Citat:
Ursprungligen postat av
Vespasianus
Jag gav dig ju en kort sammanfattning. Men kan ge mer. Barnen uppmuntras att vara nyfikna på sina kön och använda spegel för att se bättre. Att leka med sina kön uppmuntras gång på gång. Inte i ensamhet utan tillsammans med andra.
Jag vet inte hur det är med dig, men jag kollade dessvärre som fan på mitt kön redan innan puberteten. Precis som jag kollade som fan på en hel del andra kroppsdelar. Att ex.vis försöka förstå vad som hände vid erektion var ju ett intellektuellt mästarprov som bidrog till en jävla massa huvudbry i unga år. Dessutom var jag jävligt fascinerad och förvirrad av att flickorna på dagis såg helt annorlunda ut än pojkarna, vilket man insåg ibland då vissa klädde av sig helt nakna för att byta om till maskeradkläder och annat stökigt.
Och ja, det lektes nog ibland med det också, även om det innan puberteten inte handlade särskilt mycket om att tillfredsställa några specifika sexuella lustar.
Att "leka med sitt kön tillsammans med andra" förekom också en del, särskilt efter gympan där de mest extroverta pojkarna gärna sprang omkring och låtsades kissa på andra i duschen när det stänkte duschvatten från deras snoppar, gjorde helikoptern, lekte att duschskrapan var en lång snopp som fastnade i dörren etc. Förra sommaren såg jag några pojkar i förskoleåldern som lekte i grupp en bit från sina föräldrar, varpå en av de, som badade naken, började bröla "kolla vad STARK MIN SNOPP ÄR", till de andras fascination. Tack och lov bad föräldrarna honom att dämpa sig lite med snoppskriket. Mycket fantasi.
Men jag vill inte minnas att vi satt och runkade av varandra liksom. Det var så att säga inte så intressant med regelrätt onani innan puberteten.
Hade det varit bättre med en barnbok som berättade för oss grabbar att allt detta var sjukt i huvet menar du, och att vi skulle ge fan i den typen av aktiviteter?