2026-08-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Funkar nu 👍

Ja, Slovakien. Såg du inte det själv?

Hur fan läser du?
En judehatare
Ett USB-minne där litteratur av mer kontroversiellt slag sparats omhändertogs.
Minnet innehöll bland annat den s k UNA bombaren Theodore John
Kaczynskis bok Anti-Tech Revolution Why and How, The Jews and Their Lies
av Dr. Martin Luther, Anne Frank’s Diary A Hoax av Ditlieb Felderer, Mein
Kampf av Adolf Hitler och The Anarchist Cookbook av William Powell.
Kompisar med arabisk bakgrund. Alla tre har ambitioner i hederligt yrkesliv.

Verkar vara ett utdrag av det som kan vara hemskt. Finns det en hel lista på allt som fanns på det minnet? Jag har ett USB minne med filmen Gudfadern på. Ska jag buras in för jag har machete, magasin dessutom, som gängkriminell?

Kokboken och UNA-bombaren har jag säkert också någonstans på datorn. Jag har även läst idioten Breiviks "manifest". Tror inte jag sparade det skräpet. Jag har dessutom en bok om hur man för guerillasabotage typ skriven som handbok av Sovjet.

Har grabben gjort värnplikt? För då ska han ha carte blanche att ha sånt som behövs.

Fanns det planering? Eller var han bara intresserad?

Rörbomb är lite väl, stod det inte någonstans att den skulle användas som mina? Men några handgranater(tändhattarna någon annanstans) och en stridsvagnsmina är alltid bra att ha. Behövs mer sånt överallt.
Senast redigerad av Alfabet1234 2026-08-25 kl. 18:06.
Citera
2026-08-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Vet någon vad han läste?

https://www.fhs.se/utbildningar/statsvetenskap-inriktning-krishantering-och-sakerhet---kandidatprogram.html

Det är väl den troliga gissningen utifrån artikeln. Så han kanske bara övade för lite gerillakrigföring i urban miljö om Sverige skulle bli anfallna från öst.
Citera
2026-08-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
https://www.fhs.se/utbildningar/statsvetenskap-inriktning-krishantering-och-sakerhet---kandidatprogram.html

Det är väl den troliga gissningen utifrån artikeln. Så han kanske bara övade för lite gerillakrigföring i urban miljö om Sverige skulle bli anfallna från öst.

Det måste utredas grundligt..

Har grabben gjort värnplikt?

Tänkte han spränga oss, eller eventuell motståndare?

Är detta utrett?

Att en svensk söker in till en militär högskola, och om han gjort värnplikt?

Då kan i alla fall jag ha vissa dubier om var hans lojalitet ligger någonstans.

Det blir såklart problematiskt om han döms av: poliser som inte kan skjuta sina tjänstevapen. Åklagare som inte ens sett en pistol på bild. Och kvinnor i domstolen som tycker allt våld är jättehemskt.

Nu har jag inte läst mig in på det här. Men Sverige har verkligen havererat.

Låt mig sitta där i juryn, när det är något som är kopplat till det militära..

För det finns inga gelikar i rättsväsendet för dom som har våld som yrke. Män gillar våld. Rättsväsendet gillar inte våld, för det är bara kvinnor.

Heter han Abu Ali Muhahammed Kafir och vill lära sig spränga saker, ja då finns det väl ingen tvekan. Eller är någon puckad nazist som vill göra statskupp. Som inte ens kan lyckas då vi har några tusentals soldater som kan motverka det.
Senast redigerad av Alfabet1234 2026-08-25 kl. 19:31.
Citera
2026-08-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
ahh du vet vad han röstar på?

Med tanke på att polisen vid husrannsakan hittade nazistisk litteratur samt filmer där han spelat in sig själv och flickvännen när de gör hitlerhälsning.

https://www.tv4.se/artikel/5qaIlSbioulI9BXCjeVwQU/student-planerade-valdsdad-med-hjaelp-av-chatgpt

Jo, jag tror att jag vet vad rassesvinet röstar på...
Citera
2026-08-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Vilken ultramöp, kommer säkerligen hända spännande saker kring den här snubben i framtiden

Är det månne Lars Tingströms okände son ?
Citera
2026-08-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Med tanke på att polisen vid husrannsakan hittade nazistisk litteratur samt filmer där han spelat in sig själv och flickvännen när de gör hitlerhälsning.

https://www.tv4.se/artikel/5qaIlSbioulI9BXCjeVwQU/student-planerade-valdsdad-med-hjaelp-av-chatgpt

Du menar som den socialdemokratiska civilministern?

Hur gammal är den här grabben?

Ni grävare lös dessa frågor:

Ålder(alla under tjugofem är dumma i huvudet), har han gjort värnplikt?

Och det viktiga.. Ligger hans lojalitet med oss, eller fienden?

För straffet är rätt märkligt. Bygger han bomber för att försvara oss då ska han ha 20 dagsböter.

Bygger han bomber för att förinta oss. Då ska han ha livstid. Inte några jävla fem år.

Sen kan dumsopan gärna sitta några månader, för man bygger för fan inte bomber hemma! Förutom när det behövs.
Senast redigerad av Alfabet1234 2026-08-25 kl. 20:45.
Citera
2026-08-25, 20:33
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1488708

Avslöjades sedan han postat vapendelar till sig själv. Någon som vet mer?
Ja regler och lagar gäller ju alla.
Annars kan man ju också försöka tänka på att kunskapen att bygga ihop bomber av alla möjliga slag är hårdvaluta i Ukrainska förband vid fronten.
De tömmer minor på "krut" och använder det till allt möjligt i försvarssyfte.
Det går ju inte att utesluta att det var sådana intressen som styrde i detta fallet.
Men visst, terrorism kan inte uteslutas och lagar är till för att följas.

Vore bara väldigt intressant att förstå sig på den här studenten, vad målet egentligen var.
Citera
2026-08-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Ja regler och lagar gäller ju alla.
Annars kan man ju också försöka tänka på att kunskapen att bygga ihop bomber av alla möjliga slag är hårdvaluta i Ukrainska förband vid fronten.
De tömmer minor på "krut" och använder det till allt möjligt i försvarssyfte.
Det går ju inte att utesluta att det var sådana intressen som styrde i detta fallet.
Men visst, terrorism kan inte uteslutas och lagar är till för att följas.

Vore bara väldigt intressant att förstå sig på den här studenten, vad målet egentligen var.

Alla värnpliktiga får/bör få minst några dagars utbildning i sprängämneshantering. (Jag vet att det haltar).

Svårt att spränga en bro även om man har ett ton sprängämnen och alla delar, om ingen vet hur man gör. Eller minera skiten ur saker och ting.

Det viktiga här är hans syfte, inte om han hade medlen.

Naziterrorist, ja men lås då för fan in fanskapet för gott. Någon som kanske tagit plikten på för stort allvar. Minimalt straff.
Senast redigerad av Alfabet1234 2026-08-25 kl. 20:53.
Citera
2026-08-25, 22:04
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2

ahh miljöpartiet. otippat.
Citera
2026-08-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfabet1234
Skogsmullar, jägare och militärer joo.
Överlappar ofta.

Machete är bra, dels för sly och splinta ved. Rekommenderas.
Fiskars gör bra sådana.

Snabbare än mobiltelefon. Används på många arbetsplatser.
Funkar även där det inte finns mobilnät.

Han i kranen på en byggarbetsplats tror jag har en handradio. Inte mobiltelefon. Som exempel.
Bra att ha i skogen, när man knatar ifrån varandra.

Mein Kampf ska alla läsa. Borde nästan vara obligatoriskt i historia i grundskolan. 2a VK var en stor grej i Europas historia.
Tillsammans med bibeln, koranen, och alla andra stora böcker.

Han var ju akademiker(statsvetare), så han ska väl ha Mein Kampf och det kommunistiska manifestet m.m i bokhyllan.

Gör inte våra germanska runor och symboler olagliga, vi har också som alla andra rätt till ett historiskt arv. Vi ska gadda mer runor och färre östasiatiska tecken.

Klart MGM här bara var en fin skogsmulle som aldrig gjort någon förnärm. Macheten skulle bara användas till hans gedigna intresse i skogen, magasinen var såklart för hans rådjursjakt som han har lång erfarenhet av, nazismen den var ju jävligt häftig och alla bör ha läst nazistiskt material (har man inte själv mördat en jude bör man inte få uttala sig alls om andra världskriget, för då kan man omöjligtvis förstå nazismen), och har man inte flera uttalade nazistiska symboler intatuerade kan man knappt kalla sig svensk. Jag personligen har en stor tir runa tatuerad över hela ansiktet och en valknut från min analöppning till min nacke.

Så beter väl sig alla svenskar som har ett naturintresse? Har man någonsin varit ute och fiskat eller vandrat ser man alltid dylika människor vandra runt, med sina magasin, nazitatueringar och citerandes Himmler?
Citera
2026-08-25, 23:48
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Namnet tyder på att han kan ha invandrarbakgrund. Stämmer detta?

Efternamnet verkar ju ha slaviskt ursprung, men används även bland den judiska befolkningen; https://jewishdata.com/browse_jewish_genealogy/family_name/Kremsky
Citera
2026-08-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Namnet tyder på att han kan ha invandrarbakgrund. Stämmer detta?

Låter väldigt judiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in