Citat:
Ursprungligen postat av
rosalenin
Har aldrig nätdejtat så borde inte yttra mig.
Men visst vill män oftast ha yngre kvinnor. Tecken på ålderdom, förfall och annalkande död skrämmer män mer än kvinnor.
(Btw, håller med den som skrev att det finns säkert en go gubbe bakom hörnet, IRL…)
Jag är en man runt 50 och de senaste ca 25 åren har jag med något undantag bara varit med kvinnor som har varit 8 - 10 år yngre (långvarig sambo + långt äktenskap) eller ännu yngre, ända ner till 20 år yngre. Det var aldrig något jag var ute efter eller planerade och alla dessa kvinnor kom till mig. När jag själv var yngre, när jag själv var 25 - 40 eller så, så hade det nog gått bra med jämnåriga om jag hade råkat träffa såna istället (min fru som är ca 10 år yngre hade dock inte kunnat vara jämngammal då jag ville ha, och också fick, många barn med henne).
Problemet för mig nu är att kvinnor överlag verkar åldras mycket sämre och tidigare än män i allmänhet och definitivt i förhållande till mig som är ganska välbevarad. Även många kvinnor som är ca 10 år yngre än jag ser så gamla och slitna ut att de ser ut att vara betydligt äldre än jag själv. Kvinnor som själva är runt 50 ser inte sällan så gamla, slitna och tantiga ut att folk verkligen hade höjt på ögonbrynen om de hade sett mig tillsammans med en sån och kanske undrat varför jag var ute med min mamma. Det finns dessutom givetvis noll möjligheter till attraktion med såna kvinnor. Det verkar finnas en liten minoritet kvinnor som av genetiska skäl i kombination med att de har tagit väl hand om sig, ätit bra och tränar regelbunder fortfarande ser bra ut men det är inte många.
Nästa problem är att kvinnor i min egen ålder oftast inte alls befinner sig i samma fas av livet som jag gör, med flera mindre barn och annat. Om jag dessutom kanske skulle vilja ha ännu fler barn, ja då får hon inte heller vara för gammal.