2026-08-24, 03:02
Medlem
Lyzzas avatar
Va fn, ja la ut att jag kanske ville dejta från 70 och uppåt. Har precis fyllt 70 bast.

Kollade vad jag fick upp. Alla män ville dejta betydligt yngre kvinnor.

Inte så vidare uppmuntrande när man blivit änka.
Min man var 13 år äldre än mig så inte trodde jag att jag själv var ute ur leken redan.

Ni som är kvinnor, söker NI betydligt yngre män?
Citera
2026-08-24, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Va fn, ja la ut att jag kanske ville dejta från 70 och uppåt. Har precis fyllt 70 bast.

Min man var 13 år äldre än mig så inte trodde jag att jag själv var ute ur leken redan.

Det har väl alltid varit så att männen är äldre än kvinnorna i förhållanden. Lite konstigt dock, med tanke på att kvinnorna lever längre. Det borde vara tvärt om.
Citera
2026-08-24, 03:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza

Ja trenden går dit att även kvinnor väljer yngre män och det är bra
Citera
2026-08-24, 03:15
Medlem
tilsammansnus avatar
Som man som testat nätdejting kan jag säga det är bisarra krav åt båda hållen om man tar profiltexter till väga.

Tjejer som är en viss ålder söker män i sin ålder plus högst 5 år och gärna ner till 15 år yngre. Detta bland annat, väldigt materialistisk miljö.
Citera
2026-08-24, 04:02
Medlem
J.Doessons avatar
Söker och söker.. Har inte direkt sökt men dom (förutom ett få antal) har varit yngre än mig själv.
Citera
2026-08-24, 06:25
Medlem
busy-signals avatar
Se dig om i din yttre bekantskapskrets istället. Det finns garanterat nån gubbe som vet vem du är och tycker att du är fin.
Citera
2026-08-24, 07:12
Avslutad
Har aldrig nätdejtat så borde inte yttra mig.
Men visst vill män oftast ha yngre kvinnor. Tecken på ålderdom, förfall och annalkande död skrämmer män mer än kvinnor.
(Btw, håller med den som skrev att det finns säkert en go gubbe bakom hörnet, IRL…)
Citera
2026-08-24, 07:48
Medlem
SanfordClarks avatar
Fel
Citera
2026-08-24, 08:02
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Har aldrig nätdejtat så borde inte yttra mig.
Men visst vill män oftast ha yngre kvinnor. Tecken på ålderdom, förfall och annalkande död skrämmer män mer än kvinnor.
(Btw, håller med den som skrev att det finns säkert en go gubbe bakom hörnet, IRL…)

Jag är en man runt 50 och de senaste ca 25 åren har jag med något undantag bara varit med kvinnor som har varit 8 - 10 år yngre (långvarig sambo + långt äktenskap) eller ännu yngre, ända ner till 20 år yngre. Det var aldrig något jag var ute efter eller planerade och alla dessa kvinnor kom till mig. När jag själv var yngre, när jag själv var 25 - 40 eller så, så hade det nog gått bra med jämnåriga om jag hade råkat träffa såna istället (min fru som är ca 10 år yngre hade dock inte kunnat vara jämngammal då jag ville ha, och också fick, många barn med henne).

Problemet för mig nu är att kvinnor överlag verkar åldras mycket sämre och tidigare än män i allmänhet och definitivt i förhållande till mig som är ganska välbevarad. Även många kvinnor som är ca 10 år yngre än jag ser så gamla och slitna ut att de ser ut att vara betydligt äldre än jag själv. Kvinnor som själva är runt 50 ser inte sällan så gamla, slitna och tantiga ut att folk verkligen hade höjt på ögonbrynen om de hade sett mig tillsammans med en sån och kanske undrat varför jag var ute med min mamma. Det finns dessutom givetvis noll möjligheter till attraktion med såna kvinnor. Det verkar finnas en liten minoritet kvinnor som av genetiska skäl i kombination med att de har tagit väl hand om sig, ätit bra och tränar regelbunder fortfarande ser bra ut men det är inte många.

Nästa problem är att kvinnor i min egen ålder oftast inte alls befinner sig i samma fas av livet som jag gör, med flera mindre barn och annat. Om jag dessutom kanske skulle vilja ha ännu fler barn, ja då får hon inte heller vara för gammal.
Citera
2026-08-24, 08:51
Medlem
Dexters avatar
Jag är 71 år. Skulle jag börja dejta är ett absolut krav att kvinnan är pensionär och helst inte äldre än jag själv. Träffade en jämngammal skolkamrat förra året och henne hade jag absolut kunnat tänka mig att dejta om vi bägge hade varit singlar.
Citera
2026-08-24, 08:52
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Som man som testat nätdejting kan jag säga det är bisarra krav åt båda hållen om man tar profiltexter till väga.

Tjejer som är en viss ålder söker män i sin ålder plus högst 5 år och gärna ner till 15 år yngre. Detta bland annat, väldigt materialistisk miljö.

För män är detta normalt och naturligt, sedan tidernas begynnelse och genom hela mänsklighetens historia.

För kvinnor är det däremot en modern och närmast grotesk avart som kan förekomma enbart pga internet och hur dynamiken mellan män och kvinnor har förändrats drastiskt, till följd av destruktiva förändringar i samhället. Det har givetvis förekommit ibland förr också, med änkor som gifte om sig t.ex. Det har dock av flera uppenbara skäl alltid varit en anomali.
Citera
2026-08-24, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
För män är detta normalt och naturligt, sedan tidernas begynnelse och genom hela mänsklighetens historia.

För kvinnor är det däremot en modern och närmast grotesk avart som kan förekomma enbart pga internet och hur dynamiken mellan män och kvinnor har förändrats drastiskt, till följd av destruktiva förändringar i samhället. Det har givetvis förekommit ibland förr också, med änkor som gifte om sig t.ex. Det har dock av flera uppenbara skäl alltid varit en anomali.
Normen som gör att mannen är några år äldre än kvinnan tillsammans med statistiken som visar att män lever kortare än kvinnor gör att kvinnor ofta får ta hand om en skröplig make tills han dör för att makan sedan ska åldras och dö utan en make vid sin sida. Kan tyckas lite småtrist upplägg för kvinnor, det hela. Bättre då att dejta några år yngre män, åldras och dö i ungefär samma takt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in