Ukraina?

Ja det fungerar, även om det nog inte var planen när 3 dagarskriget inleddes 2022, men något total krig bedriver de inte.

och termen används för att skilja på det begränsade kriget och invasion 2014.
Citera
2026-08-26, 17:26
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Har Ryssland inlett en fullskalig invasion av Ukraina?
Peskov har redan sagt att det är inte längre SMO, det är krig mot Ukraina som gäller.
Citera
2026-08-26, 17:30
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja det fungerar, även om det nog inte var planen när 3 dagarskriget inleddes 2022, men något total krig bedriver de inte.

På vilket sätt har Ryssland fullskaligt invaderat Ukraina,
som Ukraina inte har invaderat Rysslands Kursk oblast?
Citera
2026-08-26, 17:31
Avstängd
Citat:

nu tycks du flyttat på målstolparna?
Citera
2026-08-26, 17:35
Avstängd
Citat:
Jag har inte sett till några målstolpar.
Var har du dom?

det betyder att det jag svarade på i

(FB) Amerikanskt militärflyg landar i Moskva, 2026-08-25.

inte är samma sak som du frågor om nu

Citat:
Citera
2026-08-26, 17:37
Avstängd
Citat:
Får jag bara fråga samma fråga om och om igen?

det går bra. men jag visste inte att någon ens hade påståt det ena eller det andra.

svaret finns ju på samma ställe.

dvs här

(FB) Amerikanskt militärflyg landar i Moskva, 2026-08-25.
Citera
2026-08-26, 18:01
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja det ryktas om det.. men en ny front. Vad jag fattar de som i Ukraina. Därför de pratas om att Ryssland ska mobilisera fler.

Men som sagt rykten.. enligt rysk media hölls inte några möten med Rysslands president utan enbart mellan specialtjänsterna.

Det har mycket riktigt setts truppansamlingar i Brjansk, likt innan invasionen 2022. Oron är att ryssarna ska utvidga fronten med en attack i Tjernihiv, för att ytterligare sträcka ut den ukrainska försvarslinjen.

Men antagligen gällde mötet någon typ av fångutväxling.
Citera
2026-08-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler

Men antagligen gällde mötet någon typ av fångutväxling.

Jag har svårt att se att ett akutmöte på det sättet, som bara varar under några få timmar, skulle ske på grund av en fångutväxling. Putin hade ju trots allt fått skjuta upp ett evenemang med hundratals personer inblandade. Så det var garanterat ett riktigt viktigt och akut möte även fast han inte var delaktig i mötet så behövde han väl vara på plats!
Citera
2026-08-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicky3icky
Papperstigern Ryssland som alla pissar på 2026
Papperstigern som ingen kan få ut ur Ukraina och Europa som är rädda för att Ryssland ska invadera dom och då speciellt Sverige.
Citera
2026-08-26, 18:35
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Papperstigern som ingen kan få ut ur Ukraina och Europa som är rädda för att Ryssland ska invadera dom och då speciellt Sverige.
Ni apor har försökt knäcka Ukraina i snart 5 år och klarar det inte och nu har papperstigern Ryssland åter fått köpa in Nordkoreanskt kött till kvarnen och snart måste apan Putin mobilisera hemma i reservatet. Går inget vidare för er och alla pissar på ert land och er ledare.
Citera
2026-08-26, 18:51
Medlem
Sandalwoods avatar
Förvånar mig inte om det handlade om att sätta press på Iran och att jänkarna är villiga att kasta Ukraina under bussen för Trump kan hävda total seger över Iran-kriget.

Det kan ju också vara så att CIA fått nys om att Ryssland ska göra något större typ kanske rent av en mindre kärnvapenattack.
Citera
2026-08-26, 19:09
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag har svårt att se att ett akutmöte på det sättet, som bara varar under några få timmar, skulle ske på grund av en fångutväxling. Putin hade ju trots allt fått skjuta upp ett evenemang med hundratals personer inblandade. Så det var garanterat ett riktigt viktigt och akut möte även fast han inte var delaktig i mötet så behövde han väl vara på plats!

Det kan också vara att Ryssland är i färd med att eskalera luftanfallen, ordentligt. Man har hållit inne rejält på både drönarsvärmar och robotar hela sommaren. Vissa påstår att intensiteten inte alls minskat, att det helt enkelt beror på att Ukraina slutat publicera data på antal robotar och drönare som ryssarna skickar. Jag misstänker dock att ryssarna byggt upp ett lager, för att i vinter kunna slå ut både el- och värmeproduktion helt och hållet.
Man lyckades ju nästan i vintras när Ukrainas luftvärn var i avsevärt bättre skick.

Detta i kombination med en utvidgning av fronten i riktningen Tjernihiv skulle kunna motivera ett besök av Radcliffe.
Lägg därtill en Zelenskyj på fallrepet i opinionen och en snabbt sinande ukrainsk krigskassa (Hela årets försvarsbudget tog slut igår) - med ett underskott på 27 miljarder euro för 2026 enligt Zelenskyj själv.
https://www.kyivpost.com/post/83014
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in