2026-08-26, 12:36
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Det rödgröna daltet är komplext och har många ämnen att gå in på.
Sen om du tycker trådarna är lika, vem bryr sig ?

Du kanske kan svara på trådens fråga, eller ens försöka ?

Som sagt : de rödgröna har ju länge visat att de kallblodigt totalskiter i en människa som blivit misshandlad, nästan dödad eller dödad.
Skiter de även i de nära och käras sorg ?
Har du nåt svar?

De rödgröna har samma politik som Sd och Tidö svårt att se några större skillnader.

Jag kan inte se att Tidö och Sd har ändrat något under dessa 4 år som gör det bättre för offren och deras anhöriga t ex skadestånden borde ju höjas.

Vi kan ju se om moderatorerna tycker det är lämpligt med så många trådar som är så lika.

0.04. Korspostning
Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet.
Citera
2026-08-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
De rödgröna har samma politik som Sd och Tidö svårt att se några större skillnader.

Jag kan inte se att Tidö och Sd har ändrat något under dessa 4 år som gör det bättre för offren och deras anhöriga t ex skadestånden borde ju höjas.

Vi kan ju se om moderatorerna tycker det är lämpligt med så många trådar som är så lika.

0.04. Korspostning
Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet.

Ojojoj sårar jag dina sossekänslor med mina trådar?
Bra ! Då kanske du har åtminstone någon aning om hur någon misshandlad stackares morsa känner sig.
Citera
2026-08-26, 21:48
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ojojoj sårar jag dina sossekänslor med mina trådar?
Bra ! Då kanske du har åtminstone någon aning om hur någon misshandlad stackares morsa känner sig.

Inte alls för jag är inte sosse men vad vill du de rödgröna ska göra i detalj för att förbättra för våldsoffer?
Citera
2026-08-26, 22:11
Medlem
Citat:
Inte alls för jag är inte sosse men vad vill du de rödgröna ska göra i detalj för att förbättra för våldsoffer?

Långa straff för våldsbrott samt högre skadestånd.
Säger väl sig självt ?
Citera
2026-08-27, 12:45
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Långa straff för våldsbrott samt högre skadestånd.
Säger väl sig självt ?

Hur långt straff och hur högt skadestånd vill du ha för en misshandel utan men för livet?
Citera
2026-08-27, 12:48
Medlem
Citat:
Hur långt straff och hur högt skadestånd vill du ha för en misshandel utan men för livet?

5 år
Citera
2026-08-27, 12:57
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
5 år

Ok, och hur högt skadestånd ska offret ha?
Citera
2026-08-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ok, och hur högt skadestånd ska offret ha?

Så att misshandlaren känner att han verkligen fuckat upp och inte borde ha misshandlat.
Har misshandlaren inga pengar ska han jobba och slita, helst åt offret, men annars åt samhället.
Och offret ska kunna bevittna när angriparen slavar ihjäl sig.
Citera
2026-08-27, 13:43
Medlem
Citat:
Som vi alla vet så bryr sig vänstern så gott som NADA om de som blir misshandlade, våldtagna och förnedringsrånade. Det har vi fått se i åtskilliga trådar.

Men hur är det med de stackars ANHÖRIGA då, som får lida när deras nära och kära blir skadade, hamnar på sjukhus, blir gipsade, kanske till och med handikappade för livet och som får stå ut med hånet att våldsverkarna får korta straff om några straff alls ?

Ser vänsterpacket ner på de anhöriga också precis som vänsterpacket ser ner på offren ?
Eller skulle vänsterpacket kunna vakna upp och ha empati för åtminstone offrens anhöriga, om inte offret självt ?

Maggan visade inte alltför mycket empati för den ihjälskjutne polackens
( i Skärholmen. Han som sa åt stökiga muhammedbabbar att lugna ner sig )
anhöriga, i för sig. Men ni vänstermänniskor här på Flash, ni kanske kunde få er en tankeställare och inse att låga straff är usel brottsbekämpning och att ett våldsbrott inte skadar "bara" den utsatte utan även dennes familj och vänner.

Jag vet att ni vänsterblivna (S, V, MP och C ) är fega, sjuka, ynkliga och patetiska
men försök yttra er om vålds-, våldtäkts- och mordoffers anhöriga, tack.
Nog är det väl dags för rejält höjda straff för hemska brott, va ?

Ni normala får gärna yttra er också.

Men det här har vi/du ju diskuterat hundra gånger innan? Gå tillbaks till dom trådarna och läs svaren. Jag själv hänvisar till mina tidigare svar till dig...
Citera
2026-08-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men det här har vi/du ju diskuterat hundra gånger innan? Gå tillbaks till dom trådarna och läs svaren. Jag själv hänvisar till mina tidigare svar till dig...
håll dig till ämnet
Citera
2026-08-27, 13:48
Medlem
Citat:
håll dig till ämnet

Det var ju precis det jag gjorde? Jag pratade väl knappast om något annat ämne!?
Citera
2026-08-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det var ju precis det jag gjorde? Jag pratade väl knappast om något annat ämne!?

Svara på trådens fråga.
Bryr sig det vidriga sossepacket och det vidriga vänsterpacket om t ex en moders lidande, när dennes son blivit förnedringsrånad, våldtagen eller t om mördad ?
Hur visar sossevänstern att den bryr sig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in