2026-08-25, 13:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Håller med, men tycker att iofs att problemet är ännu större än vänsterblivenhet.

Och jag håller inte med dig att man måste avsky deras personer, bara för att dom är rövslickande kommunist/opportunister heller.

Jag tänker att dom är ungefär som skådespelare, eller politiker. Dvs, att dom mer eller mindre har ett manus, som dom måste agera ut, om dom skall få stanna i rampljuset, bara en liten stund till.

Och eftersom de knappt har nåt val, så tycker jag det blir svårt att hata dem. Däremot blir det väldigt lätt att sluta titta och lyssna på hyckleriet

Men gillar du Zaras musik? För det är det tråden handlar om.
Citera
2026-08-25, 13:52
Medlem
Kan digga Thomas Stenström, men det känns lite underligt när han på hans spelningar hatar på SD och SD-anhängare rejält.
Citera
2026-08-25, 14:11
Medlem
Kanye West, jag står inte ut med honom som person. Men det är bra skit, FAN!
Citera
2026-08-25, 14:59
Medlem
santos_devilles avatar
Kanye West är ett geni när det kommer till musik. Sen är hela hans liv utanför en svart mardröm. Men musik kan han göra
Citera
2026-08-25, 16:26
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Hata är att ta i - men visst kan fantastiska System of A Down vara enerverande emellanåt.
Citera
2026-08-25, 17:14
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Fildelning av upphovsrättsskyddat material utan tillstånd är olagligt i Sverige enligt Upphovsrättslagen.

Deras jobb är att göra musik, man brukar vilja ha lön för sitt arbete men du kanske jobbar ideelt?

Ändå dålig stil att slå sina fans i huvudet med lagen. Inte Metal alls.

En annan gubbe som gnäller hela tiden är Jean-Michel Jarre., Jag köpte typ alla studioalbum han gjorde under nästan 20 år, och några live plattor, sedan började han klaga på fildelning hela tiden. Gör fortfarande, men nu tror jag han gnäller på AI också. Av alla kanske 100 inlägg jag fått upp på min Facebook rörande Jarre de senaste nästan 20 åren så är säkert 95% gällande fildelning, resten är någon musikerkompis som har dött.

Så, senaste 20 åren har jag inte köpt ett skit han har gjort. Oj, senaste 29 åren var det visst. Åren går. Han får inte en spänn till från mig. Försöker undvika att spela honom på Spotify också (givetvis hatar han Spotify, men är ändå där).
Citera
2026-08-25, 17:19
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men gillar du Zaras musik? För det är det tråden handlar om.

Vilken konstig fråga, är du polis eller?

Ja jag är svag för hennes röst, fast jag tycker hon är motbjudande på alla sätt. Tack för visat intresse, tror jag.
Citera
2026-08-25, 17:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vilken konstig fråga, är du polis eller?

Ja jag är svag för hennes röst, fast jag tycker hon är motbjudande på alla sätt. Tack för visat intresse, tror jag.

Jag märkte bara att det var många som lite allmänt spydde ut sitt hat mot artister och stannade där. Tråden handlar ju faktiskt om vilka artister man hatar MEN gillar deras musik.
Citera
2026-08-25, 17:30
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Jag märkte bara att det var många som lite allmänt spydde ut sitt hat mot artister och stannade där. Tråden handlar ju faktiskt om vilka artister man hatar MEN gillar deras musik.

Bra att du håller ordning även om du väljer att inte delta i diskussionen. Men då missbedömde du mina inlägg alltså iallafall.
Citera
2026-08-25, 17:35
Medlem
Michael Jackson, gjorde fin musik men var en hemsk människa.
Citera
2026-08-25, 17:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Bra att du håller ordning även om du väljer att inte delta i diskussionen. Men då missbedömde du mina inlägg alltså iallafall.

Sorry om jag tolkade ditt inlägg fel. Jag är tillbaka på kneget efter lång semester. Är inte riktigt med i matchen.
Citera
2026-08-25, 17:47
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Sorry om jag tolkade ditt inlägg fel. Jag är tillbaka på kneget efter lång semester. Är inte riktigt med i matchen.

Det är lugnt, hoppas semestern var bra och att du hittar tillbaka till vardagslunken snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in