2026-08-25, 08:08
Medlem
Jag bor i en etta på ca 40 kvadrat. Sängen och soffan är i samma rum sedan är köket separat. Huset är ganska gammalt så det är rätt lyhört. Jag har en ny granne som flyttat in ovanför mig som går runt i sin lägenhet konstant. Hon är av den lite större sorten så det dundrar ner så att mitt vitrinskåp med glas i ibland typ ”skallrar.” Kommer inte gå upp att be henne att sluta gå då hon gör vad hon vill i sin lägenhet, det har dock fått mig att fundera över varför hon går så mycket. Lägenheterna är som sagt rätt små och jag själv sover ju, sitter vid mitt arbetsbord eller i soffan när jag är hemma, går inte runt speciellt mycket, men hon dundrar runt extremt mycket från klockan 08-00 varje dag. (Hon är inte helt nyinflyttad så troligtvis är hon klar med flytten). Min fråga är: varför tror ni hon går runt så mycket på så liten yta? Går ni runt mycket i era lägenheter och varför i så fall?
Citera
2026-08-25, 08:12
Medlem
Du borde inte klaga, hon gör väl det för att gå ner i vikt
Citera
2026-08-25, 08:13
Medlem
Svårt att säga, hon kanske vill gå ner i vikt, behöver röra på sig och är för lat för att gå ut.

Kanske hon har "spring i benen" naturligt eller av någon sjukdom / rastlöshet.
Citera
2026-08-25, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Du borde inte klaga, hon gör väl det för att gå ner i vikt
Inte meningen att klaga, tycker bara det är lite märkligt
Citera
2026-08-25, 08:26
Medlem
triptykens avatar
Jag har större lägenhet än dig men går runt rätt mycket. Tycker det är trevligt när man ska tänka på nåt, eller att gå runt och småstäda när man har en trevlig ljudbok. Sen är jag litet adhd-ig så om jag gör nåt fokuserat gillar jag att gå iväg och göra nåt annat då och då för att behålla fokus.

Din granne kanske har samma?
Citera
2026-08-25, 08:26
Medlem
Mycket då jag hatar att gå ut.
Funderar seriöst på att köpa hem ett rullband. Ett så tystlåtet som möjligt.
Citera
2026-08-25, 08:27
Medlem
Karmans avatar
Är det en pensionerad kvinna? De brukar vandra runt i sina lägenheter, även på natten. Ofta är de relativt feta och klampar som elefanter i golvet.
Citera
2026-08-25, 08:27
Moderator
evilhoneys avatar
Om jag ser till mig själv så är det ju när man städar, lagar mat och sen när man fixar hemma med typ inredning som man går omkring, men det är ju i sjok, inte att man vankar omkring konstant.
Citera
2026-08-25, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Om jag ser till mig själv så är det ju när man städar, lagar mat och sen när man fixar hemma med typ inredning som man går omkring, men det är ju i sjok, inte att man vankar omkring konstant.
Nej precis, det är det jag tänker också, lite konstigt
Citera
2026-08-25, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag har större lägenhet än dig men går runt rätt mycket. Tycker det är trevligt när man ska tänka på nåt, eller att gå runt och småstäda när man har en trevlig ljudbok. Sen är jag litet adhd-ig så om jag gör nåt fokuserat gillar jag att gå iväg och göra nåt annat då och då för att behålla fokus.

Din granne kanske har samma?
Ja kanske, men går du bara planlöst omkring då?
Citera
2026-08-25, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är det en pensionerad kvinna? De brukar vandra runt i sina lägenheter, även på natten. Ofta är de relativt feta och klampar som elefanter i golvet.
Nej hon är lika gammal som mig, (20-30) men lite större om man säger så
Citera
2026-08-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Mycket då jag hatar att gå ut.
Funderar seriöst på att köpa hem ett rullband. Ett så tystlåtet som möjligt.
Men det kan ju inte bränna så mycket kalorier att gå fram och tillbaka över 40 kvadrat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in