Citat:
Ursprungligen postat av
HalalMuscle
Hej FB! Jag är en fd. speltorsk (hoppas på det iaf, att jag inte får återfall osv).
Vill ha hjälp med att räkna ut min ekonomi, hur mycket jag kan spendera per månad på bare minimum och kunna släcka min skuld så snabbt som fan.
Kassa: 28 000:- efter allt är betalt nu i augusti.
Skulder: Ca 160 000:-
Lön i september: Ca 17-19 000:-
Månadsutgifter:
Lån: 9200:-
Räkningar: 1300:-
Arbetslös fr.om. 1 sep. Kommer få Ca 12 000:- netto i aktivitetsstöd från FK oktober och framåt.
Om efter mitt vikariat tar slut 1 september, att de förlänger så landar min lön på Ca 33 000 netto.
Om vi gör två scenarion med ovan information. När kan jag bli skuldfri senast?
Jag är extremt desperat för hjälp här. Hjälp mig.
Om du kommer få 12 000 sek netto av Försäkringskassan samtidigt som du ska ut med 10 500 sek per månad, så lär snart din kassa vara tömd och du får leva på havregrynsgröt.
Kommer du få ut 33 000 netto så är det bara att betala in så mycket du kan, blancolån har sällan bra ränta.
Gällande lånet, antar att det handlar om skulden på 160 000, så har det väl en löptid. Jag klarar inte av att räkna ut hur lång tid du kommer ha det kvar, dessutom behöver man veta vad du har för ränta, vad det är för typ av lån (exempelvis annuitet) och eventuella faktureringskostnader.
Men uppskattningsvis 2 år, om du lyckas betala in 9 200 sek för lånet varje månad.