2026-08-24, 10:01
Medlem
Connykrims avatar
Min teori!

De har ett krig som båda gynnar på..

Ukraina får hundratals miljarder hela tiden av EU.

Dessa sparas..

Ländernas plan är att mjölka EU på allt vi har, sedan slå ihop sig och erövra europa en gång för alla ? När Eu saknar pengar och ukraina är miljardärer så kan de bara kliva in o kötta i grytan.

Kan min teori stämma?
Citera
2026-08-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Min teori!

Dessa sparas..

Ländernas plan är att mjölka EU på allt vi har, sedan slå ihop sig och erövra europa en gång för alla ? När Eu saknar pengar och ukraina är miljardärer så kan de bara kliva in o kötta i grytan.

Kan min teori stämma?
Nej det finns inget i din teori som stämmer för det första är inte Ryssland och Ukraina nog starka militärt för något sånt.
Citera
2026-08-24, 10:06
Medlem
kibokos avatar
Ville Ryssland, med eller utan Ukraina, ta Europa hade det varit lättare att göra INNAN den meningslösa invasionen av Ukraina. Då hade Europa brallorna nere, nu rustar man upp rekordsnabbt och är betydligt mer allerta om ryssarna hittar på något. Plus nya länder i NATO och förbättrat samarbete där.
Citera
2026-08-24, 10:15
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej det finns inget i din teori som stämmer för det första är inte Ryssland och Ukraina nog starka militärt för något sånt.

Hur menar du nu?
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Ville Ryssland, med eller utan Ukraina, ta Europa hade det varit lättare att göra INNAN den meningslösa invasionen av Ukraina. Då hade Europa brallorna nere, nu rustar man upp rekordsnabbt och är betydligt mer allerta om ryssarna hittar på något. Plus nya länder i NATO och förbättrat samarbete där.

Tänk att vi ger dom alla våra pengar. 1 år och de bygger en sjuk militär av våra pengar?
Citera
2026-08-24, 10:20
Medlem
De pengarna är en droppe i havet.

Det är lite grann TS som du sparar veckopengen du (fortfarande?) får från dina föräldrar, för att kunna köpa den där coola rosa mobilen du vill ha.

Du får aldrig ihop pengarna.
Citera
2026-08-24, 10:37
Medlem
kibokos avatar
Citat:

Tänk att vi ger dom alla våra pengar. 1 år och de bygger en sjuk militär av våra pengar?
Vi har inte gett dem "alla våra pengar", främst har vi gett gamla vapen som vi ändå var på gång att skrota. Totalt har Ryssland så mycket mindre vapen än de hade innan kriget började så det lilla är försumbart. Och även om de skulle ha lyckats bluffa och inget vapen förstörts så är den ökade beredskapen i väst betydligt mer relevant än några pensionsklara stridsvagnar mindre i reserven.
Citera
2026-08-24, 10:44
Medlem
Citat:
Min teori!

Dessa sparas..

Kan min teori stämma?
Vad har Europa som inte Ryssland har?
Citera
2026-08-24, 12:20
Medlem
I så fall skulle de ha gjort det när Reinfeldt slaktade det svenska försvaret.
Citera
2026-08-24, 12:31
Medlem
Norrbagg79s avatar
Du är faktiskt inne på nåt, om Ryssland hadde vunnit i Ukraina 2022, dvs om Ukraina hadde varit prorysk hadde Rysslands plan varit att gå vidare i Europa med hjälp av Ukrainas resurser.
Dock är detta ingen plan Ukraina är med på.
Citera
2026-08-24, 15:53
Medlem
Citat:
Alla våra pengar? Är en dryg procent av BNP "alla våra pengar"?
Kamma dig och sluta knarka innan hjärnan ruttnar helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in