2026-08-26, 12:50
Medlem
Aristaeuss avatar
För er som inte har förstått det än; Ryssland och USA är inte fiender - de är sammarbetspartners.
Deras gemensamma fiender är EU och Kina.
Putins besök på Kurilerna var bara en gentjänst till Trump för att sätta tryck på Japan och skrämma upp dem så att de inte vågar sälja av sina amerikanska statsobligationer (för att rädda sin Yen) och äventyra sin militära uppbackning från USA.
Citera
2026-08-26, 12:54
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Enligt en uppgift handlade det senaste besöket om att USA hade tidig information om att en stor mobilisering var nära förestående i Ryssland.

Kan säkert stämma, samt att man (USA) inhämtat underrättelse om exakt vad Kreml tänkt använda 300.000 mobiliserade till, vilket alltså kan vara en konfrontation med NATO i Baltikum/Polen/Finland dvs som många analytiker varnat för det senaste året.

Och att chefen för CIA alltså personligen upplyser Putin om att USA och NATO vet exakt vad han håller på med. Och vad konsekvenserna blir.

Man ska även ha med sig här att en utökad konflikt i Europa där NATO kan dras in skulle vara en katastrof för GOP i allmänhet och för Trump personligen inför de s.k midterms och hans sista två år i Vita Huset.

Han utlovade ju trots allt att avsluta kriget i Ukraina inom 24 timmar när han tillträdde. I stället kommer det vid en utökad konflikt att framgå som att Trump´s mjuka rygg och eftergiftspolitik mot Ryssland nu riskerar att leda till ett totalhaveri.
Senast redigerad av DaEzz 2026-08-26 kl. 12:56.
Citera
2026-08-26, 12:55
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vad menar korken?, tror du folk och länder i Europa accepterar kremls eviga krig mot sina grannländer?
Du är en clown. En nyttig clown.

Vad menar du att ”kreml” har för avsikt med Europa?

Plus folket i Europa förutom Sverige då skiter i Ryssland och dess påstådda hot….
Citera
2026-08-26, 12:55
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Var är T-14 Armata förresten?

Senast jag såg till en T14 Armata så hade den bokstavligen skurit ihop på Röda Torget.
Citera
2026-08-26, 12:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Du är en clown. En nyttig clown.

Vad menar du att ”kreml” har för avsikt med Europa?
Vad behöver inte vara särskilt begåvad för att inse att Kreml försöker destabilisera Europa så mycket de kan. Ett isolerat Europa gynnar Ryssland.
Citera
2026-08-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Jag tror du tänker på Sovjetunionen.
Men alldeles oavsett. Om Ryssland, USA och EU går med på detta så är det väl win-win för alla, eller?

Jag menar Ryssland.

Militär invasion kan fysiskt konstateras med satellitövervakning, det är därmed otvivelaktigt konstaterbart.

Så det utesluter rysk manipulation - därför bästa möjliga bedömningsunderlag för fysisk agerande.
Citera
2026-08-26, 13:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
En möjlig tolkning är att Ryssland mobiliserar för en stor offensiv i Ukraina och att USA försökte avråda och nu utrymmer ambassaden inför en storskalig attack med allt vad Ukraina har. Med löften om snabb påfyllning.
Citera
2026-08-26, 13:12
Medlem
zerocolas avatar
Det USA’s strävan att försöka sig på en ”Reverse Nixon”, tror jag.
Citera
2026-08-26, 13:14
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jag menar Ryssland.

Militär invasion kan fysiskt konstateras med satellitövervakning, det är därmed otvivelaktigt konstaterbart.

Så det utesluter rysk manipulation - därför bästa möjliga bedömningsunderlag för fysisk agerande.
Behövs varken filmbevis eller DNA för att bli dömd för mord.
Är väl upp till en internationell domstol att bedöma om bevisen är tillräckliga för att dömas för förtäckt krigsföring eller övertramp mot andra länders inre angelägenheter.
Men du låter inte speciellt sugen på mitt förslag så då kör vi på med survival of the fittest.
Citera
2026-08-26, 13:18
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad behöver inte vara särskilt begåvad för att inse att Kreml försöker destabilisera Europa så mycket de kan. Ett isolerat Europa gynnar Ryssland.

Så vi har gått från att invadera Europa till att destabilisera Europa? Det kan man väl se som framsteg antar jag👍
Citera
2026-08-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Behövs varken filmbevis eller DNA för att bli dömd för mord.
Är väl upp till en internationell domstol att bedöma om bevisen är tillräckliga för att dömas för förtäckt krigsföring eller övertramp mot andra länders inre angelägenheter.
Men du låter inte speciellt sugen på mitt förslag så då kör vi på med survival of the fittest.

Vi fortsätter med det internationella rättstillstånd som gäller.

Då kan ni ryssar drömma om alla manipulationsmöjligheter som ni missade.
Citera
2026-08-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Putin behöver bara luta sig tillbaka o se hur Europa klarar av den biten exemplariskt utan hans och Rysslands hjälp.

Har du missat det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in